Od roku 2014 bude Formule 1 jezdit na elektřinu!

Tedy, zatím jenom v boxové uličce, kde bude zakázáno používání spalovacího motoru. Jaké další "zajímavosti" si FIA do nových pravidel vymyslí?

Ano, čtete správně. Z monopostů Formule 1 se stanou hybridy, které budou umět jezdit jen na elekřinu. FIA totiž odsouhlasila změny v pravidlech, které zakazují používání spalovacího motoru v boxové uličce. Pokud pojede pilot do boxů pro nové pneumatiky nebo odstavit auto, musí vypnout motor a přepnout auto do plně elektrického režimu.

Jako pohonná jednotka v tu dobu bude sloužit elektromotor systému KERS, kterému změněná pravidla dovolují výkon až 120 kW (163 koní). Po opuštění boxové uličky smí formule opět nastartovat. Jak se to projeví na spolehlivosti nových přeplňovaných šestiválců 1,6 litru, které uvidíme také v roce 2014 nově, nedokážeme odhadnout.FIA dále zavedla, k nelibosti pořadatelů závodů, omezovač otáček na 15 000 ot./min. Kritici volají po zrušení omezovače, protože vysoké otáčky jsou pro zvuk monopostů F1 charakteristické a je to jedna ze zásadních věcí, která táhne diváky. Podobná kritika dopadla i na šampionát WTCC, kde přeplňované motory 1,6 litru nahradily atmosférické dvoulitry. „Foukané“ motory nemají dostatečně atraktivní zvuk a divákům to prý připadá, jako by po trati jezdily vysavače.

Další novinkou je zvýšení minimální hmotnosti monopostu na 660 kg (nyní 640 kg), zúží se přední přítlačné křídlo z 1800 mm na 1650 mm a zavedou se nová pravidla ohledně převodových poměrů v osmistupňových převodovkách (doposud formule používají sedm rychlostí).

autoweb.cz

22.7.2011 8:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist