Obvyklá životnost motoru/polomotoru

Dobrý den,
pokusím se ve stručnosti. Při koupi ojetého vozu, jsme dostali informaci od prodejce (autobazaru), že u vozidla byla autorizovaným servisem provedena výměna celého polomotoru, a to výměna v rámci uznané reklamace a záruky. Tuto informaci písemně potvrdil i dotčený servis. Konkrétně byla výměna provedena v roce 2016, a nájezdem cca 105 tisíc km. Auto jsme koupili jako ojeté v roce 2018 s nájezdem 141 tisíc km. Aktuálně má auto najeto 184 tisíc km a bylo zjištěno, že v polomotoru je vadná kliková hřídel, která zapříčinila další poškození v polomotoru (ozubená kola atd.) a je třeba ho znovu celý vyměnit. Jinými slovy nový polomotor z autorizovaného servisu najel pouhých cca 79 tisíc km. Což není zrovna nájezd obvyklí. Samozřejmě je nutno podotknout, že auto nebylo nijak bourané a motor má rozvodový řetěz, nikoli řemen. Tedy podle vyjádření servisu nemohlo dojít k žádnému poškození jiným způsobem, než že součástka byla již od počátku vadná. Taktéž nezanedbatelná informace je, že auto vykazovalo vadný zvuk chodu již mnohem dříve, ale bohužel byl tento „nečistý chod“ přikládán jiným závadám, které jsme se průběžně snažili identifikovat a opravit, ale vždy bez výsledku. Až ve „finále“ při úplném „rozebrání“ motoru bylo zjištěno shora uvedené.
Dotaz zní: Je nějaká šance na reklamaci (obranu), i přesto, že záruka jako taková je dávno minulostí?
Děkuji

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
26.8.2021 12:22
Více o tématu: autokolanovýreklamace

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist