shutterstock_1931409527-352x198.jpg

Benzin bez biosložky stále pokračuje. Konec přimíchávání je v nedohlednu

palivo

Biopaliva jsou žhavým tématem českých motoristů, kteří při každém čerpání pohonných hmot řeší, jestli biosložka povinně obsažená v benzinu a naftě neškodí v dlouhodobém horizontu jejich motorům.

Diskuze

23 komentářů

    Jean

    Že sú biopalivá nezmysel som mal v závere dizertačnej práce na tému využitia biopalív z roku 2009.
    Vtedy sa kvôli tomu išli všetci posrať, lebo biopalivá sú predsa superzelené… Dnes na to prišli dokonca už aj politici.
    Nevenoval som sa síce priamo bionafte (to robili kolegovia), ale napr. aj spaľovanie slamy a dreva mimo ideálnych podmienok produkuje viac emisií ako spaľovanie zemného plynu v štandartnom horáku (mimo CO2). Akurát štandartný horák na plyn s výkonom dajme tomu 1 000kW stojí asi 20x menej ako kotol na biopalivo, ktorý aj tak 1/3 času nedokáže to ideálne spaľovanie zabezpečiť.

    Lauf

    Nařízení o používání biopaliv krásně ilustruje význam a chování evropské komise. V EK nerozhodují argumenty, nýbrž propaganda. Když si zelená propaganda žádala, aby se prostě něco udělalo, tak navrhli první ptákovinu kterou vyvěštili z kávové sedliny. V EK sedí banda přeplacených béčkových úředníků trafikantů, co nerozumí ničemu, ale rozhodují o všem.

    Lauf

    No já třeba žasnu, proč se cíleně nesbírají obaly z polyolefínů (PE a PP) a cpou se dohromady s ostatními plasty – 40% se pak prostě jen skládkuje a u té části, co používají zpracovatelé PET k výrobě vláken to dělá jen nežádoucí příměs. Přitom jsou polyolefíny v podstatě vosky s hodně dlouhou molekulou a jejich spalování je ekologičtější než spaování dřeva.

    Arnošt

    Lihobenzinová směs byla před a za války. Důvody byly 2: 1. nestatek benzinu pro armádu, 2. možnost vyšší komprase a tím větší účinosti motorů (předválečný benzin měl oktanové číslo kolem 50!) Tedy EU náš vzor, ale kdo je vzoram EU?

    josef K.

    A hlavně nemají žádnou zodpovědnost, oni to páchají zcela beztrestně, na ně nikdo nemá. Pokud by se dnes hlasovalo o vystoupení z EU – hlasoval bych za to. Politicky to s nimi skoncovat s tím, že veškeré obchodní, celní a další záležitosti (např. schengen) by zůstalo (dtto švýcarsko). Ale politicky se od těch jejich zrůdností odstřihnout.

    Jako laik žádám jedno. Chci palivo (lhostejno zda benzín či naftu) za rozumnou cenu, ale hlavně ho chci čisté. Mám rád svůj motor a své auto.

    Snad nikdo nevěří, že nějaký papaláš dělá něco pro obecní blaho. Aspoň do té doby, dokud bude podílníkem na investici takového \“blaha\“. A je jedno, zda to je biolíh, bionafta, solární nebo větrná energie, radary ve městech a další rádoby obecně prospěšné projekty.

    Lauf

    Můžete podepsat petici za vystoupení, sice ta petice nic nezmění, ale aspoň je to vyjádření názoru a vůle občanů…
    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/1932-petice-za-vypsani-referenda-o-vystoupeni-ceske-republiky-z-eu

    Jean

    Že sú biopalivá nezmysel som mal v závere dizertačnej práce na tému využitia biopalív z roku 2009.
    Vtedy sa kvôli tomu išli všetci posrať, lebo biopalivá sú predsa superzelené… Dnes na to prišli dokonca už aj politici.
    Nevenoval som sa síce priamo bionafte (to robili kolegovia), ale napr. aj spaľovanie slamy a dreva mimo ideálnych podmienok produkuje viac emisií ako spaľovanie zemného plynu v štandartnom horáku (mimo CO2). Akurát štandartný horák na plyn s výkonom dajme tomu 1 000kW stojí asi 20x menej ako kotol na biopalivo, ktorý aj tak 1/3 času nedokáže to ideálne spaľovanie zabezpečiť.

    Lauf

    Nařízení o používání biopaliv krásně ilustruje význam a chování evropské komise. V EK nerozhodují argumenty, nýbrž propaganda. Když si zelená propaganda žádala, aby se prostě něco udělalo, tak navrhli první ptákovinu kterou vyvěštili z kávové sedliny. V EK sedí banda přeplacených béčkových úředníků trafikantů, co nerozumí ničemu, ale rozhodují o všem.

    Lauf

    No já třeba žasnu, proč se cíleně nesbírají obaly z polyolefínů (PE a PP) a cpou se dohromady s ostatními plasty – 40% se pak prostě jen skládkuje a u té části, co používají zpracovatelé PET k výrobě vláken to dělá jen nežádoucí příměs. Přitom jsou polyolefíny v podstatě vosky s hodně dlouhou molekulou a jejich spalování je ekologičtější než spaování dřeva.

    Arnošt

    Lihobenzinová směs byla před a za války. Důvody byly 2: 1. nestatek benzinu pro armádu, 2. možnost vyšší komprase a tím větší účinosti motorů (předválečný benzin měl oktanové číslo kolem 50!) Tedy EU náš vzor, ale kdo je vzoram EU?

    josef K.

    A hlavně nemají žádnou zodpovědnost, oni to páchají zcela beztrestně, na ně nikdo nemá. Pokud by se dnes hlasovalo o vystoupení z EU – hlasoval bych za to. Politicky to s nimi skoncovat s tím, že veškeré obchodní, celní a další záležitosti (např. schengen) by zůstalo (dtto švýcarsko). Ale politicky se od těch jejich zrůdností odstřihnout.

    Jako laik žádám jedno. Chci palivo (lhostejno zda benzín či naftu) za rozumnou cenu, ale hlavně ho chci čisté. Mám rád svůj motor a své auto.

    Snad nikdo nevěří, že nějaký papaláš dělá něco pro obecní blaho. Aspoň do té doby, dokud bude podílníkem na investici takového „blaha“. A je jedno, zda to je biolíh, bionafta, solární nebo větrná energie, radary ve městech a další rádoby obecně prospěšné projekty.

    Lauf

    Můžete podepsat petici za vystoupení, sice ta petice nic nezmění, ale aspoň je to vyjádření názoru a vůle občanů…
    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/1932-petice-za-vypsani-referenda-o-vystoupeni-ceske-republiky-z-eu

    Marek

    Zdravím, tak když už jsme tedy u těch paliv, ještě větší nesmysl než biopaliva že je jezdit pořád na Natural 95 (a třeba jen po městě) nechat se ukolébat tvrzeními typu že už tam vše potřebné je už z výroby (vč. aditiv) myslet si, že mám přece turbo (pokud ho mám).
    a pak se z toho snažit vymáčknout maximum.
    Takový nebohý motor motor bude v ještě v horším stavu než kdyby jezdil na bioložku která mimochodem čistí palivovou soustavu
    (líh čistí). Takže spousta lidí bez znalosti chemie a znalosti problematiky jen zbytečně nesmyslně démonizuje bioložku, což je vlastnně teď v módě a myslí si že N95 stačí. A neví, že každá 3 nádrž by měla být na N98, a že občas by měli použít i aditiva příp. prohnat auto po dálnici atd atd atd.

    Petr

    Pouze cílená likvidace starších aut,která nejsou na biosložky přizpůsobena. Je potřeba zničit motory starších aut aby byl větší prodej nových.Tady v ČR to nepomůže,protože po dosloužení auta se koupí zas stará ojetina z Německa která už má najeto půl milionu kilometrů ale šikula stočil na 150 tis. km.

    Marek

    Kdo z těch mudrlantů co démonizují biolsložku pravidelně kontroluje a dolévá motorový olej mezi výměnami??? Mimochodem první spalovací motory NEBYLY na benzín, na benzin nebyly konstruovány na ten se přešlo až později. Zjistětě si napřed něco tom než bude mudrovat nesmysly. Natural 95 je odpad všech odpadů, před negativními vlastnostmi N95 (samozápaly) se musí motor chránit snížením předstihu apod. aby se nepoškodil. Zakarobonovávání motoru atd atd atd. Nemusí být vše tak, jak naprvní pohled může vypadat a jak je předkládáno a veřejně masírováno. Ropná lobby se sice snaží ale tak snad by tak měl každý používat zdravý rozum.

    sysel

    od roku 1931 se přimíchávalo 30 procent biolihu do benzínu ( jednak kvůli agrárníkům a jejich lihovarům a taky kvůli nedostatku čistého benzínu) a dnes se můžem zbláznit z blbých 10 procent . Směšné. Samotný biolíh navíc ničemu v autě neškodí , je to stabilní látka. Daleko horší je metylester řepkového oleje používaný u nafty, který se po čase mění na pryskyřici, která pak může palivový systém zalepit

    Roman

    Aspoň že má Eurooil naftu bez té žluté sr…ky.

    Sam - Moravský nezávislý komentátor

    No a co jako …

    Radek

    Šmejdi, kteří to nařídili. Ty pokurvené motory a vše ostatní bych jim dal uhradit…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist