Nový Peugeot 301 odhaluje ceník. Je levnější než Škoda, za Dacii ale zaplatíte ještě méně.

Nový model 301 jde podle výrobce s dobou, sází zejména na moderní výbavu. A samozřejmě také na cenu, které sice není absolutně nejnižší, ale optikou českého trhu jde o jednu z nejlepších nabídek.

Peugeot 301 známe, samozřejmě jde o cenově dostupný sedan, v rámci mateřské automobilky „první vůz značky Peugeot speciálně vyvinutým pro trh sedanů segmentu B.“ Což je mimochodem kategorie u nás ne právě oblíbená, čeští chataři, chalupáři a kutilové obvykle holdují když ne kombíkům, tak minimálně pětidvéřovým karoseriím typu hatchback.

Nicméně Peugeot 301 cílí na klientelu různých mezinárodních trhů, která hledá „kvalitní sedan reprezentativního vzhledu,“ my dodáváme „za dobrou cenu. To aby někdo nechytal za slovo a neodvolával se na BMW řady 7 a tak podobně. Jistě že nejde, minimálně u nás, o drtič trhu a lamač prodejních rekordů, od uvedení na trh v roce 2012 bylo po celém světě vyrobeno přes 360 000 kusů tohoto modelu, ale v rámci segmentu jde o úspěch.

Pokud se podíváme, s čím se vrací 301 v nové generaci do boje o zákazníka, tak třeba tím, že přináší do segmentu nové přednosti s cílem uspokojit nároky rostoucího počtu zákazníků tohoto významného segmentu. Například světelný podpis doplněný vepředu o LED diody, dotykový sedmipalcový displej s obrazem z parkovací kamery a 3D navigační systém TomTom či propojení Mirror Screen triple play s duplikací obsahu smartphonu.

Nás zajímají ale spíše motory, novinkou je tříválcový benzinový motor PureTech, automatická převodovka poslední generace EAT6 s technologií Quickshift spojená s benzínovým motorem 1.6 VTi 115 koní, těšíme se mezi dieselovými motory na 1.6 BlueHDi 100 koní s dobrou spotřebou paliva. V rámci jakéhosi stručného přehledu tedy (v závislosti na zemi určení) bude Peugeot 301 nabízen v následujících konfiguracích.

U benzínovým motorů máme verze 1.2 PureTech 82 koní, 5st. manuální převodovka, 1.6 VTi 115 koní, 5st. manuální převodovka a 1.6 VTi 115 koní plus 6st. automatická převodovka EAT6. Naftová škála zahrnuje 1.6 BlueHDi 100 koní, 5st. manuální převodovka a 1.6 HDi 92 koní, 5st. manuální převodovka.

Závěrem ještě ceny. Jak bylo naznačeno, absolutně nejlevnějším sedanem na našem trhu je a dlouho bude Dacia Logan, která startuje s cenami od 169900 Kč, nicméně (bez urážky a sarkasmu) tady jde opravdu o absolutní zaměření na co nejnižší cenu v rámci určitých kompromisů, když ne v kvalitě, tak třeba ve výbavě. Přímou konkurencí Peugeotu je tak příbuzný Citroën C-Elysée s oficiální cenou od 285500 Kč, resp. akční cenou a bonusem za starý vůz 259900 Kč. Škoda Rapid startuje ve specifikaci 1,2 TSI/66 kW na 314900 Kč.

Peugeot 301 tedy začíná ve výbavě Activě s motorem 1.2 PureTech 82 MAN5 na 280000 Kč akční nabídky, 1.6 VTi 115 MAN5 přijde na 310000 Kč a 1.6 BlueHDi 100 MAN5 na 340000 Kč. Vyšší výbava Allure pak začíná na 295000 Kč u 1.2 PureTech 82 MAN5, manuální 1.6 VTi 115 MAN5 vyjde na 325000 Kč, zatímco s automatem zaplatíte 355000 Kč a vrcholem je pak 1.6 BlueHDi 100 MAN5 za 355000 Kč.

15.1.2017 2:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist