Nový Renault Alaskan (2016) představen, vytáhne do boje proti Volkswagenu Amarok

Nissan Navara s logem Renaultu jde do výroby - nový Alaskan dorazí se čtyřválci, dvojicí turbodmychadel a výkony od 160 do 190 koní.

Francouzská automobilka Renault reaguje na docela úspěšné tažení koncernu Volkswagen s pick-upem Amarok, který po nedávném faceliftu dostal šestiválcové motory a navíc dokázal, že na evropské půdě můžou v tomto segmentu uspět nejen stroje japonské provenience.

V případě nového Alaskanu se nicméně o produkt pocházející ze starého kontinentu nejedná. Renault využil techniku svého koncernového partnera Nissan, když přepracoval model NP300 Navara tak, aby svým designem zapadl do aktuálního stylu současných Renaultů, jako jsou zbrusu nový Koleos, ale také Talisman, Mégane či Kadjar.

Také bychom měli asi dodat, že Renault Alaskan není vůz určený výlučně pro evropskou klientelu, ale naopak jde o další z globálních modelů. Také proto se bude tato novinka prodávat nejdříve v jihoamerické Kolumbii, zatímco výroba bude probíhat v mexickém Cuernavaca, argentinské Cordobě a rovněž ve Španělsku, v Barceloně.

Pokud jde o techniku, patrně by vám mohlo zajímat, že vůz v provedení double-cab s čtyřdveřovou karoserií dostane v zájmu zvýšení komfortu posádky pětiprvkové zavěšení zadní nápravy a jeho rámová konstrukce mu umožňuje táhnout přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny.

Světlá výška auta činí 230 mm a terénu by se Alaskan neměl zaleknout ani díky elektronicky řízenému mezinápravovému diferenciálu eLSD a klasické mechanické uzávěrce zadního diferenciálu. Tedy samozřejmě v případě, že si vůz objednáte s pohonem všech kol, protože k mání budou rovněž verze s pohonem pouze zadní nápravy.

Pod přední kapotou Renault se objeví 2,3litrový diesel přeplňovaný dvojicí různě velkých, sekvenčně zapojených turbodmychadel. Slabší provedení nabídne 160 koní, výkonnější pak 190 koňských sil, přičemž v závislosti na trhu bude v prodeji také Alaskan 2.5 dCi s identickými výkony a benzínová varianta s motorem o objemu 2,5 litru a 160 koňmi. Pohonné jednotky budou spárovány buď se šestistupňovou manuální převodovkou anebo sedmistupňovým automatem.

Aby Alaskan nepůsobil jen jako užitkový pracovní nástroj, v jeho výbavě se objeví elektricky ovládaná a vyhřívaná přední sedadla, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčové startování, sedmipalcový dotykový displej či čtyři kamery vytvářející panoramatický 360stupňový záběr okolí.

1.7.2016 3:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist