Test celoročních pneumatik: Proč o ně není téměř zájem?

Seriozní řidič po sadě celoročních pneumatik prostě nesáhne, jejich prodej (naštěstí) klesá.
titulka-1-1100x618.jpg Zdroj: Continental

Polovičatá řešení prostě nefungují a celoroční pneumatiky mezi polovičatá řešení prostě patří, v zimě nejsou schopnosti takového obutí srovnatelné s klasickými zimními pneumatikami a na ty letní přes teplé období roku také nemají. Je tedy pohledem všech automobilistů dobré, že zájem o tento druh pneumatik klesá. Máme zde čísla jednoho z největším prodejců pneumatik u nás, která lze jistě považovat za korektní.

Podle prodejních údajů po celoročních pneumatikách klesl o 35 %. Ze statistik vyplývá, že na celkových prodejích se objem celoročních pneumatik loni podílel jenom 2,3 %. Což je skvělé, a pokud nechápete náš důvod k radosti, tak tím nejjednodušším příkladem může být situace kolizního brzdění, kdy například vy máte na svém autě dobré zimní, razantně brzdíte na sněhu a auto, které zpomaluje za vámi, je obuté do méně schopný „celoroček.“

A kdo, tedy jaký typ řidiče, na své auto nejčastěji pneumatiky s celoročním provozem pořizoval? Šlo nejčastěji o majitele vozů SUV a obyvatelé velkých měst, nejčastěji lidé z Prahy, Brna. Pokles zájmu (naštěstí) nezmírnily ani příznivější ceny, když v roce 2011 činily u celoročních pneumatik průměrné pořizovací náklady za kus 1 707 Kč, tak loni to bylo 1 682 Kč.

31.8.2019 12:01| autor: Tomáš Malík

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist