Nový Range Rover Sport (2013) je na světě

Ačkoli se zrovna slovíčko "sport" k velkému SUV Range Rover nehodí, budiž. Zvláště s kompresorem přeplňovaným osmiválcem to bude jezdit hezky.

Nemám rád Range Rover Sport. To klidně přiznám. Podle mě to kazí image „královského“ modelu Range Rover, který je vysoký, hranatý, trochu neohrabaný a především extrémně pohodlný, což je samozřejmě v pořádku. Model Sport právě slovíčko pohodlný ve svém hodnocení postrádal, takže byl jen vysoký, hranatý a neohrabaný.

Jenže s novou generací Range Roveru se toho změnilo hodně. Celohliníková konstrukce ušetřila stovky kilogramů a nejen, že je nový model o 420 kg lehčí než ten předcházející, ale je ještě o 45 kg lehčí než „velký“ Range Rover. Už ten totiž jezdí na svou velikost až neuvěřitelně dynamicky, takže se Sportem by to mohlo být také mnohem lepší.

Další stranou mince je ale design a i když se k modelu Sport agresivnější tvary hodí víc, ten nafouklý zadek jako z modelu Evoque vypadá poněkud… No, zvláštně. Ale určitě se to lidem líbit bude, takže to hodnotit nebudu. Mě se třeba líbí něco úplně jiného – výběr motorů pod kapotou a technika pod povrchem.Ano, všiml jsem si, že tohle může být sedmimístné auto, že je o 149 mm kratší a o 55 mm nižší než velký Range Rover… Ale to mě nezajímá. Mě mnohem více zaujalo, že i Range Rover Sport má ten pokročilý pohon všech kol s uzávěrkami a redukcí a dráhu kol přes 260 mm, takže se tohle auto neztratí ani v terénu, kde Range Rovery vždycky vynikaly.

A pak jsou tu motory. Kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 510 koní teď dostane Range Rover Sport na stovku za pět sekund (!) a když si připlatíte za paket Dynamic, může uhánět až 250 km/h. Šestiválec 3.0 Supercharged také se svým výkonem 340 koní slibuje hodně a stovka za 6,9 sekundy není vůbec marná hodnota.

Diesely prozatím zastupuje šestiválec 3,0 l v modelech TDV6 a SDV6. Výkon je 258, respektive 292 koní, točivý moment až 600 Nm a silnější SDV6 zvládne stovku už za 6,8 sekundy, což je opravdu působivé. Osmiválec 4.4 SDV8 o výkonu 339 koní a točivém momentu 700 Nm dorazí až na začátku roku 2014.Brzy dorazí také hybridní pohon a automobilka u něj slibuje stovku „pod sedm sekund“, takže to snad nebude nudné a pomalé auto. Prý nepřijde ani o své schopnosti v terénu, pořád bude mít redukci a všechny výhody Range Roverů. Teď jen zbývá čekat, co bude pod kapotou za pohon. Jinak je převodovka osmistupňová automatická pro všechny modely, ale to už asi víte.

Pak se to ještě v tiskové zprávě hemží všemožnými třípísmennými zkratkami, za kterými se skrývá jak stabilizační systém a ABS, což se tak nějak předpokládá, tak všechny ty adaptivní tempomaty, udržovače v jízdních pruzích, monitoringy zpětných zrcátek a tak dále a tak dále… No, my se těšíme, až Range Rover Sport vytáheme do bahna.

27.3.2013 8:40| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist