Diskuze

11 komentářů

    Dobrý den, pravděpodobně Váš článek nechápu. On je ten vybržďovač nakonec chudák? Způsobil dopravní nehodu, při které zemřel člověk, ale nezpůsobil jí nechtěně, způsobil jí svou debilitou. V článku se neuvádí, zda to proběhlo na dálnici, ale pokud ano, mohl řidič Audi předpokládat, že si tam nějaký imb…l léčí ego? Doživotní zákaz řízení by byl vhodný doplněk trestu, stejně jako u Vámi zmíněného Laciny.

    Yxunomei

    Ne ne, článek si myslím rozhodně neobhajuje provinění vybržďovače. Provinil se, o tom žádná, spíš jde o to jestli nehoda byla JEN jeho vina. Viz video přiložené s tou ženskou. Chlápek v tom žlutým autě bude ve stresu, ale pojede dál …. pak neodhadne situaci a vzhledem k utrpěnému šoku někoho porazí na přechodu. A tedy …. může za t o stále ta bába, nebo už řidič žluťáka? Řekněme že jedu poprvý prahou a jsem z toho vystreslej, zjistim že chci do druhého pruhu odbočit a ve stresu se tam vtlačim, auto které mě pustí stihne přibrzdit a pouští mě, ale řepa za nim to neubdrzdí …. vystoupí a začne nadávat a v tom ho srazí jiné auto, jehož řidič nečumí …. mohu já za jeho smrt?

    radek

    „Neznám spis celé věci, neznám veškeré detaily, nicméně z dostupných informací je zřejmé, že v tomto případě soudy rozhodly, že míra přičitatelnosti následků je velmi široká.“
    Když tedy nevím, tak to nekomentuji pane doktore.

    Tomáš Beran

    Ne, vybržďovač není chudák. Chtěl jsem tím říct, že se řidiči v podobné situaci nemohou spoléhat na všechny principy právního státu, ale pěkně to „slíznou“. A možná víc, než by mohli při čistě právním posouzení čekat.

    Tomáš Beran

    Panu Radkovi: A nemáte pocit, že tomu tak v daném případě s ohledem na okolnosti nehody, které byly zveřejněny, bylo? Ale připouštím, ten spis bych byl viděl rád.

    Dědek Vašek

    Odpověď Yxunomelovi: řidič žluťáka by za to mohl, protože jel dále psychicky rozhozený. Měl zastavit a vydýchat to. Příčinou psychického vykolejení mohlo být i cokoliv jiného, nesouvisejícího se silničním provozem. A předpisy na to pamatují. Zákonodárce není až tak hloupý. Ten druhý případ sedláka ve městě: kdo neubrzdí za autem, které zastavilo, je vinen. Ten, kterého jste omezil (nebo i ohrozil) to ustál, jste nevinen. Nanejvýš by to mohl být přestupek. Ostatní účastníci hromadné destrukce si za to můžou sami. Řidič nemůže být viněn za neubrzdění jen v případě, že se před ní zjevila překážka, která tam dříve nebyla – něco spadlo z nebe, nebo vběhlo ze strany, nebo jako v původním případě s Audinou, všichni před ním ne že ubrzdili – neubrzdili, ale rozprchli se do stran, kteroužto možnost ten nešťastník už neměl, protože měl vedle kamion. Kdyby všichni před ním ubrzdili a on ne, teprve pak by byl vinen. No, nemáme to za volantem jednoduché. Hezký den.

    Jirka_1

    Už jsem to psal k minulému článku – řidič je povinen. To je začátek několika paragrafů silničního zákona, kde se také říká, že je povinen jet takovou rychlostí, aby byl schopný zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou vidí. Tečka. A pak další paragraf o dodržování bezpečné vzdálenosti za vozidlem, jedoucím před ním. Že nějaký dement před ním někoho vybrzdil s následnou havárií nebo zastavení vozidel v levém pruhu je tudíž nepodstatné. Takže v takové situaci měl být postižen i majitel Audi, který porušil docela významně minimálně dva paragrafy zákona a ještě je otázkou, jestli před nehodou (ne v době srážky, kdy asi tvrdě brzdil) nejel rychlostí vyšší, než povolenou, což mohlo také přispět k následkům nehody. Dokonce si myslím, že to byl nejvýznamnější důvod.

    Před několika lety v zimě na D1 za zcela nemístných povětrnostních podmínek došlo k havárii asi 109 aut a zablokování dálnice na dlouhatánské hodiny. Podle tohoto případu měly soudy soudit i tentop případ, také tam nebyla dodržená bezpečná vzdálenost, rychlost atd. Sice tam asi nikdo nezemřel, ale rozmotat případy kdo je a kdo není vinen trvalo dlouhé měsíce. Před několika týdny se stalo něco podobného v trochu menším také za mizerného počasí na D1, opět tam byla nepřiměřená rychlost a nedodržení vzdálenosti.

    Můj názor – vybržďovač měl být řádně potrestán za svoje chování, ale řidič Audi také, protože teprve jeho jízda byla příčinou zranění a úmrtí. Pokud by vybržďovač zapříčinil vybočení auta za ním do vedlejšího pruhu, kde by už nebyla možnost srážce zabránit, byla by celá vina jen a pouze na něm. Ale to se nestalo…

    Pavel

    Vedle mne sedí u tv právník, tady je odpověď:
    …Řidič při jízdě z kopce zjistí, že brzdy nepracují, ani když jim domlouvá (jak by řekl klasik). Auto nekontrolovaně zrychluje…
    Takže na to je zákon, řidič má před jízdou povinnost zkontrolovat vozidlo. Za tohle odpovídá on. Je možné, že k závadě došlo v průběhu jízdy. Ale to se budeme hádat u soudu.

    …Spolujezdec v zoufalé snaze si zachránit život vyskočí z auta a po nárazu do stromu zahyne… Spolujezdec si úraz z následkem smrti způsobil sám a řidič není za jeho chování odpovědný. V návodu k údržbě vozidla se jasně píše, že vystoupit z vozidla máte po jeho zastavení. STOP. TEČKA. Jak jsem koupil, tak prodávám.

    Honza

    Dobře napsaný článek.

    Toho vybržďovače neomlouvám, každopádně chápu. Skoro každý zbrkle reaguje, přidává se k lynči a zamyslet se nad příčinami, to už ne-e. A jak se říká, není kouře bez ohně.

    Tak prvně bych začal, § 18 zákona 361/2000 o provozu na PK.

    (2) Řidič nesmí, písm. b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

    Dále § 12, tentýž zákon:
    Jízda v jízdních pruzích
    (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

    A nikdo z nás už neví, zda při zahájení manévru neomezil vozidlo v levém pruhu, tedy „vybržďovače“, tedy:

    (5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.

    Kdyby „řidič“ té Octavie nebyl bez pardon kkt a dodržoval ustanovení zákona, česky řečeno kdyby předjížděl jen tehdy, když nevjede nikomu před čumák, manévr provedl náležitě rychle a po jeho dokončení se zařadil zpět do pravého pruhu NEBYLO BY FYZICKY MOŽNÉ, aby ho někdo podjel a vybrzdil (ale přece za půl kilometru je další kamion, tak co bych se zařazoval, ti za mnou počkají, přístup běžný pro nejednoho blbečka).

    A jak bylo popisováno v článku jiném, řidič té Audi nedodržel odstup, a tak do něj vletěl. Měl tedy též spoluúčast a to očividně naše soudnictví, stejně tak mediální inkvizitory nezajímá.

    Řidič

    To že to odnesl vybržďovač je naprosto správné, kdyby se choval normálně, k žádné nehodě by nedošlo.
    Je nejvyšší čas, aby podobní dostávali trest úplně za vše, k čemu došlo v souvislosti s jejich jednáním. A je jedno, zda to je nehoda za vybržďovačem nebo nehoda třeba ostatních řidičů při pokusu ujet policii.
    Možná se Vám to pane Beran líbit nebude, ale dokud nebudeme vůči šmejdům a lempům velmi tvrdí a nekompromisní, pořád to bude na silnicích (i jinde) džungle.

    Michal

    Tak se také přidám do diskuze. Podle mě jsou za nehodu odpovědní oba dva. V první řadě „vybržďovač“, o tom žádná, a to největší mírou. V druhé řadě ovšem také i řidič Audi, který nedodržel bezpečnou vzdálenost. Ne nadarmo je nedodržení bezpečné vzdálenosti nejčastější příčinou dopravní nehody. Pokud bychom to vzali z jiné stránky, tedy pokud by řidiči do cesty nejvel „vybržďovač“, ale například zvíře či jiná nenadálá překážka provozu, byla by vinný řidič Audi. Vina je jednoznačně na obou.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist