Nový Volkswagen Sharan v Česku + první dojmy

Nové MPV od Volkswagenu přináší unifikovaný design, známé motory a velmi odvážnou cenovku. Jak ale Sharan jezdí?

Proč ho chtít:
Prvotřídní interiér; spousta místa; dobré motory

Proč ho zavrhnout:
Vysoká cenovka; nudný univerzální design; chudá nabídka motorů

Volkswagen oprášil starý známý Sharan. Tentokrát se ale nepouštěl do kooperace s Fordem. Ten si staví sám pro sebe model Galaxy, který nás mimochodem docela baví. Tedy, v rámci kategorie MPV samozřejmě. Volkswagen se rozhodl jít cestou užitečnosti, praktičnosti a kvality, na zábavu za volantem zas tak moc nemyslel. Za zlé mu to stova budete mít. Proklínat ho ale můžete za design, který je nudný jako krabice od bot. Proč všechny Volkswageny vypadají stejně? Proč nejde poznat rozdíl mezi CrossPolem a Sharanem? Chtělo by to trochu odvahy, nemyslíte?

Než se ale půjdeme projet, pojďme si Volkswagen Sharan trochu představit. Je to skutečně velké MPV, které bezpečně pojme sedm cestujících. Pětimístné uspořádání samozřejmě nabízí obrovský zavazadlový prostor ve tvaru praktického kvádru, v tomto případě má objem 885 litrů. Sklopte i druhou řadu sedaček a dostanete gigantický nákladový prostor s 2430 litry volného místa. I v sedmimístném uspořádání ale stále nabízí rozumných 300 litrů pro zavazadla.Na poslední řadu sedadel sotva budete cpát dospělé, ale děti zde strádat určitě nebudou. My ale zkoušeli hlavně sedadla vpředu, protože nebylo času nazbyt a přemlouvat dalších pět kolegů novinářů, aby námi testovaný Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG pořádně zatěžkali, se nám nechtělo.

Volkswagen tvrdí, že Sharan je „skvělý pro cyklisty“. Cyklisté ale přece nemají rádi auta. Nenávidí je a nejraději by je zakázali. Praktičnost Sharanu tak stejně dobře mohou ocenit například modeláři, pejskaři, golfisté, rychlobruslaři, lyžaři nebo paraglidisté. Ale protože se smí mluvit jen o cyklistech, ostatní skupiny jsou diskriminovány a v tiskových prohlášeních se na ně zapomíná. Aby se za chvíli nemusel vedle údaje o emisích CO2 udávat nějaky cyklistický koeficient…

Prostřední řada sedadel je, jak velí standardy kategorie MPV, plně variabilní, takže můžete sedadla posouvat, naklápět, vyndavat a zandavat. Pamatujte ale, že jedna sedačka váží přibližně 16 kilogramů, takže i když se v tiskových materiálech na fotografii maminka manipulující se sedačkou usmívá, bude to fuška.První, co vás na Sharanu potěší, je skvěle zpracovaná kabina. Pozice za volantem není dodávkoidní a připadáte si tu tak trochu jako v nafouklém Passatu. Ergonomie je tradičně výborná, materiály vysoce kvalitní a zpracování až prémiové. Možná si říkáte, proč to všechno, když pak budou po autě pobíhat vaše ratolesti v zablácených holínkách a hrát si se psem. Konkurence totiž stále ještě nabízí spíše tvrdé a snadno poškrábatelné plasty i na hodně exponovaných místech.Rozjeďte se a hned si začnete všímat dalších pozitiv. Diesel 2.0 TDI se vstřikováním common-rail je velmi kultivovaný a dobře odhlučněný. S  dvouspojkovou převodovkou spolupracuje, i když je cítit, že těch 140 koní s velkým Sharanem nehýbe tak přesvědčivě jako třeba s Golfem. Silnější verze o výkonu 170 koní bude rozhodně svižnější.V zatáčkách se auto tolik nenaklání a má dost přilnavosti, ale trochu rozevlátý zadek a pomalé řízení bez zpětné vazby vám připomenou, že tohle není Volkswagen Golf GTD, ale prostorné a velké rodinné auto.

Volkswagen Sharan 2.0 TDI působí při klidné jízdě velmi přesvědčivě a rozhodně se může ucházet o nejvyšší příčky kategorie velkých MPV. Klacky pod nohy mu ale hází opravdu odvážná cenovka – s motorem 1.4 TSI o výkonu 150 koní stojí 659 600 korun, námi zkoušený model překročil jeden milion. A to je za dieselové MPV opravdu hodně.

1.4 TSI (150 k) MT – 659 600 Kč (Trendline) – 771 700 Kč (Highline)
2.0 TDI (140 k) MT – 765 700 Kč (Trendline) – 877 800 Kč (Highline)
2.0 TDI (140 k) DSG – 816 300 Kč (Trendline) – 928 400 Kč (Highline)
2.0 TDI (170 k) DSG – 845 800 Kč (Trendline) – 957 900 Kč (Highline)

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Kompresní poměr16,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)81,0 x 95,5
Převodovkašestistupňová dvouspojková DSG
Poháněná kolapřední
Podvozek
VpředuVzpěry MacPherson
VzaduNezávislé čtyřprvkové zavěšení
Brzdy vpředuVentilované kotoučové, 312 mm
Brzdy vzaduVentilované kotoučové, 282 mm
Pneumatiky vpředu205/60 R16 H
Pneumatiky vzadu205/60 R16 H
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 / 140 v 4200 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 v 1750 až 2500
Výkon/hmotnost (k/t)81
0-100 km/h (s)10,9
Nejvyšší rychlost (km/h)191
Spotřeba paliva (l/100 km)6,9 / 5,0 / 5,7
Objem nádrže (l)73
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4854
Šířka (mm)1904
Výška (mm)1720
Rozvor náprav (mm)2919
Provozní hmotnost (kg)1728
Celková hmotnost (kg)2370
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2200
Zavazadlový prostor (l)300 - 885 - 2430
Ceny
Základní cena modelu659 600 Kč
Základní cena test. verze928 400 Kč
14.10.2010 5:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist