Nový Volkswagen Passat (B8) zhubne 80 kg, odhalí se 3. července

Nový Passat má být kratší a nižší, přesto však prostornější. A doslova nabitý těmi nejlepšími technologiemi, které jsou momentálně v koncernových skladech k dispozici.

Zcela nová generace Volkswagenu Passat s označením B8 pomalu klepe na dveře, takže automobilka v souvislosti s tím vypustila do světa technické informace o konstrukci nebo motorech.

Základem se podle předpokladů stane modulární platforma MQB na které jezdí Golf nebo třeba Octavia. Svými rozměry bude Passat velmi blízko odcházející generaci, má být o pouhé dva milimetry kratší a o 14 milimetrů nižší. Modulární dieta se u Passatu projeví až o 80 kilogramů nižší hmotností, největší podíl 40 kg připadá na pohonné ústrojí, za zmínku ale stojí díly válcované za tepla, které sníží hmotnost rámu o přibližně 21 kilogramů.

Navzdory menším rozměrům má být Passat uvnitř větší, prostor pro posádku nabídne o 33 milimetrů více místa v podélném směru, sedadla budou ukotvena o 10 mm níže a prostor pro hlavy zadních pasažérů naroste o 26 mm. A nafukovat se bude i v kufru, ten v případě kombi nabobtná o 47 litrů na celkových 650 litrů. Zadní sedadla půjde sklopit v poměru 40:20:40 a lidé z automobilky se dušují, že nebude problém převážet předměty o délce až 2,85 metru.

Na palubě můžeme očekávat spoustu elektronických vymožeností, palubní desce má vévodit nový multimediální systém s dotykovým displejem o úhlopříčce 12,3 palce. Chybět podle všeho nemá ani head-up displej nebo komfortní sedadla s masážní funkcí.

Po technické stránce nastoupí na scénu povětšinou známé pohonné jednotky. Benzínové motory budou začínat u motoru 1.4 TSI s naladěním na 125 a 150 koní, osmnáctistovka 1.8 TSI bude na kola posílat 180 koní, na samém vrcholu se usídlí dvoulitr s výkonem 220 respektive 280 koní.

Vznětové jednotky pokryje šestnáctistovka s výkonem 120 koní a dvoulitr 2.0 TDI ve dvojím naladění na 150, respektive 190 koní. To nejlepší z naftových motorů bude představovat nový diesel s dvojicí turbodmychadel, výkonem 241 koní a točivým momentem 500 Nm v rozsahu od 1750 do 2750 otáček, který bude spřažen s dvouspojkovou automatickou převodovkou DQ500 o sedmi stupních.

Hybridní jednotku si Passat propůjčí z Golfu GTE, zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 156 koní bude v kombinaci s elektromotorem produkovat výkon 210 koní a 400 Nm. Zcela na baterie má být schopný ujet 50 kilometrů, v kombinaci se spalovacím motorem to má být téměř tisícovka.

Co se týče karosářských variant, na začátku dorazí Passat jen jako sedan a kombi. Zajímat by vás v tomto případě mělo datum 3. července, kdy se má nová generace odhalit, naživo se ukáže v září v Paříži a prodej odstartuje buď na konci letošního, nebo na začátku příštího roku. Posléze nabídku doplní také “čtyřdveřové kupé” s označením CC, jeho praktičtější derivát v podobě kombi a také oplastovaná verze Alltrack.

23.5.2014 2:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist