od-sedanu-po-suv-pruvodce-karosarskym-nazvoslovim-dil-1.jpg

Od sedanu po SUV: Průvodce karosářským názvoslovím, díl 1.

poradna

Nový tematický miniseriál autowebu se pokouší vnést jasno do mlhoviny automobilových kategorií. Postupně se zaměříme na nejpoužívanější dělení podle siluety, vnitřního uspořádání a základních rozměrů.

Diskuze

15 komentářů

    stunty

    O rozdělení aut podle velikostí si příště rád přečtu. Já dělím auta podle rozvoru (a myslím že je to tak správně), ale jeden známý tvrdí že Octavie je kvůli svým velkým převisům ekvivalent Audi A4, a ne A3 (kterému tím pádem konkuruje Fábie).

    simson

    Zařadit první Range Rover s žebřinovým rámem a oběma tuhými nápravami do kategorie SUV mi přijde podivné. V té době se ani žádná kategorie vozidel jako SUV podle mého názoru neoznačovala. V Evropě bych viděl jako začátek éry SUV vytvoření první generace Toyoty RAV, tedy počátek 90.let.

    V dnešní době, kdy jsou tuhé nápravy na ústupu i u skutečných off-roadů bych viděl jako zásadní kriterium pro odlišení kategorie off-road a SUV přítomnost nebo nepřítomnost redukční převodovky.

    Ale Impreza má taky redukční převodovku

    .

    Typ karoserie tudor uz nikdo nevyrabi?

    lukas

    lol….No tak to snad ne….:D
    Nemel jsi na mysli spise uzaverku diferencialu? Na co by mela impreza redukci mi je zahadou.

    sestys

    Tak ted jsi se dokonale ztrapnil. Smejes se druhym a sam vis velky kulovy… Sup na stranky Subaru!

    tudor je snad coupe, ne?… two-door

    Footler

    Byl by nějakej obrázek toho kupé, který má 3 páry dveří? 🙂

    j.r.

    Typ automobilu \“ coupé \“ je zcela zásadně automobil s dvěma dveřmi, (původně dvěma sedadly).
    Autor článku se dále zásadně mýlí ve významu slova
    coupé – ve významu s automobily nemá vůbec co dělat s \“řezáním! Autor je trouba!

    Kazi

    Díky za příjemný informativní článek.

    JonnnnY

    impreza (alebo aj forester) sice maju redukciu, ale redukciu skorej na asfalt nez do terenu.
    redukovany prevod je tusim 1.5 co je oproti poctivym redukciam (s rozsahom 2.5-3.5) troska k smiechu…
    na druhu stranu je mozne ju radit za jazdy, a plno soferov ju pouziva napr pri predbiehani…

    JonnnY

    mal by som sice zopar vyhrad, ale nakoniec rozne zdroje mozu uvadzat rozne definicie, cize autorovy by som asi nic nevycital. a clanok je to celkom pekny….

    co ja mam v knizke definicie, tak napriklad limuzina mala mat 4-6 dveri, a 6 – 9 miest na sedenie.
    je k tomu aj tabulka rozmerov, ale kedze je to tabulka dost stara, tak to uz ani zdaleka neplati.
    auta sa kazdy rok velmi rychlo zvacsuju, takze nejake podobne tabulky nemaju zmysel.

    a nejake vyraznejsie delenie aut do tired je dost komplikovane. co je superb ? konkurencia pre A4 ? pre A6 ? alebo dokonca k S class ci A8 ? aj take testy som videl…
    motorovo a cenovo patri do jednej kategorie, rozmerovo do druhej, a urcitymi aspektami aj do tretej. a teraz babo rad…

    pravdou ale je, ze platformu sdílí octavia s A3 a golfem (potažmo leonem, alteou, sciroccem a kdo ví s čím ještě)

    bloody cardinal

    Superb je sice výborné auto, jak první, tak druhé generace, ale s A8 nebo S Klasse se nedá srovnávat. Je postaven na platformě passatu a A4, ale podle mě spíše konkuruje A6, i když cenou je výrazně níž.

    B

    V textu nejsou \“tři páry dveří\“, ale \“trojice dveří\“. Tu má Hyundai Veloster.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist