Od embéčka ke dnešku

Nejnapínavější souboj až do poslední chvíle svedli v roce 2001..

Soutěže, které jsou pro mistrovství republiky naprosto charakteristické a nezbytné tak, jako Rallye Český Krumlov, dokážeme snadno spočítat na prstech jedné ruky. Málo podniků se může pochlubit tak vysokým pořadovým číslem, v tomto případě je to 35. Všechno začalo už v roce 1971 jako soutěž jezdců bez licencí, jen pro příchozí. Vítězem se tehdy stal s vozem Škoda 1000 MB místní Janouch, ale ani on sám si už dnes nepamatuje, kdo byl jeho tehdejším spolujezdcem. Postupem času se úroveň i zařazení soutěže šplhaly stále výš. Ale i v dobách, kdy byla krumlovská rallye vypsána jen pro jezdce II. a III. výkonnostní třídy, se ve výsledkových listinách objevují zajímavá jména. Například posádka Lank – Teichmann, která v roce 1974 vyhrála s Fiatem 125p. Lank se později stal členem nejužší československé špičky, zejména v dobách existence Barum Teamu, rovnocenného konkurenta továrního uskupení z Mladé Boleslavi. V obou týmech účinkoval i Jiří Urban z Přísečné, kterou musíte projet na silnici z Budějovic do Krumlova. Kariéru končil s vozem Škoda 130 LR a právě s takovým autem letos vyrukuje v soutěži historiků posádka Stráský – Kacerovský. Jiří Urban bude na květnové soutěži jejím hostem, setkat se s ním budete mocí například při tradičním večerním představování posádek ve čtvrtek večer před startem v pivovaru Eggenberg. A nejen s ním, ale i dalšími legendami soutěžácké historie. Čtyřikrát vyhrál v Krumlově Leo Pavlík a mohlo to být i víckrát. Jenže v osmdesátých letech došlo k dvouletému přerušení řady jihočeských soutěží a návrat do nejvyšší ligy se konal až po sedmi letech, když se psal rok 1989. To už třímal pořadatelské otěže pevně v ruce nový pořadatelský a ředitelský tým, který vlastně s malými obměnami pracuje dodnes. Mezi vítězi jsou i Milan Dolák, Ladislav Křeček, Deila, Bertone, Kresta, Triner, Pech a ve dvou posledních letech Štěpán Vojtěch. To vše ještě zhusta s vozy WRC, jichž se v památném roce 2003, kdy byla tato kategorie u nás na vrcholu, sjel pod českokrumlovský zámek rovný tucet. Nejnapínavější souboj až do poslední chvíle svedli v roce 2001 Emil Triner se Škodou Octavií WRC a Tomáš Hrdinka se Subaru Imprezou WRC. Po součtu časů ze všech rychlostních zkoušek vyšel oběma jezdcům na desetinu sekundy stejný čas. Rozhodoval tedy výsledek z první RZ a ten určil, že vítězem tehdejšího 29. ročníku Volkswagen Rallye Český Krumlov se stali Triner s Hůlkou. Triner s novou spolujezdkyní Kateřinou Achsovou bude na startu i letošní soutěže, o tom, jak se připravuje, vám přineseme informace v následujících dnech. Přihlášku sice ještě neposlal, ale i tak se kolonky těch, kteří tak učinili, už plní. k dnešnímu dni je přihlášeno pět posádek do třídy A 5, dvě historická vozidla, byť nejedou mistrovskou soutěž, tři auta do třídy N 2 a jeden vůz ve třídě N 3. Uzávěrka přihlášek je 17. dubna, už dnes přihlášené posádky tvoří čestnou výjimku z pravidla, že u nás se většinou všichni přihlašují až ne-li v posledních hodinách, tak alespoň v posledních dnech.

Michael Daněk

20.3.2007 7:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist