Nový tým Super Aguri jede první závod už letos

A to s časem: přihlášku podal, ale nejspíš nestihne postavit vozy.

Bývalý pilot formule 1 Aguri Suzuki potvrdil, že je to on, kdo stojí za tajemným jedenáctým týmem podporovaným Hondou. Ten však svádí souboj s časem a zatím je spíše nepravděpodobné, že se mu podaří dostat své vozy na start Grand Prix Bahrajnu příští rok v březnu. Spíše až o rok později.Nový tým ponese nejspíš název Super Aguri, přihlášku do ročníku 2006 podal v pondělí.Při přihlášení musí nový tým na účet FIA složit vratnou zálohu 48 mil. dolarů, kdyby se mu nepovedlo nastoupit příští rok, přišel by o 12 mil. dolarů.Aguri Suzuki nyní doufá, že mu BAR a Honda pomohou, protože bez nich to prý nepůjde.“Nebudu dokonce ani vědět, zda má přihláška byla akceptována, dřív než na začátku prosince,“ řekl Suzuki. „Co se šasi týče, bez pomoci od Hondy (a BAR ) není šance. Doufám, že před startem sezóny seženeme alespoň sto lidí.“Vedení týmu bude v Tokyu, tým ale bude mít základnu v Británii, Leafield v Oxfordshire. Tam stojí továrna bývalého majitele Toma Walkinshawa, který provozoval zkrachovalý Arrows.Šasi ponese jméno AGURI, bude osazené motorem Honda V8 a pneumatikami Bridgestone. Suzuki má ale problém, chce-li nasadit šasi jiného týmu, jako je například BAR008. Pravidla to totiž zakazují.“Musíte být vlastníkem návrhu, jednotlivé kusy vozu nesmějí být navrženy nebo vyrobeny jinou automobilkou. Šasi může vyrobit třetí strana, jako například Lola, ale ne automobilka. Auto prostě nejde koupit,“ potvrdil šéf FIA Max Mosley.V souvislosti se stavbou nového vozu se hovoří o japonské společnosti Dome, ale ani ta by neměla jednoduchý úkol postavit auto do března 2006.Co se rozpočtu týče, s tím nejspíš nebude mít Suzuki problém, byť tvrdí, že pro formuli 1 není nikdy dost peněz. Svědčí o tom podaná přihláška s velkým rizikem, že tým přijde o 12 mil. dolarů. Konkrétní informace o sponzorech ale odmítl Suzuki prozradit. „Dokud nebudeme mít potvrzení od FIA, nemohu o tom hovořit.“ V této souvislosti se přesto hovoří o telekomunikační společnosti Softbank.Co se jezdců týče, Aguri je v jednání s Takumou Satem, o druhém jezdci (hovořilo se o Anthonym Davidsonovi či Adamu Carollovi) nepadla ani zmínka. O vstupu do formule 1 začal Suzuki uvažovat letos v únoru, natvrdo se rozhodl v září v době, kdy BAR potvrdil, že se Satem nepočítá. Suzuki ale potvrdil, že jezdci nyní nejsou prioritou, hlavní je se vůbec dostat na start v Bahrajnu v březnu 2006.“Jsme japonský tým, to je velmi důležité,“ řekl Suzuki. „Nejsme ale žádnou juniorkou Hondy,“ dodal.

Tomáš Richtr

1.11.2005 3:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist