autoweb.cz > Audi > Nový superkombík Audi RS6 Avant je tady
Nový superkombík Audi RS6 Avant je tady
U některých automobilek se myslí i na muže se závazky. Tak třeba Mercedes… Chcete SLS AMG Black Series, ale manželka by vás vyhnala z domu a že máte koupit něco rodinného. Tak koupíte E 63 AMG Combi a máte napůl vyhráno. A teď Audi. Chcete něco rychlého a placatého, ale protože byste dopadli stejně jako ten pán s mercedesem, koupíte si überkombík, v tomto případě nové Audi RS6 Avant. Akorát to BMW nějak nic takového nedělá…
Nové Audi RS6 přišlo o ten šílený desetiválec původem v Lamborghini, který byl osazen dvěma turby, a místo něj se dopředu nastěhoval nový osmiválec 4.0 TFSI, který je vlastně příbuzný s osmiválcem vyvinutým speciálně pro Bentley. Má přímé vstřikování, dvě turba a systém vypínání válců, takže při klidném tempu pojede jen na čtyři válce a třeba se přiblížíte udávané spotřebě 9,8 litru na 100 km.
Jenže takhle by se omezoval jen blázen, když má v lehčím autě k dispozici výkon 560 koní v 5700 – 6700 ot./min. a točivý moment 700 Nm v rozmezí 1750 až 5500 ot./min. Tak nějak se očekává, že tohle bláznivé kombi zrychlí na stovku za, ehm… teď se něčeho podržte, 3,9 sekundy a rozejde se na 305 km/h. Kdo potřebuje supersport, když se v tomhle autě můžete i vyspat?
Asi nemá smysl rozebírat výbavu, tak se ještě podívejme na techniku. Vedle adaptivního podvozku a pořádné brzdové soustavy s vrtanými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu je pod kapotou samozřejmě stálý pohon všech kol quattro se „sportovním“ diferenciálem vzadu. Mezinápravový diferenciál pak posílá dozadu 60 % výkonu, v případě potřeby elektronika poměr změní.
Jo, a ještě kufr. Objem 1680 litrů by snad mohl na takové ty rychlé nákupy stačit.