Nový Renault Clio oficiálně!

Čtvrtá generace malého hatchbacku konečně dorazila. V nabídce se objeví s novým přeplňovaným tříválcem a spoustou technických vymožeností.

Tak ho tady máme. Tohle je nové Clio ve své čtvrté reinkarnaci. Malý hatchback se světu poprvé představil v roce 1990 a za jeho existenci se ho vyrobilo na 11,5 milionů, takže si dal Renault na tom nejnovějším určitě záležet.

Mrkněte na fotky.. líbí? Nám ano, ale chtělo to chvíli zvykání. Vypadá neobvykle, takže se vám musí pořádně zarýt pod kůži. Design měl pod palcem Laurensen van den Acker, který dřív dával tvář Mazdám.

Dlouhodobým trendem je zvětšování nástupců a ani Clio není vyjímkou. Oproti předchůdci na délku narostlo na 4,06 metru, na výšku je o 4,5 cm nižší, což v absolutních číslech znamená 145 cm.

Myslelo se i na nové fičury, což neznamená nic jiného, než další metry elektrických kabelů. Výhledu vzad pomůže parkovací kamera (má to u takového auta smysl?), samozřejmostí je bezklíčový vstup nebo kvalitní stereo. Nová je automatická převodovka EDC, která disponuje šesti stupni a dvěma spojkami.Na módních tabletech se sveze multimediální systém Renault R-Link. V podstatě jde o zabudovaný sedmipalcový tablet – takže počítejte s dotykovým displejem, připojením na internet a navigací (tu dodal tradičně TomTom).

Absolutním úletem je možnost stahovat do auta vlastní aplikace, mezi kterými najdete i Renault R-Sound. Čekáte propracovaný hudební ekvalizér nebo spolupráci s přenosným přehrávačem? Střílíte hodně mimo, tahle aplikace vám dovolí vybrat si mezi šesti různými zvuky motoru. Celé to bude provázané s aktuální rychlostí a otáčkami, takže si za volantem Clia můžete připadat jako řidič Renaultu Alpine A110-50. A to jsme si mysleli, že tohle přijde až s vlnou elektromobilů…

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie


Pokud se podíváme na motory, které můžete najít pod kapotou, a ne v reproduktorech, objevíme několik novinek. Tou první je benzínový přeplňovaný tříválec Energy TCe 90, který (logicky) nabídne 90 koní při 5500 ot./min, točivý moment 135 Nm bude k dispozici od 2500 ot./min.

Nejvýkonnější benzínovou jednotkou se stane TCe 120, která bude nabízena výhradně s automatickou převodovkou EDC se dvěma spojkami. Výkon bude 120 koní, točivý moment sahá až na 190 Nm (od 1750 ot./min).

Fanoušky naftových motorů se pokusí uspokojit nový Energy dCi 90, který disponuje krouťákem 220 Nm, ten bude k dispozici od 1750 ot./min.

<b

4.7.2012 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist