Nový Opel Corsa (2015) oficiálně odhalen nejdříve jako britský brácha Vauxhall Corsa

(AKTUALIZOVÁNO + video) Pátá generace modelu Corsa je tímto definitivně zbavena tajemství, ačkoli ji GM poněkud atypicky prezentuje nejprve s logem britské pobočky.

10:15 Doplněno – Opel v poněkud menším závěsu rovněž vypustil fotografie i informace k nové generaci kompaktního hatchbacku Corsa. Technicky se auto s bleskem ve znaku od Vauxhallu pochopitelně neliší, takže to důležité najdete hlavně v galerii a videu připojeném na konci článku.


Nestává se často, abychom vám byli nuceni představit nový Opel v podobě jeho sourozence s logem Vauxhallu, tentokrát ale musíme udělat výjimku, protože evropské zastoupení amerického koncernu General Motors se rozhodlo dát přednost své britské značce.

Proč tomu tak je, asi není v tuto chvíli důležité, tím spíše, že obě auta se od sebe de facto neliší, pojďme se proto rovnou raději podívat, čím chce nejnovější Corsa přetáhnout na svou stranu dosavadní řidiče Volkswagenu Polo či Fordu Fiesta.

Jak jste asi zaznamenali, tomuto konkrétnímu modelu se nevěnujeme poprvé. Opel, respektive GM vypouštěly jednu tiskovou zprávu za druhou společně s fotografiemi zakamuflovaných testovacích prototypů a my jsme vám pokaždé jejich sdělení poctivě tlumočili. Navíc hned několikrát se auto podařilo nafotit i bez maskování, takže v zásadě můžeme říci, že se dnes žádné velké překvapení nekoná.

To samé ostatně platí i pro techniku nové Corsy, která je postavena na rozsáhle přepracované platformě svého předchůdce. Opel, potažmo Vauxhall tuto skutečnost neopomíná, ostatně také oficiální tisková zpráva přiznává, že „všechny vnější panely karoserie jsou nové“, každopádně ani zbytek auta nelze považovat za starou Corsu.

Jsou zde kompletně nové nápravy snižující těžiště auta o pět milimetrů, což podle konstruktérů přidává na stabilitě a omezuje náklony a ovladatelnost a preciznost řízení dále vylepšuje přední zesílený pomocný rám společně s novou geometrií a jinými kulovými čepy. Původní nezůstalo ani řízení, které v novém provedení využívá elektrický posilovač reagující na rychlost a zároveň umožňující aktivovat režim City s důraznějším účinkem třeba v městském provozu či při parkování, jako to známe u modelů značky Fiat.

Změněna byla rovněž charakteristika tlumičů auta, přičemž k mání bude nastavení Comfort a Sport a při obou Opel/Vauxhall slibuje zvýšení komfortu i celkové kvality jízdy. Corsa má podle dostupných informací modifikované i zadní zavěšení nadále využívající vlečená ramena spojená torzně pružnou příčkou, automobilka nicméně nespecifikuje, co konkrétně bylo upraveno – pouze máme očekávat „více stability v podélném směru i při jízdě v zatáčkách“.

Pokud jde o motory, výrobce u Corsy zmiňuje především litrový tříválec s turbodmychadlem a vyvažovacím hřídelem, který plní normu EU6 a automobilka jej nabídne s výkonem 90, respektive 115 koní při identickém točivém momentu 170 newtonmetrů při 1800 otáčkách za minutu. Data dynamiky a informace o spotřebě budou k mání později, každopádně firma tvrdí, že „na benzínový motor budou nároky na palivo mimořádně nízké“.

Corsa kromě „litru“ dostane také čtyřválec 1.4 Turbo s výkonem 100 koní a nejvyšším točivým momentem 200 newtonmetrů, odhadujeme ale, že poněkud více půjdou na odbyt atmosférické agregáty o objemu 1,2 a 1,4 litru, jejichž parametry Opel/Vauxhall prozatím nespecifikoval.

Automobilka samozřejmě nezapomněla ani na příznivce naftových pohonných jednotek, o nich ale píše jen velmi málo. Pod přední kapotou se má objevit „významně zlepšený čtyřválec 1.3 CDTI (75 a 95 koní) plnící rovněž standardy Euro 6“, tím ale zprávy ke vznětovým motorům končí. Více podrobností nemáme v tuto chvíli ani o nasazení převodovek do jednotlivých typů, víme však, že Corsa nabídne nový šestistupňový manuál, automat o stejném počtu kvaltů a rovněž nový robotizovaný manuál Easytronic 3.0.

Kabině a výbavě nové Corsy se detailněji věnovat nebudeme. Jednak si z obrázků interiéru, které najdete v galerii, uděláte názor na design, materiály i celkové rozvržení palubní desky jistě sami, ale hlavně je více než pravděpodobné, že se budou stroje prodávané v Británii a ČR poněkud lišit. Tedy asi ne svými tvary, „za kanálem“ ale mají ve zvyku pěchovat více výbavy i do základních modelů, takže si jen telegraficky připomeneme, že nová Corsa dostane Hill Assist, systém automatického parkování či kontrolu tlaku v pneumatikách.

Pokud jde o komfort ovládání pro řidiče a posádku, auto nabídne multimediální rozhraní IntelliLink schopné pářit se s telefony iPhone i Android, sedmipalcovou dotykovou obrazovku, navigaci BringGo, hlasové ovládání, bluetooth či takzvaný Stitcher and TuneIn schopný přehrávat internetový podcast i rádia.

Ceny páté generace Corsy momentálně ještě neznáme, GM je zveřejní později, na přípravu dalších podkladů má nicméně času docela dost. Veřejná premiéra auta proběhne na podzimním pařížském autosalonu, zatímco prodej nezačne dříve než říjnu.

9.7.2014 9:42| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist