Nový Saab 9-3 v roce 2012

Nástupce stárnoucího modelu čeká premiéra za dva roky v Paříži. Dostane elektrický pohon zadních kol a motory od BMW.

Přesně za dva roky se na přížském autosalonu představí další generace Saabu 9-3. Několikrát odložený model by měl dostat automobilku po dlouhé době do černých čísel. V nabídce bude hatchback a kabrio, o dalších verzích vedení teprve rozhodne. Pod kapotou najdeme mimo jiné šestnáctistovku od BMW s výkonem až 200 koní. Za příplatek dodá Saab také elektrický pohon zadní nápravy.

Externě pracující šéfdesignér švédské automobilky Jason Castriota potvrdil, že návrh karoserie auta je z větší části hotový. Saab řeší jen některé detaily, například tvar předních světel. Podle Castrioty bude 9-3 mnohem dramatičtější než kterýkoli z dosavadních modelů značky. Jistou budoucnost mají jen hatchback, respektive pětidveřová verze – mohlo by jít také o liftback, a kabriolet. Výroba kombi a sedanu leží na stole.Platforma chystaného auta volně vychází z podvozku současné 9-3, ale z větší části jde o zcela novou konstrukci. Zadní náprava s víceprvkovými závěsy je postavená okolo systému elektrického pohonu zadních kol, který vyvíjí společnost American Axle. Ústrojí používá dva elektromotory, jeden pro pohon kol a jeden pro řízení distribuce výkonu mezi jednotlivá kola.

Saab 9-3 velká fotogalerie

Saab 9-3 fotogalerie

Saab v této souvislosti kupodivu nepoužívá slovo hybrid, ale po technické stránce bude nové pohonné ústrojí hybridní. Dostane jen malou baterii s kapacitou 1 kWh, většinu energie pošle zadním kolům prostřednictvím generátoru spalovací motor. Přes zjevnou orientaci na výkony spíš než na ekologii bude 9-3 s pohonem všech kol o deset procent úspornější než předokolky.Den před zahájením pařížského autosalonu Spyker a BMW ohlásily dohodu o dodávkách motorů. Německá automobilka poskytne Saabu přeplňované benzínové čtyřválce o objemu 1,6 litru. Modely Mini díky nim vládnou výkony až 211 koní, a také švédská auta by měla vyšplhat ke dvěma stovkám. Zdroje ze Saabu mluví v souvislosti s 9-3 také o dieselech, jejich dodavatel je však zatím tajný.

Až se výroba v Trolhättanu rozjede naplno, chtějí Švédové prodávat na osmdesát tisíc vozů řady 9-3 ročně. Nepočítáme-li úzkoprofilové kabrio, nemůže jediná karosářská varianta k dosažení tohoto cíle stačit. Přinejmenším kombi se proto na trhu objeví brzy po zahájení produkce v říjnu 2012.

autoweb.cz

12.10.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist