o-hozeni-klacku-pod-nohy-automobilismu.jpg

O hození klacku pod nohy automobilismu

elektromobil

Tak nám zvolili elektromobil autem roku. Nevím, jak vy, ale já považuji rozhodnutí poroty složené z automobilových novinářů více za politické než logické.

Diskuze

21 komentářů

    Drtikol

    Jistě, vývoj někudy jít musí a jednou asi na elektřinu jezdit budeme (a až bude dostatek účinných jaderných elektráren, bude to i poměrně ekologické) ale výsledek té ankety je na pytel. Osobně hlasuji pro rozštěpení na dvě ankety: Auto roku pro výhradně spalovací záležitosti a Spotřební dopravní prostředek roku pro ten zbytek.
    A nebo počkat, co takhle ignorovat evropské auto roku a soustředit se na ankety autowebů, topgearů, magazínů evo, autocar a podobně? 🙂 Tam aspoň sedí lidi, kteří mají v mozku benzín a ne kilo waty.

    Driver

    Vůbec tu anketu neberu a pokud vím, většina známejch taky ne. Důvod? Stačí to, že se místo v porotě dědí, respektive odkazuje! Ano přesně tak, monarchie hadr! Kde je objektivita, když je obsazební stále stejné? Historek o uplácení porotců je hodně a mnoho jistě pravdivých. Může mi někdo říct, proč se třeba každý rok nevybírá jeden zástupce z jednoho státu do poroty a ten by se už znova účastnit nesměl? Volbu by mohli dělat novináři mezi sebou – rozhodout tak, kdo je bude reprezentovat. Obměna porotců by pak vedla k větší transparentnosti. To co je teď, je naprostá fraška!

    i

    Výhra v nějaké soutěži ještě neznamená, že výrobek bude úspěšný na trhu. Třeba Tatra, která párkrát vyhrála Dakar, z toho taky žádný kšeft neměla.

    elel.

    …s tím rozdílem ,že kšeft Tatra by měla i má ,ale politika je svinstvo a EU druhé sv…..! Majitelé?,to vedou od 10 k 5!(jak to taky ZA MOŘEM chtějí)Celý východ a na jihu US je zájem ALE!!!

    Paco28

    Ne, že by neměl pravdu, co se týče dojezdu. V tomto bodě je volba letošního COTY zcela mimo mísu. Kdysi dávno, ještě za pana Jozífa (Automobil Revue), byly parametry hodnocení zveřejněny, a těm rozhodně Leaf NEvyhovuje. Ale ty ostatní argumenty o zarůstání dálnic trávou a pod. jsou fakt hloupoučké. A prosím pěkně, NEplatí, neboť technický vývoj tyto argumenty potlačí do zapomnění. Nicméně: nápad na rozdělení COTY na dvě skupiny mi připadá více než rozumný- přímo potřebný. Právě proto, že spalovací agregát není mrtev a v souhrnu vykazuje lepší ekologii, než čistě elektrická auta. Mimochodem, COTY není anktetou, kde by se hodnotila jen evropská auta! Po celou dobu její existence byla vybírána do hodnocení i auta japonská, nyní i korejská. Jen americké či australské (nyní i čínské) vozy nesplňují ani základní požadavky na to, aby mohly být vybrány mezi 33-35 finalistů (zatím?). Škoda, příspěvek o házení klacků mohl mít rozumnější a pravdivější vyznění

    tom

    auto roku by měli volit lidé – zákazníci. Takto je to jaksi na nic.
    Já elektromobil považuji za auto které je pro někoho výborné a pro někoho na nic. Nic ve zlým ani špatným.
    Ale auto roku si představuji jinak. To už mohli zvolit třeba karosu 🙂

    Rado

    Pan Dalibor Zak, dakujem za dalsi z radu prudko podnetnych, radoby mienkutvornych, prispevkov. Pri pisani sa vsak prisim vyhnite svojej ego masturbacii a neurazajte svojich, ako ich sam nazyvate, novinarskych kolegov, gumy. To, ze \“klasické auto o spalovací motor stále přijít nemůže\“, mi pride rovnako pravdive, ako ked by ste pred 20-30 rokmi v USA vyhlasovali, ze ziadny osobnych automobil tu nikdy nebude spalovat naftu…

    \“Jaký dojezd má průměrné auto s průměrným spalovacím motorem? Dejme tomu 500 km???\“ Ked preberate vozidlo a \“listujete\“ jeho palubnym pocitacom (co dufam robite), ktore z nich vam kedy ukazalo aktualny dojazd len 500 km? Nemam na mysli Renault Espace s dojazdom 1.300 km, ale aj 370Z ma akcny radius na urovni maleho lietadla (…)

    Dalsia perla: \“pokud má natankováno dost, vydrží běžet (a topit) několik hodin\“ – klasicky (myslene stvorvalcovy) diesel spotrebuje priblizne 0,5-0,6 l/hodinu, benzin cca 1 liter, s polovicou beznej nadrze to nie je \“nekolik hodin\“ ale niekolko dni…

    A pri \“vysvetlovani, ako funguje nabijanie\“, ktore podla vasho neskromneho nazoru, trva niekolko hodin, prosim, urgentne kontaktujte regionalneho PR manazera znacky Renault, ktory vam urcite s radostou vysvetli plany na stavbu infrastruktury s rychlonabijackami a menitelnymi modulmi baterii. \“Nabitie\“ potom nezaberie viac nez 3 minut. Ku konkretnemu Leaf-u je k dispozicii aj rychlonabijacka (co samozrejme viete, ale neuvediete, horsie by to v tomto pamflete znelo, ze?)

    Suma sumarum – to co ste napisali je bujny vyplod jednostrannych nevyhod. Nevnucujem nikomu myslienku superzachrannych elektromobilov, ktore spasia svet a prinesu krajsie zajtrajsky, vratane vysokohorskeho vzduchu Tatier do Prahy, ale PROSIM VAS – nezavadzajte Vasich citatelov blbostami, krajivam a vyplodmi vasej fantazie.

    Vavris

    Rado, tvůj příspěvek je mohutný obsahem, nikoli však argumenty.

    Pokud jsi nabyl dojmu, že hlavní myšlenkou Daliborova článku bylo zkoumat, které auto s běžným spalovacím motorem dojede dál nebo vydrží dýl topit v zácpě, pak ti gratuluji k zvláštní schopnosti pochopit psaný text úplně jinak, než zbytek populace – jinak si nedovedu vysvětlit tvé narážky na naprosto okrajové detaily a dělat z nich gró článku…

    A že má Renault nějaké plány na výstavbu infrastruktury nabíječek je velmi pěkné, já mám třeba teď před sebou na stole krásný plán rekonstrukce domu. Jinými slovy – majitel LEAFu v nynější době může o oné infrastruktuře rychlonabíječek radostně přemýšlet celé 4 hodiny než to nabije. A stejně tak já můžu podle tvé logiky poslat svoje plány na rekonstrukci do soutěže o stavbu roku 😉

    howg

    Vavris

    Ona ta anketa je stejně hnůj už dlouhá léta, ostatně, jak už tady v diskuzi zaznělo. Stejně jako o LEAFu by se dalo polemizovat i o celé řadě jiných voleb v minulosti…

    Mojim zamerom nebolo vyvratit cely obsah, ale poukazat na \“detaily\“, ktore sa rozchadzaju s realitou.

    Jouda

    Ta anketa nemá vůbec s autama nic společnýho. Ani vlastně nevim kdo to pořádá ani mě to nezajímá. Beru to jako apríl. Jestli je Nissan Leaf evropský auto roku, tak nevim co tam hodnotí. Možná barevnost digitálních budíků na palubní desce 🙂

    jerrry

    Dlouho sem nečetl nic tak protvně nesympatického jako články v sekci Blog redaktorů. Přijde mi že autor trochu ztrácí kontakt s životem běžného člověka, nikoliv novináře, politika, podnikatele. Nissan udává dojezd 160 – 175 km, subarko mi na plnou nádrž ujede něco málo přes 300 i tak obvykle nemusím tankovat každý týden. Ano je to tak většina lidí žije ve městě a najezdí denně 30km. Pro zajímavost na hory to mám cca 40km. Nevidím problém proč né elektromobil jako druhé auto do rodiny. Nemluvě o Lacinovi, kterému se zcela evidentně splašil hormon, znám to, to se přiznejme si hlavně mužům stává, zejména těm co jim připadá, že dělají něco straaaašně důležitého. Tak to auto teda nevytlačil, ale ucknul by asi každý … kromě motoristického novináře, ten by to zřejmě přijal jako výzvu a pak by nějakého takového lacinu pozval na pivo kde by to rozebrali jaká to byla sranda …

    jerrry

    Dlouho sem nečetl nic tak protvně nesympatického jako články v sekci Blog redaktorů. Přijde mi že autor trochu ztrácí kontakt s životem běžného člověka, nikoliv novináře, politika, podnikatele. Nissan udává dojezd 160 – 175 km, subarko mi na plnou nádrž ujede něco málo přes 300 i tak obvykle nemusím tankovat každý týden. Ano je to tak většina lidí žije ve městě a najezdí denně 30km. Pro zajímavost na hory to mám cca 40km. Nevidím problém proč né elektromobil jako druhé auto do rodiny. Nemluvě o Lacinovi, kterému se zcela evidentně splašil hormon, znám to, to se přiznejme si hlavně mužům stává, zejména těm co jim připadá, že dělají něco straaaašně důležitého. Tak to auto teda nevytlačil, ale ucknul by asi každý … kromě motoristického novináře, ten by to zřejmě přijal jako výzvu a pak by nějakého takového lacinu pozval na pivo kde by to rozebrali jaká to byla sranda …

    jerrry

    Dlouho sem nečetl nic tak protvně nesympatického jako články v sekci Blog redaktorů. Přijde mi že autor trochu ztrácí kontakt s životem běžného člověka, nikoliv novináře, politika, podnikatele. Nissan udává dojezd 160 – 175 km, subarko mi na plnou nádrž ujede něco málo přes 300 i tak obvykle nemusím tankovat každý týden. Ano je to tak většina lidí žije ve městě a najezdí denně 30km. Pro zajímavost na hory to mám cca 40km. Nevidím problém proč né elektromobil jako druhé auto do rodiny. Nemluvě o Lacinovi, kterému se zcela evidentně splašil hormon, znám to, to se přiznejme si hlavně mužům stává, zejména těm co jim připadá, že dělají něco straaaašně důležitého. Tak to auto teda nevytlačil, ale ucknul by asi každý … kromě motoristického novináře, ten by to zřejmě přijal jako výzvu a pak by nějakého takového lacinu pozval na pivo kde by to rozebrali jaká to byla sranda …

    Michal

    S autorem bych veskrze souhlasil, jen bych nikoho nenazýval \“gumou\“, přijde mi to (mírně řečeno), jemně neprofesionální. Dále pak desítky průzkumů ukázaly, že by se zejména ve městě elektromobil vyplatil, protože denní kilometrový nájezd většiny lidí je do cca. 60 km Na druhou stranu, má ale autor pravdu v tom, že zde v podstatě neexistuje systém dobíjecích plug-in rychlostanic, které by všechno zjednodušily, a tak je prozatím elektromobil pro běžného člověka velkým nesmyslem. Já vidím budoucnost spíš v dalším vývoji hybridů a dieselů, než v tom, že by spalovací motor plnně nahradil elektrický.

    Toho se snad ani nechci dožít, protože \“bublání\“ American V6, nebo řev italské V12 je prostě návykový, ve srovnání s nějakým elektrickým \“bzučením.\“

    Michal

    Celá ta soutěž mi přijde směšná, notabene když jsou schopni zvolit auto, které v podstatě nemá praktické využití.

    Olda

    Úvodem – nejsem ekofašistický pumpičkář, proháním zadokolku na okruhu, ale z tohoto článku je mi na blití.

    Individuální automobilová doprava je s hlediska efektivity hospodaření zdroji zrůdnost a nevidím jediný důvod ji masivně propagovat. Rušit dálnice není špatný nápad, při nedávné návštěvě Německa se mi zvedal kufr, v každém městečku se křížily čtyři a byly plně vytížené, ve většině aut jeden člověk.

    Totéž platí pro města, vjezd aut do 3,5t do velkých center by měl být výrazně daněn (snad s mírnou(!) úlevou rezidentům), město má patřit chodcům, ani vychcaným pumpičkářům, ani hovadům v autech. Kecy o dojíždění mě nezajímají, používejte hromadnou dopravu anebo se nestěhujte do satelitních paneláků naplacato 20 km za městem (tedy jste buď socky – tak neutrácejte ani za auto, anebo rozežranci – a já nemám důvod vás sponzorovat).

    Opravdu nevidím sebemenší důvod, proč by někdo musel popojíždět po městě autem (za účelem přemístění své osoby, ne dopravy zboží) nebo mermomocí drandit po dálnici někam, kam dojede vlakem za 3h a může čas aspoň využít.

    Je to nějaká sockovská česká specialita, srát se všude svou otřískanou plečkou nebo posledním free-cool-in SUV a považovat se tím za vícecenného? \“Kdo z vás to má\“, že.

    Udělejme z auta to, k čemu se hodí – dopravní prostředek pro venkov, případně sportovní nářadí.

    PS. Do Franktfurtu můžete letět nebo jet vlakem.

    PPS. Nemluvím o velmi nepříjemném vlivu na životní prostředí – i totálně EKO-BIO auta pořád produkují velké množství prachu (zvedá se ze země, brzdy, saze…) a spalováky pořád dost nepříjemných zbytků. Vliv na zdraví je nezpochybnitelný, prostudujte si odbornou literaturu a referenční světové studie za posledních 50 let. A pokud vám náhodou nevadí hluk, byty kolem magistrály jsou docela levné;)

    Michal

    Bůh mi odpusť, ale větší sračku už jsem dlouho nečetl. Co to melete o sockách v autech? Auto je prostě komfortní druh dopravy, nemusím být závislý na jízdních řádech, cestovat přetopenou, (téměř vždy zpožděnou MHD), čas od času i s někým kdo 2x nevoní. Vjezd aut do centra (podotýkám, že centrum je pro mne Václavské a Staroměstské náměstí) a tím to hasne, tak tam bych možná vjezd aut na 3,5 tuny omezil, ale to je tak všechno.

    K nesmyslu jenž propaguje rušení dálnic se ani nebudu vyjadřovat, nehledě na to, že kvalitní infrastruktura potenciálně láká do země investory, vytváří nová pracovní místa atd. Co se týká hluku okolo dálnic či rychlostních silnic, vždy se dají postavit protihlukové stěny, tak nevím co řešíte.

    Michal

    Elektromobil autem roku? No potěž. Když si představím, jak asi bude vypadat všední den pomatence, kterej si – nedejbože – elektromobil opravdu koupí. Ráno vstane a bude motat prodlužovák, spuštěnej z okna, ke svýmu krásnýmu novymu elektromobilu, kterej mimochodem stál pěknej ranec. A když se náhodou v práci zdrží dýl a nenajde místo k parkování někde poblíž, druhej den nepojede. Jo, to sem si vždycky přál, už jako malej sem chtěl autíčko na baterky, jenomže se vždycky vybily, když mě to nejvíc bavilo. A pak sem vyrostl… Diesel agregát v kufru by z toho mohl zase udělat použitený auto…

    Integrale

    Titul Evropský automobil roku získala zcela zaslouženě Alfa Romeo Giulietta. LEAF získal možná titul \“politický zmetek\“.
    Blahopřeji automobilce Alfa Romeo k třetímu regulérnímu titulu a rovněž koncernu Fiat, který je v této anketě tuším nejúspěšnějším v celé jeho historii.

    Snad dá Bůh, že elektromobily vezme čert dřív, než nás s nimi nakazí. Proč?
    1. již nyní máme v Evropě relativní nedostatek elektrické energie
    2. již nyní evropská přenosová soustava při nadměrně větrném počasí kolabuje.
    Výroba a vývoj elektromobilů je tedy totální nesmysl, nejsme schopni nejen vyrobit, ale ani distribuovat dost rpoudu na to, abychom mohli na externě (mimo automobil) vyráběný elektrický proud jezdit. Navíc to není ani ekonomiké, ani ekologické, jen se tím alokuje zdroj emisí z příznivějšího lokálního (se schopností snadnějšího rozprostření se) vdo nevýhodného centrálního. Elektřina se musí vyrobit a k její výrobě je zapotřebí prakticky stejné ,mpžství energie, která je přeměňována v mechanickou práci. Účinnost výroby elektřiny je podobná moderním přeplňovaným motorům.

    Checete skutečné ekoauto? Vezměte to součané, změnšete ho zvenčí motorovou pilou (uvnitř zůstane stejně místa), ztenčete skla, vyházejte ftalátové plasty, vyměňte nóblsedadla za obyčejné lehké sedačky a až bude mít auto střední třídy zhruba 1000 kg jako před 30 lety (a ne 2,5 tuny), bude mít s moderním přeplňovaným malolitrážním spalovacím zážehovým motorem dostatečný výkon při spotřebě pod 5 litrů na 100 km jízdy…

    satan

    ještě budete prstíčkem hrabat po elektromobilu a koních až dojde ropa,pokud vás nezničí přírodní katastrofy způsobené zvýšeným obsahem CO2 v atmosféře.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist