Nový Peugeot 308 GTi (2015) oficiálně představen, stovku zvládne za 6,0 sekundy

(+ video) PSA se pouští do souboje s Renaultem a jeho sportovní chloubou, modelem Mégane RS. Postaví proti němu 308 GTi, která bude k mání hned ve dvou výkonových verzích.

Třídu ostrých hatchbacků doplní od září nový Peugeot 308 GTI, který se poprvé veřejně představí příští týden na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Francouzský koncern PSA bude tuto novinku připravenou postavit se strojům jako je Ford Focus ST, Renault Mégane RS či Seat Leon Cupra, nabízet hned ve dvou výkonových verzích.

Obě varianty budou poháněné přeplňovanou šestnáctistovkou z RCZ R, nicméně ta slabší nabídne 250 koní, zatímco ostřejší model dostane 270 koňských sil. Maximální točivý moment obou modelů bude identických 330 newtonmetrů dostupných od 1900 otáček za minutu.

Bez ohledu na naladění bude sílu motoru zpracovávat šestistupňová manuální převodovka a součástí pohonu se stane rovněž mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen, který však bude k mání pouze pro výkonnější provedení. Takto vybavený vůz zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za rovných 6,0 sekundy, levnější a slabší model pak za 6,2 vteřiny. Nejvyšší rychlost obou bude elektronika limitovat na obligátních 250 kilometrů v hodině.

Jak je dnes zvykem, ani v případě sportovních aut se spotřeba neignoruje, naopak, pro automobilky je důležitá s ohledem na pokutování CO2, tudíž asi není překvapivé, že se Peugeot chlubí tabulkovou spotřebou 6,0 litru benzínu na 100 km, což je ekvivalent 139 gramů oxidu uhličitého na kilometr.

Peugeot 308 GTi má o 11 mm snížený podvozek, což asi není mnoho, nicméně konstrukční oddělení rozšířilo rozchod obou náprav – na 1570 mm přední a 1554 mm zadní. GTi 250 bude standardně postaveno na 18palcových kolech typu Diamant, naopak GTi 270 dostane v zájmu rozlišení devatenáctky nazvané Carbone. Za zmínku stojí také možnost objednat si dvoubarevné lakování „Coupe Franche“ převzaté z konceptu, za mnohem důležitější však považujeme nasazení brzdového systému s kotouči o průměru 380 mm vpředu v kombinaci s čtyřpístkovými třmeny.

18.6.2015 10:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist