Nový Phaeton bude do roku 2015

Nástupce nejluxusnějšího Volkswagenu dorazí do tří let. Bude úspěšnější, než obě jeho předchozí generace? No, nemyslíme si ...

Když si něco umane Ferdinand Piëch, musí se to stát, ať to stojí, co to stojí. Vzpomeňte si na touhu po nejrychlejším automobilu světa, Bugatti Veyron. Myšlenka na použitelný supersport s fenomenálními výkony pochází právě z jeho hlavy, a přestože celý vývoj provázelo neskutečné množství problémů a spolkl tak neuvěřitelné množství peněz, že projekt nikdy nebude ziskový, ve finále se to podařilo.

DOPORUČUJEME: Test Volkswagen Phaeton 3.0 TDI
Když ale Volkswagenem Phaeton prvně jedete, spíše si tu připadáte, jako by někdo nafoukl obyčejný Passat a pak jen přihazoval tlačítka a knoflíky.

A nejinak si dupnul i u nejluxusnějšího Volkswagenu, který měl deklasovat Mercedes-Benz třídy S nebo BMW řady 7. Jenže to se nikdy nestalo. Ono přesvědčit majetné zákazníky konkurenčních značek, že mají přejít na “lidový vůz”, u kterého dostanou lepší výbavu, prostě ze své podstaty fungovat nemůže.

Volkswagen se ale nevzdal, Phaeton dostal od roku 2002 dva facelifty. Na prodejích se to sice moc neprojevilo, ale zarputilost Volkswagenu to ilustruje skvěle, protože vedení odkleplo práci na úplně nové generaci. Narozdíl od té první, která stála na Bentley Continental Flying Spur, použije nová generace podvozkové platformy z Audi A8. Celá karoserie už nebude z oceli, nýbrž z hliníku, takže se dá odtušit, kam tím VW směřuje. Přímo proti Jaguaru XJ.

Ondřej Lilling

3.10.2012 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist