Nový Saab 9-3 v roce 2012

Nástupce stárnoucího modelu čeká premiéra za dva roky v Paříži. Dostane elektrický pohon zadních kol a motory od BMW.

Přesně za dva roky se na přížském autosalonu představí další generace Saabu 9-3. Několikrát odložený model by měl dostat automobilku po dlouhé době do černých čísel. V nabídce bude hatchback a kabrio, o dalších verzích vedení teprve rozhodne. Pod kapotou najdeme mimo jiné šestnáctistovku od BMW s výkonem až 200 koní. Za příplatek dodá Saab také elektrický pohon zadní nápravy.

Externě pracující šéfdesignér švédské automobilky Jason Castriota potvrdil, že návrh karoserie auta je z větší části hotový. Saab řeší jen některé detaily, například tvar předních světel. Podle Castrioty bude 9-3 mnohem dramatičtější než kterýkoli z dosavadních modelů značky. Jistou budoucnost mají jen hatchback, respektive pětidveřová verze – mohlo by jít také o liftback, a kabriolet. Výroba kombi a sedanu leží na stole.Platforma chystaného auta volně vychází z podvozku současné 9-3, ale z větší části jde o zcela novou konstrukci. Zadní náprava s víceprvkovými závěsy je postavená okolo systému elektrického pohonu zadních kol, který vyvíjí společnost American Axle. Ústrojí používá dva elektromotory, jeden pro pohon kol a jeden pro řízení distribuce výkonu mezi jednotlivá kola.

Saab 9-3 velká fotogalerie

Saab 9-3 fotogalerie

Saab v této souvislosti kupodivu nepoužívá slovo hybrid, ale po technické stránce bude nové pohonné ústrojí hybridní. Dostane jen malou baterii s kapacitou 1 kWh, většinu energie pošle zadním kolům prostřednictvím generátoru spalovací motor. Přes zjevnou orientaci na výkony spíš než na ekologii bude 9-3 s pohonem všech kol o deset procent úspornější než předokolky.Den před zahájením pařížského autosalonu Spyker a BMW ohlásily dohodu o dodávkách motorů. Německá automobilka poskytne Saabu přeplňované benzínové čtyřválce o objemu 1,6 litru. Modely Mini díky nim vládnou výkony až 211 koní, a také švédská auta by měla vyšplhat ke dvěma stovkám. Zdroje ze Saabu mluví v souvislosti s 9-3 také o dieselech, jejich dodavatel je však zatím tajný.

Až se výroba v Trolhättanu rozjede naplno, chtějí Švédové prodávat na osmdesát tisíc vozů řady 9-3 ročně. Nepočítáme-li úzkoprofilové kabrio, nemůže jediná karosářská varianta k dosažení tohoto cíle stačit. Přinejmenším kombi se proto na trhu objeví brzy po zahájení produkce v říjnu 2012.

autoweb.cz

12.10.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist