Nový Volkswagen Passat (2015): desítky nových fotografií, ilustrace, videa a ceny

Proběhněte si s námi další technické detaily k nové generaci Passatu a podívejte se na spoustu nových fotek i videosnímků prezentující vůz ze všech stran a úhlů.

Včerejší oficiální představení nové generace Volkswagenu Passat (B8) nepochybně se zájmem sledovala také nejbližší konkurence jako je Ford, Peugeot či Opel, ve Wolfsburgu nicméně doufají, že klidný spánek nebudou mít ani v BMW, Mercedesu a paradoxně také ani u sesterské značky Audi. Proč? „Nový Passat dává ty správné odpovědi na většinu současných hlavních automobilových trendů,“ říká šéf koncernu Martin Winterkorn a sebevědomě dodává: „Pro mě je Passat prémiový automobil, bez prémiové cenovky.“

Co na jeho slova řeknou zákazníci, zjistíme až po příchodu novinky na trh, každopádně její základní cenovky známe. Sedan bude v Německu startovat na částce 25 875 eur, zatímco pětidveřový Variant pořídíte od 25 950 eur. Srovnání s výběhovým modelem naznačuje, že poněkud lépe vybavená limuzína bude dražší o 150 eur a za kombík klienti zaplatí dokonce o 800 eur méně než dosud.

Jak budou vypadat české ceny, v tuto chvíli ještě nevíme, pokud ale budeme vycházet z poměrného navýšení v Německu, nový Passat by měl být k mání od cirka 655 tisíc, zatímco Passat Variant může být jen o nějakých deset až patnáct tisíc dražší. V případě prostého přepočtu podle kurzu očekávejte částky 712 tisíc a 714 tisíc korun.

Nejlevněji pochopitelně vyjdou základní čtyřválce 1.6 TDI se 120 koňmi a průměrnou papírovou spotřebou jen 3,8 litru na 100 km a samozřejmě benzínová čtrnáctistovka TSI s výkonem 125 koní. Co víme, je, že tyto motorizace přijdou na trh malinko později a do „první linie“ nastoupí nejdříve 1.4 TSI se 150 koňmi (5,0 l/100 km) a dvojice dieselů 2.0 TDI s výkonem 150 a 240 koní (výlučně s DSG a 4Motion) se spotřebou 4,1 l, respektive 5,3 litru na sto kilometrů.

Kromě výše uvedených jednotek budou k dispozici verze 1.8 TSI (180 koní), 2.0 TSI (220 a 280 koní), 2.0 TDI (190 koní) a plug-in hybrid kombinující benzínový motor 1.4 TSI s výkonem 156 koní a elektromotor s 80 kW (109 k). Volkswagen udává celkový výkon soustavy 211 koní a podle měření bude vůz s plně nabitými bateriemi schopen ujet v čistě elektrickém režimu až 50 km.

4.7.2014 11:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist