O aktuální situaci na dálnici D1 informují kamery

Záběry ze 14 kamer a další dopravní informace naleznete na serveru www.rsd.cz.

Řidiči mohou před jízdou zjistit, zda jsou na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem kolony. Zatím ale jen na 14 místech, které jsou osázeny kamerami s on-line vstupem na internet. ČTK to řekl mluvčí ŘSD Jan Hoření. Záběry z kamer, ale také informace o dopravní situaci, stavu provozu a uzavírek najdou řidiči na serveru www.rsd.cz, který spustilo Ředitelství silnic a dálnic.

Nově instalované kamery mohou podle ŘSD pomoci řešit zácpy na dálnici právě v době vrcholící sezony. Začátek školních prázdnin je každoročně doprovázen masivním přesunem lidí na dovolenou. Ministr dopravy Milan Šimonovský již dříve slíbil, že do konce roku 2007 by měly být kamery na každých zhruba pěti kilometrech. Kvalita obrazových dat kamerového systému odpovídá technickým možnostem kamer a přenosu dat. „Obrázek z kamer přesto okamžitě přiblíží základní situaci v dané lokalitě na D1,“ řekl Hoření. Řidiči se z něj dozvědí, zda je dálnice plynule průjezdná, zda je hustý silniční provoz nebo zda se tvoří kolony.

Deset ze 14 kamer na D1 je přitom mobilních a mohou být využívány podle aktuálních potřeb, například při zúžení dálnice na jeden pruh v jednom směru či v místě častých dopravních nehod. V současnosti jsou kamery umístěny na km 19., 21., 23., 188. a 190. km a to vždy v obou směrech. Další čtyři kamery jsou na D1 umístěny dlouhodobě na 52., 105., 144. a 160. km. Obraz z kamer mají k dispozici i operátoři Národního dopravního informačního centra, kteří mimo jiné i jejich prostřednictvím vyhodnocují dopravní situaci a poskytují dopravní informace na proměnných informačních tabulích, rozhlasovým stanicím a dalším médiím.

Zprovoznění prvních čtyř tabulí stálo 21 milionů korun. Investice ale zahrnuje náklady nejen na čtyři první tabule, ale především na řídící software. Další rozšíření systému, s nímž MD počítá, bude již levnější.

Podle loňského výzkumu ŘSD, který poměřoval celkový počet nehod za rok a dopravní výkon na hlavních komunikacích v ČR, nepatří D1 i přes hromadné nehody z posledních měsíců, k těm úplně nejnebezpečnějším. Za ty tehdy výzkum označil přeplněné tahy, které budoucí dálnice zatím nahrazují. Vzhledem k silnému provozu je ale každá nehoda především kamionů na D1 znát citelněji, než na jakékoli jiné komunikaci v ČR.

autoweb.cz, ČTK

27.6.2006 6:00
Více o tématu: nehodanehodyvýkon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist