Nový Volkswagen Passat (2015): oficiálně odhalen a představen do nejmenších detailů

Seznamte se s nejdůležitějším modelem VW od představení sedmé generace Golfu - nový Passat (B8) chce opět stanovovat měřítka ve své třídě a to po všech stránkách.

Předpokládáme, že vám asi neřekneme nic převratného, když zkonstatujeme, že v tuto chvíli již výběhový Volkswagen Passat vedený v interních záznamech automobilky jako model B7 ve skutečnosti nebyl žádným novým vozem, ale pouze důkladněji přepracovaným typem B6. To kromě jiného znamená, že právě představený typ B8 je prvním skutečně novým Passatem po téměř deseti letech.

Stejně tak bychom měli říci, že koncern VW příchod své letošní bezpochyby nejdůležitější novinky nijak neskrýval, naopak avizuje ji už dlouhodobě a předem dokonce oznámil i termín dnešní světové premiéry. Ty nejpodstatnější detaily si výrobce z pochopitelných důvodů nechával pro sebe, postupně ale prozradil třeba to, že Passat mírně zhubne díky nové platformě a lehčím materiálů a že navzdory tomu nabídne více místa ve všech směrech. Stalo se? Pojďme se na to podívat.

Za vzhled nového Passatu je podle očekávání odpovědný Walter Maria de’Silva a jak sami zjistíte z galerie, navzdory modernějším liniím se ve Wolfsburgu příliš neexperimentovalo. Auto vypadá decentně, postrádá designové výstřelky a spoustě z vás bude dost možná připadat nudně, to je ale styl, který VW dlouhodobě vyznává a tak se za to na něj nelze příliš zlobit.

Pokud jde o rozměry, auto je překvapivě menší než jeho předchůdce. Limuzína má na délku 4767 mm, což je ve srovnání s původními 4874 mm značný úbytek, navzdory tomu však byl rozvor Passatu prodloužen o 79 mm na celkových 2,79 metru. Výška karoserie byla snížena o 14 mm na 1456 mm, novinka je nicméně o 12 mm širší, takže teď byste naměřili 1832 mm. Abychom měli ten výčet rozměrů kompletní, dodáváme, že posádka na zadních sedadlech bude mít o 33 mm více místa v podélném směru a cestující dostanou o 26 mm více prostoru nad hlavami navzdory zmiňovanému snížení.

Díky nové platformě je nový Volkswagen „o 85 kg lehčí“, jeho výlučně turbomotory s výkony od 120 (1.6 TDI) do 280 koní (2.0 TSI) jsou však podle tabulek výrobce v průměru o dvacet procent úspornější. Jak už bylo avizováno, pod přední kapotou se objeví také dvoulitrové biturbo TDI s výkonem 240 koní a počítat můžete rovněž s dobíjecím hybridem poháněným benzín-elektrickou jednotkou s 211 koňmi.

Stejně jako předchozí Passaty i ten nejnovější bude v prodeji ve třech známých stupních výbavy – Trendline, Comfortline a Highline. Na přesné specifikace si budeme muset počkat, každopádně německé vozy dostanou v nejvyšší verzi hlavni světla složená z dvanácti LED a připlácet bude možné třeba za kompletně digitální přístrojový panel nazvaný „Active Info Display“ anebo head-up zobrazování základních parametrů.

V případě, že patříte ke klientele, která si kromě jiného zakládá na rozměrech zavazadlového prostoru, mohlo by vás zajímat, že kufr sedanu dokáže spolknout 586 litrů, tedy v zásadě o zanedbatelných 21 l více než odcházející Passat. Do kombíku s tradičním jménem Variant naskládáte v základní konfiguraci 650 litrů (+ 47 l), sklopením sedadel pak zavazadelník zvětšíte až na 1780 litrů.

O cenách Passatu B8 prozatím nepadlo ani slovo, do podzimní pařížské premiéry však má nový Volkswagen poměrně daleko. Pokud tuto „nedůslednost“ Němci časem napraví, počítejte s tím, že se opět ozveme.

3.7.2014 9:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist