odsouzeny-pirat-v-jaguaru-se-vyhnul-nastupu-trestu-upil-k-smrti.jpg

Rakovan: Odsouzený „pirát v Jaguaru“ se vyhnul trestu. Upil se k smrti.

Jaguar

Kdo je, optikou naší společnosti, horší než recidivista, násilník a vrah? Řidič, který spáchá dopravní nehodu.

Diskuze

10 komentářů

    Nejhorší na tom je, že plebs z toho má radost, viz diskuze na babišdnes pod článkem, který o tom informuje. Z hemzů jako „v pořádku, aspoň dostal rozum, potrestal se sám a nebudeme mu muset platit basu“ se soudný člověk opravdu musí stydět za to, že je Čechem. Jsem přesvědčen o tom, že i řidič té dodávky, co vás vyblikala, by to napsal podobně. Prostě takoví lidé kolem nás jsou a jak já dlouhodobě tvrdím: Je lepší být v celku než v právu.

    XXX

    Už si všímáte, že je tu něco špatně? Že by vám docházelo že vše nedělají jen zlí policajti, ale že je ta zásdní chyba krapet někde jinde. Proč tady neobviňujete neprofesinálního a zlého soudce co si ulehčuje práci? Rozhlídněte se, podobně nevyváženejch případú jsou přeci hromady.

    Petr K.

    Tedy mám jen informace z medií ale:

    1) tvrdit, že manévr, který je na kamerách a ke kterému došlo potom, co se oba řidiči nějakou dobu přetlačovali v koloně a nadávali si, mohl být jen špatně vyložená „zbrklost“ nebo chyba je asi jako dojít k názoru, že ten nůž co dotyčnému zůstal v břiše po tom, co se s útočníkem před tím hodinu hádali na baru, je jen nešťastná náhoda. Tohle opravdu není o tom, že se „zbrkle zařadím do pruhu“, jak je tu v blogu „nabízeno“.

    2) …takže se soudci nedivím, že v tom úmysl našel. Kromě toho, byl to manévr, který mohl skončit mnohem hůř. Přinejmenším dle vyjádření znalce. Osobně jsem rád, že se na podobné excesy začíná nahlížet jako na úmyslné trestné činy a nezametá se to pod kobereček jako „neúmyslné přestupky“, jak se to často dělo a stále děje.

    3) Ostatně jít někomu na ulici rozbít hubu kvůli tomu, že mi stoupl do cesty, to napadne jen psychopata, ale najíždět, blikat a troubit jen proto, že mi dostatečně rychle nevyklidí levý pruh nebo udělá jinou chybu (povětšinou neúmyslnou) to se v ČR bere jako docela v pohodě…

    4) …výšku trestu nekomentuji. Dá se na ní dívat z mnoha úhlů a pokaždé lze dojít k docela jinému názoru. Je to příliš komplexní problematika, pro jednostránkový blog. Ale přiznám se, že mě osobně třeba mnohem víc, než tohle, pobuřuje, jak nízké tresty jsou v ČR ukládány např. za znásilnění.

    Lojzik

    Jako pokus vyvolat debatu je to dobrý a určitě ji to vyvolá. Snaha napasovat na to vlastní příhodu je ovšem neuctivá vůči obětem té souzené havárie a nakonec trapná vůči tomu chudákovi, co se z toho upil. V životě jsem neslyšel o tom, že by někdo jen tak z ničeho byl souzen za silniční pirátsví. Pokud vím, byli to u nás pánové Lacina, Novák a ještě ten mamlas v Q7. Avšichni měli máslo na hlavě. Nikdy jsem z rozsudku soudu nenabyl přesvědčení, že by byl někdo bezdůvodně popotahován. Ten původní Novákův trest byl ujetý, proto ho odvolací soud výrazně zmírnil. Tedy můj úhel pohledu na věc je ten, že naše soudy fungují slušně. Neděje se tu žádná policejní perzekuce, ani soudní zvůle. Máme tu relativně slušně fungující právní stát, kde se člověk úřadů nemusí bezdůvodně bát. Jistě se najdou excesy, ale jsou to vyjímky.
    Chudák Novák. Blbých pár vteřin, zničil si život a vyřešil to takhle blbě. Já to beru spíš jako téma k zamyšlení, jak málo nás dělí od klíčového selhání. Komukoli z nás se může přihodit, že někde něco přehlídne, nebo se rozčilí a něco provede a život je v kotrmelcích.

    Ivan

    Když to za mne vezmu selským rozumem analogicky ke střelné zbrani.
    On ji nejen vytáhl, ale i vystřelil. A jako svéprávný člověk musel vědět, že to může vést ke smrti.

    A dle mne žádný stres toto nemůže omluvit, navíc Vaše přirovnání dost pokulhává, srovnává nesrovnatelné.

    ovec

    díky za statečnost, za statečnou úvahu…jako právník se děsím co všechno je u českých soudů možné. ano ten člověk udělal něco špatného, ale udělal to opravdu úmyslně? s předem připraveným úmyslem?

    Driver

    Autor opět potvrdil, že jezdí rychleji, než myslí. Ten manévr s bržděním před dodávkou je výmluvný až dost. Doporučuji jezdit na kole a vrátit papíry! Tohle bych neodpustil ani žáku autoškoly! Když něco přejedu, nešlapu na brzdu jako kretén! Neobhajujte chybu se sjezdem, tu udělá každý. Ale nikdo nebrzdí, když za ním jede dodávka, to není chyba, to je prasárna!!! K téma: ano, chybuje každý, ale chyby lze řešit jinak. Psychologii moc nerozumíte, a možná by jste se divili, co psycholog dokáže. Zkuste ho jednou navštívit. Za 10 minut Vás bude znát lépe, než se znáte vy sami. Potvrdíte to i dle toho, že Vám pořadí řešení toho, na co jste se ještě nestihli dotazovat. Ne není to zázrak. Člověk se nechová tak inteligentně, jak se domnívá. Většinu rozhodnutí řídí podvědomí dříve, než si to uvědomujete, ale to je na dalekosáhnou diskusi.

    Nikoloki

    Já jsem asi četl něco jiného, ale stejně tomu nerozumím – já četl, že Rakovan v levém pruhu dojel dodávku v levém pruhu a poté, co se marně snažil ji z levého pruhu vyhnat (proč, když byl ve městě?) přejel až do pravého pruhu a tím ji „předjel“ (v uvozovkách, protože ve městě na vícepruhu předjetí není vůbec možné, neboť ve městě se nejedná o předjíždění, jede-li vozidlo v jednom pruhu rychleji než v jiném). Poté na něj „předjetá“ dodávka svítila dálkovými (proč?) a (dodávka úplně vlevo, Rakovan úplně vpravo) Rakovan přibrzdil a odbočil. Takže vaše připomínky k panu Rakovanovi o „šlapání na brzdu jako kretén“ jsou jaksi mimo. ALE fakt nerozumím – dodávka normálně vlevo, Rakovan chce za chvíli odbočovat vpravo – tak měl prostě přejet doprava a jet tak rychle, jak se mu chtělo a pak odbočit.

    wolff

    Tak z obou dvou komentářů mi vychází, že tak jako tak jel, jako kretén (pan Rakovan).
    – Proč nutil dodávku sjet ze svého pruhu, kdyz pravý byl volný (chápal, bych kdyby tomu tak nebylo, ale to není tato situace)
    – jen kretén ve městě na vícepruhové komunikaci nutí dodávku sjet ze svého jízdního pruhu, když ví, že za chvilku sjíždí.

    P.S. Ano příklad, který Rakovan uvedl ukazuje, že jako kretén jezdí, pokud by zapříčinil nehodu, nedivil bych se tomu, chybu ostatně jak správně uvádí udělá občas každý (jen musí mít koule na to si to přiznat)…

    Ale tady ten blog se tak nějak podle mého soudu nepovedl. Na rozdíl od pana Rakovana tama jezdím každý den i vícekrát a prostě je to tam psycho (zejména spojnice před touto komunikací, tzv. brněnský trychtýř). Ten chudák co se upil, k tomu měl nejspíš sklony už před tím (to nikdo nepopírá), je to tedy jen výmluva (u soudu) silácké gesto (ono na Moravě není problém se upít, kdo k tomu má sklony) s pravdomluvností nesouvisející. Předjíždím tam xkrát, stejně jako mnoho jiných, vytočený doběla jsem tam byl taky xkrát (neznalost mnohých pravidla ZIPU), ta cesta od trychtýře je poměrně dlouhá, několikrát se tam obvykle zastavuje na přechod, z toho mi vyplývá, že ten upitý moc dobře věděl co dělá a kdybych byl soudce toho daného případu, tak dokázat mu úmysl by nebyl až takový ořech, jak se pan Rakovjan tady snaží nastínit (z nevědomosti). Od toho trychtýře měl dost času svůj hněv zvládnout, pokud to neustál, pak je opravdu ta klasifikace v pořádku (dobrých 8 minut, možná víc měl na to si rozmyslet co bude v zápětí činit, neboť zřejmě nejeli celou tu cestu v bezprostřední blízkosti).

    Nicméně 15,5 let je nesmysl, je zbytečné s tím argumentovat, když mu byl trest snížen a ten podle mne za to co udělal odpovídá (jistá míra exemplárnosti v tom je a to nemyslím, že je úplně špatně).

    BMW X5

    Je to celé nějak zamotané.

    Dodávka jede v levém, BMW jede rychle (jak rychle? 80, 100, 130) také v levém. BMW se snaží o to, aby dodávka uhnula. Proč? (Levý na jižní spojce přeci není pro nejrychlejší, je pro ty, co budou sjíždět jako poslední, aby nezavázeli těm, co budou sjíždět jako první). Jak? BMW přejede dodávku přesunutím se do pruhu prostředního a následně do pruhu pravého. Proč, když byl ten prostřední volný? Potom dodávka začala BMW oslňovat dálkovými světly. Jak, když byla dodávka v levém a BMW v pravém? Nebo snad BMW přejelo zpátky do levého? A to ta dodávka jela tak rychle, že mohla mnohem rychleji jedoucí BMW oslnit? Nebo to BMW zpomalilo před tou dodávkou těsně po zařazení?
    BMW potřebovalo obratem sjet a tak zpomalilo, aby mohlo přejet do odbočovacího pruhu. Proč nezpomalilo až v tom odbočovacím pruhu? Nebo se muselo do toho odbočovacího opět probojovat přes více pruhů? Proč se to BMW rovnou nezařadilo do pravého pruhu a normální rychlostí nedojelo k odbočovacímu pruhu tak, aby nemuselo nikoho omezovat (či dokonce ohrožovat) brzděním a zbrklým přesouváním se z pruhu do pruhu?

    Možná to bylo trochu jinak, ale možná to vypadá jako projev mírné agresivity.
    Také znáte ty případy, kdy se přiřítí na dálnici někdo za Vás ve chvíli, kdy předjíždíte, vy se kvůli němu zařadíte do pravého pruhu do mezery, která je o něco menší, než do jaké máte v plánu vjet, následně Vás předjede a to jenom proto, aby mohl přes zbytek té mezery (nebo o auto těsně před ní) s prudkým brzděním projet levým pruhem na poslední chvíli do odbočovacího?
    Nebo ty případy, kdy na silnici první třídy někdo nebezpečně předjíždí kolonu, aby na nejbližší křižovatce mohl odbočit doleva (tedy na tak malé křižovatce, že na ní není zřízen odbočovací pruh) a celá kolona musela zastavit?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist