ojeta-auta-ceny-oprav-nejcastejsich-zavad.jpg

Ojetá auta: ceny oprav nejčastějších závad

poradna

Jsou poruchy typické pro určité modely a jsou závady, které se nevyhýbají žádným automobilům. Na kolik problémy plynoucí z nadměrného opotřebení přijdou?

Diskuze

16 komentářů

    Honza

    Z článku jsem si odnesl důležitou informaci – Cena opravy může být vysoká být vysoká či nízká …

    Jediné konkrétní informace – Passat a Superb a 166 nebrat, protože přední náprava se s…, jsou mi k ničemu, neb jsem ani jedno z aut neměl v úmyslu kupovat. Taky jsem se pobavil představou, jak v bazaru zkoumám, jaké má auto vstřikovače.

    Majk.Z

    Od toho je lepší mít s sebou někoho, kdo automobilům rozumí. Takový člověk (zvlášť, orientuje-li se na danou značku) koukne a ví. Či má po ruce např. notebook s programem, kam se naťuká VIN a vše na autě, s čím (ne)bylo vyrobeno je vidět. Popř. nekupovat na první dobrou a klidně dojít do autorizovaného servisu a nechat si auto alespoň papírově prolustrovat. Např. já při koupi auta jsem si s VIN došel do servisu a vše, co auto mělo či nemělo, (ne)bylo vyrobeno s daným motorem, vstřikováním, převodovkou, (ne)sedí rok výroby atd. jsem věděl a i tak se dá předejít skládačkám a problémům s případnou reklamací, pokud není původní majitel či bazarník v tomto sdílný.

    Dále dotyčný odborník, který půjde auto okouknout, dokáže na místě po kompletní prohlídce auta vypočítat zhruba investici, kterou bude potřeba vrazit do zprovoznění a případně odhalit i bourané vozidlo. Pokud člověk nikoho takového nezná, není problém si takovou službu zaplatit u profesionálů. Auta se obvykle nekupují jako rohlíky a tedy se tato investice spíš vyplatí než obráceně.

    Lidé, kteří si v dnešní džungli nedokážou ohlídat svou investici a pak brečí, že naletěli podvodníkům, jsou pak více méně k smíchu. Lépe je problémům předcházet, než je pak hasit.

    mike33

    na focusu se na zadní nápravě nic nepodělá, tak nevím, proč tady zbytečně plašíte lidi!!!!

    jardas

    By mě jenom zajímalo, kde redaktor vzal cenu 8000 za repas vstřikovače, za ty prachy mám repasovaný dva na CR a ještě k tomu Siemens… Chce to správný lidi a ne si nechat natlouct do hlavy, že opravit jde jenom Bosch

    Tom

    Vážně? Focus II kombi, oprava zadní nápravy 9300 Kč!!!

    Majk.Z

    Nevím, proč tu na autora článku útočíte. Za prve, jsou to jen příklady, za druhé, spíš bych ty napsané ceny vítal, řekl bych, že to jsou ceny, za které se to až dá udělat (tedy se to bude lišit region od regionu a i různí lidé mají různé ceny, to už je na tom, kdo si co najde pak ve svém regionu a za třetí, hodně se liší i konstrukce vadné součástky a dle toho i cena. Určitě nebude stát repase zadku stejně na Focus 1,6 a na Focus RS či repase vstřiku na 2,0TDi (kde to je v podstatě spotřební součástka) a např. na jiné vozidlo s jiným motorem (úplně jiná automobilka) – teď si nevybavím, kde se všude používají vstřiky Siemens – která jej má jinak konstruovaný.

    Taky se tvrdí, že na Citroen XM se dají brzdy na předku udělat nejméně za 8 tisíc, já to mám za půlku, protože vím, kde sehnat nové díly za dobře (a upozorňuji, sračky jako Starline beru, že jsou drahé i zadarmo – používám kvalitní díly) a investuji hodinku práce na obě strany…

    Článek je tedy pouze informativní, má ukázat, že cena auta není jediná investice a že do toho, než to auto vyjede, je třeba dát trochu víc. Po informacích o konkrétním modelu je třeba pátrat více (dobré vodítko jsou např. zájmové kluby a fora konkrétní značky/modelu). Jsou k smíchu lidé, kteří si našetří 80 tisíc, koupí auto za 80, pak zjistí, že jsou v háji brzdy, je třeba udělat rozvoďák, něco na tom autě nefunguje, atd. V lepším případě hodí auto do garáže a než na to vezmou, nejezdí s tím. V horším s tím jezdí a buď si někde díky tomu rozbijí držku či se jim potká motor či jiná vážná závada kvůli ošuleným prvotním nákladům. Pak si trhají vlasy a hážou špínu na všechny okolo, že to ojebali, jen ne na sebe.

    Ladzin

    Tady nikdo neútočí na autora.Jen se opravují desinformace.Vstřiky Siemens se dají repasovat,co se týče piezo elementu,mechanické části jsou na tom hůře.A cena repase je 2500 za kus nebo 8000 za celou sadu.

    No nevim, mě se vstřiky od siemensu poslali v diesel servisu k šípku, že prý by to teoreticky šlo, ale výrobce jim nedodává díly a tak to nejde. Za repas bosche chtěli 7800 – ale to bylo loni na podzim, třeba se něco změnilo

    Majk.Z

    Nemyslím, že jsou to dezinformace. Jak říkám, záleží na typu motoru a regionu. Mě taky bylo tvrzeno, že výměna rozvodů na T4 2,5TDi je na 2 – 3 dny práce s tím rozebrat půlku auta (např. i airbox a jiné chujoviny). No a s otcem jsme to zvládli za 4 hodiny (poprvé, dnes to zvládnem za dvě) a stačilo jen vyklopit chladič. Pak je vše standartní jako na jiných vozech. 🙂

    Tedy je třeba se dívat i jinam, ne jen tam, co je na první pohled na očích. Opravdu bych se těm částkám nedivil. Pokud tedy někdo sežene opravu jednoho vstřiku za dobře, budiž mu to k dobru, jiné servisy nejspíš za takovou částku nedělají.

    Honza

    Ano, souhlas, já si ke koupi ojetiny odborníka vezmu (minimálně jednoho znám).
    Ale to by se dalo napsat do jedné věty (nebo dvou) – nevydalo by to na článek tvářící se rádoby odborně a podle nadpisu řešící všechny problémy koupě ojetiny. Přitom jsou tam uvedeny jen některé možné závady některých aut.

    Aby ten článek měl cenu očekával bych tabulku:
    vodorovně:
    Závada/pravděbnost výskytu při ujetí X km v Česku/cena opravy ve značkovém servisu/cena opravy v neznačkovém servisu s díly z druhovýroby

    Svisle: nejběžnější bazarové značky a modely

    (howgh)

    Honza

    Zapomněl jsem dodat, že ta tabulka by samozřejmě byla jen prvotní indikací, po kterých autech má smysl se v bazarech dívat a která odvrhnout, a ani do toho bazaru nechodit …
    ps. Kdybych například věděl, co bude u Volva stát výměna vstřiků, EGR a turba (nutná kolem 130 tisíc), nikdy bych si Volvo nekoupil.

    Majk.Z

    Bohužel, nevidím toto moc realisticky, spoustu hodnot by se nedalo získat (dělat pravděpodobnost výskytu závady na starším vozidle je jako chtít po věštci čísla do sportky), závady u starších aut jsou velmi subjektivní, protože záleží kdo s tím kde jezdí a hlavně jak. Když bude někdo vytáčet studenou naftu, nejspíš mu rupne hlava dřív, než se vye-e spojka.

    Navíc, aby to bylo objektivní, nelze do toho zahrnout jen modely, ale hlavně motorizace, protože určitě nebudou stejné závady na benzinu jako naftě. A to už je víceméně nad lidské síly a dá se pořádně zdokumentovat až po velmi dlouhé době (dejme tomu 5 a více let). Dále za jinou cenu to samozřejmě udělá autorizovaný servis (a i dle města se ty ceny dost liší), a za jinou garážový kutil. Navíc, před koupí auta je dobré se seznámit, co které díly stojí. Na něco stačí e-shop např. Elitu či AutoKelly, na něco je třeba se jít i zeptat do autorizovaného servisu, kolik co stojí.

    Ani tabulka prostě nemůže obsáhnout vše a pro lidi, kteří o autech vědí jen to, že má volant, pedály a motor, aby nemuseli šlapat jen to (lidé, kteří tento server čtou jsou obvykle v autech zběhlí a toto vědí, spíš jde o to, tento článek doporučit lidem psaným o něco málo výše).

    Spíš je to stále jen takové shrnutí.

    jarda

    Máš recht. oprava zad. nápr. Focus 11300 bez dokladu. A pak že je spolehlivá.:-)

    Pepa

    Jdou koupit levná rameno RUWILLE, v ceně kolem 500 Kč za kus. To není žádná katastrofa a i kdyby vydržely 50000 km, nic se neděje.

    Helena

    Jo, s tou spojkou to známe, není to vůbec levná záležitost. A to nám navíc dosloužila v nejméně vhodnou chvíli, když manžel zrovna měnil zaměstnání. Jelikož auto ale potřeboval k tomu, aby se mohl dostat do práce, byla okamžitá oprava nevyhnutelná, ale museli jsme si na ni vypůjčit. Konkrétně jsme vybrali tuhle rychlou půjčku – https://homepujcka.cz/druhy-pujcek/pujcky-ihned/ 🙂 Jednoduše jsme tam zadali kritéria a hned druhý den jsme s autem jeli do servisu. 🙂 Od té doby už jsme žádné potíže naštěstí neměli 🙂

    Pavlos

    Díky moc za článek. Když jsem si vybíral své současné auto, tak jsem se právě rozhodoval i podle toho, kolik budou stát případné opravy či autodíly. Nakonec jsem se tedy rozhodl pro Forda, protože jak jsem se tak díval tady https://www.carsshop.cz/ tak náhradní díly na Ford vychází dost levně.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist