Nový Mercedes třídy M

S ladnějším tvarem a samonosnou konstrukcí bude na silnici jako doma. Pro jistotu se počítá s výkonem až 462 koní.

V příštím roce v létě by k nám měla dorazit nová generace třídy M, kterou chce Mercedes reagovat na aktuální úspěchy VW Touaregu, Range Roveru a Porsche Cayenne. Bude nejen výkonnější, ale také větší a luxusnější.

I když si ponechává původní hrubé obrysy auta, jehož slávu odstartoval film Jurský park, nelze v novém designu s ozvěnami tvarů připravované třídy R přehlédnout snahu přiblížení se silničním sedanům Mercedesu. Hranatý Gelandewagen si může ponechat své ortodoxně krabicovité tvary až do skonání, však je to jedna z jeho hlavních předností, ale ML míří nepokrytě na silnice; v rukou svých majitelů stejně od začátku jinam netrefí.

Proto má na rozdíl od předchozí verze samonosnou karosérii, která má cestujícím poskytovat mnohem vyšší pohodlí a tichost v provozu. Stálý pohon všech kol zůstává, ale starou automatickou převodovku nahrazuje nový sedmistupňový 7G-Tronic s pákou na sloupku řízení a tlačítky na volantu.

Mercedes-Benz M-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz M-Class fotogalerie

Nová generace vyrostla do délky o 19 cm a do šířky o 8 cm; pokud jde o výšku, bude proměnná, protože podvozek bude využívat pneumatických měchů. Rozvor kol je o 115 mm delší a slibuje možnost použití třetí řady sedadel. S ohledem na hmotnost kolem 2,3 tuny jsou zvetšené i brzdové kotouče.

Interiér je celý nový a pro řidiče je osvěžený zcela přepracovanou přístrojovou deskou.

Základním benzínovým motorem bude nový vidlicový šestiválec se čtyřventilovým rozvodem (dříve 3 ventily na válec) o výkonu 268 koní.

Úvodní turbodiesel ML 280 CDI bude mít výkon 190 koní a točivý moment 440 Nm.

Dále se počítá s benzínovými osmiválci o objemech od 4,6 do 5,5 litru a šesti- a osmiválcovými turbodiesely s objemy od 3,0 do 4,0 litru.

Tradičním vrcholem bude provedení AMG s osmiválcem 6,3 l o výkonu 462 koní a točivým momentem 600 Nm.

V základní výbavě bude ML vedle klasických položek nabízet dvouzónovou klimatizaci, CD přehrávač, elektricky nastavitelná sedadla a elektronický systém ovládání prokluzu kol při sjíždění kopců.

Za příplatek bude například elektrické ovládání pátých dveří, elektrické polohování volantu, anatomické sedačky, adaptivní bixenony, DVD navigace a DVD displeje pro zadní sedadla a pneumatický podvozek Airmatic.

redakce autoweb.cz

8.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist