titulka-1-352x198.jpg

Test celoročních pneumatik: Proč o ně není téměř zájem?

Autoporadna

Seriozní řidič po sadě celoročních pneumatik prostě nesáhne, jejich prodej (naštěstí) klesá.

Diskuze

25 komentářů

    josef K.

    Typický promo článek s výplachem mozků. Jenom, aby si zákazníci nevystačili s jednou sadou na celý rok. To by byl průser, musíme jim vsugerovat, že musí mít zvlášť pneumatiky na zimu a zvlášť na léto. Blbost !!!! Už dnes jezdí většina aut po větší část roku jenom na zimních. Protože pokud mají mít zimní pneumatiky v zimních podmínkách nějaký smysl, tak musí být s plným vzorkem. Takže na začátku zimy se nasadí nové na jaře a v létě se dojedou tak, aby se na zimu zase mohly dát nové.
    PS. A při běžné, teplé zimně jako je např. letos by mohli jezdit řidiči celoročně i na letních.

    R.H.

    Musím naprostou souhlasit. Tvrdit, že celoroční pneumatiky jsou špatné a musí z našich silnic vymizet je, s prominutím, naprostá kravina.
    Pochopitelně si člověk musí trochu umět vybrat, ale pokud člověk ročně najede 5-10 000km, tak se dvě sady nevyplatí, a dostatečně dobré celoroční pneumatiky jsou kolikrát lepší, než levnější zimní či letní. Já mám obuty Goodyear vector 4seasons a nedám na ně dopustit. Dle všemožných testů vyšly jako nejlepší celoroční a musím tomu tvrzení dát za pravdu.

    gumy

    Souhlas, já jezdím celoročně na zimních… na trase dlouhé zhruba 10 km do práce městem je rozdíl naprosto monimální. Mám na Meganu RT1.6 gumy 155/75 a je podle mně nesmysl kupovat další sadu gum. Když člověk jen popojíždí. Když počítám s tím že ty gumy nejsou na 100% tak jsem mnohem menší riziko než cvok v Audi A6 co si myslí že quattro a zimáky ho spasí. A přes léto nemám problém s opotřebením. 🙂 celoročky do města bych klidně uvítal za dobrou cenu. (tedy 4 gumy za 1000kč i s přezutím jako ty co tam mám teď)

    R.H.

    Já su právě z Brna 🙂 Takže když jedzím každej den 5km tam a zpátky do školy nebo k přítelkyní, tak není o čem diskutovat.. Gumy stály 1100 za kus a s mým nájezdem je aspoň tak akorát opotřebím za ty 4 roky, po které by měl vydržet materiál, co se týče stáří. Takže značka ideál 🙂 A zatím mě nezklamaly.. jak na mokru, sněhu, či ledu. Stejně nějvíc záleží na zkušenostech řidiče a jeho přístupu k řízení. Kdo jezdí jak vůl, může mít sebelepší pneu a stejně se vyseká.

    Martin

    Ano i ne. ZIMNÍ v létě funguji stejně ba i lépe – jen jsou dražší (rychle se sjedou). Ale při malém nájezdu se to oproti přezouvání může vyplatit. Hned zase mínus je, méně časté vyvážování kol. TO JSEM I ZKOUŠEL na základě minulého reklamního článku.
    Ale UNIVERSALY jsou většinou jen tvrdé gumy se vzorkem, aby i dlouho vydržely. Takové nedrží ani v létě (malá plocha), ani na mokru (tvrdé), ani na sračkách (tvrdé), snad jen v hlubokém sněhu je to fuk. ŘIDIČ JE PAK NEBEZPEČNÝ VŠEM OKOLO!!!

    R.H.

    A slyšel jste někdy o prodlužování brzdné dráhy zimních pneumatik v létě? Asi ne, že. To je taky dost nebezečné.
    Opět musím upozornit na to, že dobré univerzálky jsou lepší, jak průměrné, či horší letní a zimní. A bohužel po nich většina lidí z finanční nouze sahá.
    A nakonec. Nejdůležitější je styl jízdy. Nedělat frajera a vedět, co s k sobě a ke svému autu můžete dovolit.

    R.H.

    A slyšel jste někdy o prodlužování brzdné dráhy zimních pneumatik v létě? Asi ne, že. To je taky dost nebezečné.
    Opět musím upozornit na to, že dobré univerzálky jsou lepší, jak průměrné, či horší letní a zimní. A bohužel po nich většina lidí z finanční nouze sahá.
    A nakonec. Nejdůležitější je styl jízdy. Nedělat frajera a vedět, co s k sobě a ke svému autu můžete dovolit.

    Marty

    Jezdím na zimích už 6 let a nikdy sem neměl žádný problém, at to byly 15ky, 16ky či 18ky.

    V létě na nich jde jezdit naprosto v pohodě.

    PepaSFI

    stačí se podívat na nabídky gumařských e-shopů. Univerzály skoro nikdo nenabízí. Proč asi? Gumaři by byli nejradši kdyby byly extra gumy nejen na léto a zimu ale i na jaro a podzim, na pondělí, úterý, ráno, večer, slunečno, zataženo a měnit je asi tak po 17 minutách. Já musel pořídit druhou sadu protože na autě při koupi byly letní, no a zimní mít musím. Výrobce ve fabrice na to dává univerzály coby částečnou náhražku pro jízdy mimo silnice takže to asi jde používat navzdory propagandě. Jistě, ideální to není, jenže to by se muselo přezouvat pořád jak na formuli. Vždycky je to o nějakých kompromisech. Z té gumařské propagandy mám pocit že se snad gumy používají zásadně a pouze v hraničních situacích a pokud nepoužijeme jen to nejlepší, tak vůbec nemáme šanci a skončí to katastrofou. Což je samozřejmě blbost.

    Jan

    Pro ty z vás, kteří jste si tady navzájem a skoro s plácáním po ramenou pěkně odsouhlasili, že vlastně pneumatiky nejsou tak důležité, a dá se jezdit na lecčems: Uvědomte si, že nikdo z vás (a to i ti, co jestí jak s hnojem, stylem pan Klobouk, opatrně, předvídavě, bezpečně, blablabla..) neví, kdy bude muset krizově brzdit. Důvod může být jakýkoliv. Třeba si pozdě všimnete, že začal brzdit ten před vámi, nebo vběhne do silnice dítě, nebo vám někdo nedá přednost, možností je spousta. V takové situaci se počítá každý centimetr, a mám osobně vyzkoušené, že na zimních pneumatikách za tepla (a to nemusí být nějak velké horko, třeba jen 20°) mnohem dřív zabírá ABS, a auto tedy hůř brzdí, a brzná dráha je delší, protože zimní pneumatiky mají menší styčnou plochu. Podle mně je ježdění na zimních gumách v létě stejně nebezpečné, né-li horší, než ježdění na letních umách v zimě.

    josef K.

    Možná si to někteří (a je jich hodně) vůbec neuvědomují, že se v zimně za mrazu na suché cestě, v situaci krizového brždění na svých ovčansky zodpovědně obutých zimních pneumatikách podívají do kufru občana, který jede na letních. Protože zimní pneumatiky jsou lepší oproti letním jenom na sněhu. Za všech ostatních podmínek jsou horší.

    PepaSFI

    Možná si to někteří (a je jich hodně) vůbec neuvědomují, že existuje něco jako dodržení bezpečné vzdálenosti a přizpůsobení jízdy povaze a stavu vozovky. Proč se vždycky při debatě o gumách dostaví limitní uvažování??? Proč mám ten pocit že spousta lidí tak uvažuje i na silnicích? Jízda autem je o kompromisech. není ideální pneumatika na všechny situace. Není ideální auto pro všechny situace. Musím jezdit na zimákách proto že bez nich bych skončil pod prvním kopečkem, nehledě na to že mi to nařizuje zákon. Proto se musím nějak vyrovnat s tím že se to bude chovat trošku jinak když občas pojedu po suché silnici. Pokud s tím mám problém, nepatřím za volant. Vím že to hůř brzdí? V pořádku, jedu podle toho. Stejně jako když mám auto plné lidí, mám v kufru netypickou zátěž, je liják a na cestě bláto, je mlha že není na krok vidět. Má s tím někdo problém?

    Jan

    já bych ani nepopíral, že za SUCHA jsou letní při brždění i za mrazu, ale pouze za podmínek, že samotná pneumatika je již jízdou zahřátá. Když je letní guma studená, tak je tvrdá a přilnavost je nízká. navíc po ránu je často jinovatka i když je jinak přes den sucho, a to jsou letní gumy v pr.. Zrovna na začátku této zimy se mně nějak nechtělo, tak jsem na začátku listopadu přezul auto akorát ženě a svoje jsem přezul až začátkem prosince, a je pravda, že po ránu jsem musel opravdu citlivě, studené letní gumy i za sucha prohrabovaly tam, kde zimní drží. a to letní gumy mám velice slušné Continental premium contact, kdežto zimní řekl bych velice průměrné (možná i pod 🙂 barumky polaris2, oboje asi 6 mm vzorku

    Jan

    Dodržení bezpečné vzdálenosti a přizpůsobení jízdy povaze a stavu vozovky je samozřejmě žádoucí za každé situace a měli by to dělat všichni řidiči (ale né vždy se to děje). Nicméně krizové situace se nazývají krizové proto, že se vyskytují nečekaně a nenadále. Kdyby se vyskytovaly plánovaně, nebo na ně byl řidič včas upozorněn, tak by nebyly krizové. Řidič přizpůsobuje styl jízdy celkové situaci, tedy jak povětrnostním podmínkám, nebo povaze nákladu. Ale kdyby měl za všech okolností počítat se všemi možnými krizovými situacemi, tak by musel jezdit asi tak 20 km/h, aby mohl tvrdit, že se nic nemůže stát. Výskyt krizových situací je naštěstí poměrně málo častý, ale jednou za čas to prostě přijde. A v tu chvíli je vždycky naprosto stěžejní technický stav auta (podvozek, brzdy), schopnosti řidiče, a PNEUMATIKY. Řidič je, jaký je, s tím se dá málo co dělat. Technický stav tlumičů a brzd může být vynikající, ale když máme shit gumy, které nedokážou přenést potřebné síly na silnici, tak jsme víte kde…
    Ať máte auto plné nebo prázdné, na dobrých gumách za stejných podmínek stejné auto zastaví vždycky dřív, než na špatných.
    Slušná sada zimních nebo letních gum se dá pořídit na běžné auto do 6000, vydrží při běžném nájezdu soukromé osoby dejme tomu 15000 km za rok (což není zas tak málo) 4 až 5 let, pak už jsou gumy stejně zralé na výměnu. To přece není tak moc peněz za ten pocit, že jsem udělal maximum pro to, abych dobře dojel. Komu se to zdá hodně peněz za gumy, tak ať si spočítá, kolik utratí za stejný časový úsek za alkohol a cigarety. (já taky piju alkohol 🙂 Já vždycky když kupuju gumy, tak si říkám, že si radši připlatím za lepší gumy pár stovek, než abych potom musel opravovat auto za desítky tisíc. To bych si pak musel o soběříct, že su strašný kokot, že sem kupříklau dva tisíce ušetřil, a dvacet tisíc prosral. to bych opravdu nerad.

    PepaSFI

    mám takový dotaz, jak poznám ty nejlepší gumy? Nejlíp před tím než je koupím. Za ty roky co řídím jsem měl zimní gumy co fungovaly skvěle i v létě a taky letní gumy co nesojí za nic. Momentálně mám v garáži letní sadu poměrně oblíbené netuzemské značky a asi mi dojde trpělivost a zahodím je na polovině životnosti. Jsou sice EKO ale menší spotřebu mám na zimních. Obecně se udává že zimní jsou hlučné. Tyhle letní drnčí jak kolečko u trakaře. Možná by fungovaly skvěle na perfektní západoevropské silnici ale na našich destrukčních polygonech je to peklo. Je to tvrdý jak čertovo kopyto. A že je to úplně k ničemu na nezpevněném povrchu, o tom už vůbec netřeba diskutovat. Já je nekupoval, už na autě byly. Občas taky čtu různé testy. A když je pak porovnám tak zjistím že stejná guma v rozměru 215 je skvělá a jako 185 je totální propadák. Takže podle čeho vybrat gumy na malý 4×4 nevalného výkonu na vymetání dobitých okresek Vysočiny a na občasné nějaké to bláto polních cest? Já mám celkem jasno, příští letní sada budou nějaké univerzály, stejně jako na to auto dávají ve fabrice. Klidně se smířím s trochu horšími vlastnostmi v extrémech když mi přinesou větší užitek.

    josef K.

    Najezdí ročně cca 40-50 tisíc km, takže zimní dojíždím někdy v létě, na dva měsíce dám kola s letníma a pak zase čerstvou sadu zimních. Kdybych ujel o cca 10 tisíc méně, pak by na letní vůbec nedošlo.

    Jakub Janda

    Tohle nějak nechápu, to by se ty zimní v garáži samy ojely, kdybyste přezul na letní v dubnu? Pokud se s autem jezdí dlouhodobě, cenově to i se střídáním vychází nastejno.

    josef K.

    V dubnu jsou zimní už pro další zimu nepoužitelné. Musely by se vyhodit. Nemají vzorek 9-10mm jako nové, ale jenom 4-5mm. To pro zimní použití už není. Pokud nemají zimní pneumatiky plný vzorek, tak na sněhu jsou zcela nefunkční i když je to legislativně OK. Na letní použití je vzorek 4-5mm dostatečný a v pohodě se dá dojet na 1,5mm. Vyhazovat pneumatiky se vzorke 4-5mm mi přijde jako totální plýtvání surovinama a bezohlednost k žp.

    Hana

    Dobrý den, já pneumatiky přezouvám. A kupuji je na stránce https://www.pneuok.cz. Rozhodně mohu doporučit.

    Hana

    Dobrý den, určitě jsem pro, aby se pneumatiky měnily. Doporučuji ty z https://www.pneuok.cz. Všem doporučuji.

    Hana

    Dobrý den, já si myslím že by se mělo investovat do nových a kvalitních pneumatik. Za skvělou cenu seženete pneumatiky na https://www.pneuok.cz.

    Lucie

    Dobrý den, já jsem určitě pro přezouvání a pro nákup pneumatik na internetu. Nakupuji od https://www.pneuok.cz a rozhodně bych neměnila!

    Pepe

    Čaute všichni.
    Jak je vidět, tak jste zmanipulováni nejrůznějšími médii a servisy (převážně pneu) a prodejci pneu a kdo ví kým ještě.
    Přemýšlejte trochu. Celoroční pneumatiky prošly rukama vývojářů také, samozřejmě že budou mít v extrémech horší vlastnosti – v EXTÉMECH!
    Kdo jezdí z vás v EXTRÉMECH? Já nikdy a pokud je sněhová bouře, nebo přívalový liják, tak auto nevytahuji, protože je jasné, že ač budete mít cokoliv obuto, tak budete nebezpeční pro sebe i pro ostatní účastníky silničního provozu – v těch extrémech ty ostatní účastníky silničního provozu můžeme nazvat klidně debily.
    Takže jindy jsou parametry srovnatelné a jsou zavádějící informace o dojezdech apod. protože v létě vám stárnou zimní a v zimě letní a co udělá stáří s pneu? Je to jasné, ojíždí se rychleji a o parametrech ani nemluvě, protože už po 2 letech jsou letní i zimní pneu se svými parametry úplně jinde, ale vy máte pocit, že je to lepší než celoročky. Ale všichni je chceme dojet/ojet až na hranici, kdo by platil za nové, že?
    Nebuďte naivky!
    Jde tu jen o byznys!
    Mějte se a volant na správném místě, hlavu také!

    Hana

    Ahoj všichni, tak já musím přiznat, že jsem též naprostým zastáncem přezouvání pneumatik na letní a zimní. Přes tohle u mně vlak nejede. Přijde mi absolutní blbost nepřezouvat. Nedávno jsem zrovna řešila koupi nových zimních pneumatik, jelikož staré už nebyly na zimu do sněhu a náledí tak spolehlivé. Já bohužel úplně výběru nerozumím, ale skvěle mi poradili zde https://www.pneuok.cz. Pneumatiky jsem koupila za rozumnou cenu a vše funguje jak má. Pokud si i vy nejste jistí jaké pneumatiky vybrat, otočte se na tento obchod.

    Jmeno

    Prosim, bylo by mozne napsat jmeno tohoto seriozniho prodejce? A zpusob, jak prisel na to, na ktera auta jsem si u nej zakoupene gumy dal?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist