Obchod s ojetými vozidly se v budoucnu bude odehrávat především v prostředí internetu

Společnost Auto ESA provedla analýzu svých obchodních výsledků za rok 2017. Z té mimo jiné vyplývá, že za extrémním nárůstem prodejů v roce 2017 stojí především masivní nástup informačních technologií do procesu výběru, nákupu a také platby ojetých automobilů. Například jen na webu společnosti bylo zhlédnuto 74 milionů stránek a zrealizováno 7500 obchodů.
titulka-19-1100x618.jpg

„Návštěvnost webových stránek Auto ESA narostla v roce 2017 o 39 % a překročila tak hranici 17 milionů,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „Uživatelé webu Auto ESA si prohlédli více než 74 milionů stránek, což je navýšení oproti roku 2017 o 38 %“. Zvýšený počet uživatelů webu se samozřejmě také promítl do počtu vozidel, která byla prostřednictvím této platformy prodána: „V roce 2017 jsme přes internet prodali téměř 7500 vozidel, což znamená meziroční nárůst o 51 %,“ vypočítává Foltýn.

V dalších letech bude podle zmíněné analýzy pravděpodobně nabývat na významu možnost virtuálních prohlídek vozidel, on-line chatu s odborníky a programy typu „Try and buy“ v rámci kterého si zájemce bude moci konkrétní vůz vyzkoušet a buď vrátit/vyměnit nebo zakoupit. „Vše je jen otázka sofistikovaných aplikací, které intenzivně připravujeme, a kvality datového připojení na straně uživatele,“ vysvětluje Foltýn.

Zájem komunikovat prostřednictvím sociálních sítí se však již nyní projevuje především na Instagramu a Facebooku. Obě sociální platformy generují desítky poptávek měsíčně a počet takto zrealizovaných obchodů narostl meziročně o 51 %. Návštěvnost facebookových stránek Auto ESA přitom meziročně vzrostla o 141 %, Instagram hlásí nárůst dokonce 172 %. Největší návštěvnost mají krátká videa, kdy například spot „Vy jste naše jedničky dosáhl jednoho milionu shlédnutí již během prvních měsíců po jeho nasazení.

Analýza ukázala také stále větší oblibu využívání mobilních zařízení při výběru ojetého vozu. „Poměr návštěv z desktopu a mobilních zařízení je cca 72 % vs 28 % ve prospěch desktopů,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a pokračuje: „V porovnání s loňským rokem narostla obliba využívání mobilních zařízení o 70 %.“ Auto ESA bude i v roce 2018 klást velký důraz na posílení informačních technologií a vývoj uživatelsky příjemných aplikací, které zájemcům usnadní výběr a nákup vozu.

22.1.2018 12:01 | zdroj: Auto ESA

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist