Odbory „vyjednávají“ přes internet

Když Goodyear neustoupil jejich tlaku, natočili odboráři dramatické video.

Americká odborová organizace United Steelworkers sáhla ke skutečně netradičním metodám, jak dosáhnout dohody s problematickým zaměstnavatelem. Když patnáct tisíc dělníků vstoupilo do stávky, pneumatikářský gigant Goodyear Tire and Rubber Co. nepřerušil výrobu, ale povolal stávkokazy. Odbory nyní veřejně zpochybňují kvalitu pneumatik vyrobených náhradními zaměstnanci.

Ve městech, kde se stávkuje, vysílají rozhlasové stanice odborářské reklamní spoty a na internetu se objevilo sugestivní video. Klip připomíná trable s pneumatikami Firestone, které měl Ford v letech 2000 až 2001 a kvůli nimž údajně zahynulo 271 osob.

Jeho autoři připomínají, že i tehdy šlo o pneumatiky vyrobené během stávky. V samém závěru pak doprovází záběr převracejícího se Fordu Explorer otázka: „Jaké pneumatiky hodláte koupit vy?“

Odborářům se nelíbí, že Goodyear chce zavřít továrnu na třinácti a čtrnáctipalcové pneumatiky. Důvodem je agresivní cenová politika čínské konkurence, na niž americká firma údajně neumí najít odpověď.

Mluvčí Goodyearu Ed Markey nicméně vysvětluje, že v řízení jakosti pracují normální zaměstnanci, nikoliv stávkokazové. Nezávislý audit ve třech stávkujících továrnách prý neodhalil žádné nedostatky.

Ve stejném smyslu se vyjádřily rovněž automobilky Ford a Chrysler, které patří k největším odběratelům Goodyearu.

autoweb.cz

23.11.2006 10:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist