Od embéčka ke dnešku

Nejnapínavější souboj až do poslední chvíle svedli v roce 2001..

Soutěže, které jsou pro mistrovství republiky naprosto charakteristické a nezbytné tak, jako Rallye Český Krumlov, dokážeme snadno spočítat na prstech jedné ruky. Málo podniků se může pochlubit tak vysokým pořadovým číslem, v tomto případě je to 35. Všechno začalo už v roce 1971 jako soutěž jezdců bez licencí, jen pro příchozí. Vítězem se tehdy stal s vozem Škoda 1000 MB místní Janouch, ale ani on sám si už dnes nepamatuje, kdo byl jeho tehdejším spolujezdcem. Postupem času se úroveň i zařazení soutěže šplhaly stále výš. Ale i v dobách, kdy byla krumlovská rallye vypsána jen pro jezdce II. a III. výkonnostní třídy, se ve výsledkových listinách objevují zajímavá jména. Například posádka Lank – Teichmann, která v roce 1974 vyhrála s Fiatem 125p. Lank se později stal členem nejužší československé špičky, zejména v dobách existence Barum Teamu, rovnocenného konkurenta továrního uskupení z Mladé Boleslavi. V obou týmech účinkoval i Jiří Urban z Přísečné, kterou musíte projet na silnici z Budějovic do Krumlova. Kariéru končil s vozem Škoda 130 LR a právě s takovým autem letos vyrukuje v soutěži historiků posádka Stráský – Kacerovský. Jiří Urban bude na květnové soutěži jejím hostem, setkat se s ním budete mocí například při tradičním večerním představování posádek ve čtvrtek večer před startem v pivovaru Eggenberg. A nejen s ním, ale i dalšími legendami soutěžácké historie. Čtyřikrát vyhrál v Krumlově Leo Pavlík a mohlo to být i víckrát. Jenže v osmdesátých letech došlo k dvouletému přerušení řady jihočeských soutěží a návrat do nejvyšší ligy se konal až po sedmi letech, když se psal rok 1989. To už třímal pořadatelské otěže pevně v ruce nový pořadatelský a ředitelský tým, který vlastně s malými obměnami pracuje dodnes. Mezi vítězi jsou i Milan Dolák, Ladislav Křeček, Deila, Bertone, Kresta, Triner, Pech a ve dvou posledních letech Štěpán Vojtěch. To vše ještě zhusta s vozy WRC, jichž se v památném roce 2003, kdy byla tato kategorie u nás na vrcholu, sjel pod českokrumlovský zámek rovný tucet. Nejnapínavější souboj až do poslední chvíle svedli v roce 2001 Emil Triner se Škodou Octavií WRC a Tomáš Hrdinka se Subaru Imprezou WRC. Po součtu časů ze všech rychlostních zkoušek vyšel oběma jezdcům na desetinu sekundy stejný čas. Rozhodoval tedy výsledek z první RZ a ten určil, že vítězem tehdejšího 29. ročníku Volkswagen Rallye Český Krumlov se stali Triner s Hůlkou. Triner s novou spolujezdkyní Kateřinou Achsovou bude na startu i letošní soutěže, o tom, jak se připravuje, vám přineseme informace v následujících dnech. Přihlášku sice ještě neposlal, ale i tak se kolonky těch, kteří tak učinili, už plní. k dnešnímu dni je přihlášeno pět posádek do třídy A 5, dvě historická vozidla, byť nejedou mistrovskou soutěž, tři auta do třídy N 2 a jeden vůz ve třídě N 3. Uzávěrka přihlášek je 17. dubna, už dnes přihlášené posádky tvoří čestnou výjimku z pravidla, že u nás se většinou všichni přihlašují až ne-li v posledních hodinách, tak alespoň v posledních dnech.

Michael Daněk

20.3.2007 7:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist