Nový Mercedes třídy M

S ladnějším tvarem a samonosnou konstrukcí bude na silnici jako doma. Pro jistotu se počítá s výkonem až 462 koní.

V příštím roce v létě by k nám měla dorazit nová generace třídy M, kterou chce Mercedes reagovat na aktuální úspěchy VW Touaregu, Range Roveru a Porsche Cayenne. Bude nejen výkonnější, ale také větší a luxusnější.

I když si ponechává původní hrubé obrysy auta, jehož slávu odstartoval film Jurský park, nelze v novém designu s ozvěnami tvarů připravované třídy R přehlédnout snahu přiblížení se silničním sedanům Mercedesu. Hranatý Gelandewagen si může ponechat své ortodoxně krabicovité tvary až do skonání, však je to jedna z jeho hlavních předností, ale ML míří nepokrytě na silnice; v rukou svých majitelů stejně od začátku jinam netrefí.

Proto má na rozdíl od předchozí verze samonosnou karosérii, která má cestujícím poskytovat mnohem vyšší pohodlí a tichost v provozu. Stálý pohon všech kol zůstává, ale starou automatickou převodovku nahrazuje nový sedmistupňový 7G-Tronic s pákou na sloupku řízení a tlačítky na volantu.

Mercedes-Benz M-Class velká fotogalerie

Mercedes-Benz M-Class fotogalerie

Nová generace vyrostla do délky o 19 cm a do šířky o 8 cm; pokud jde o výšku, bude proměnná, protože podvozek bude využívat pneumatických měchů. Rozvor kol je o 115 mm delší a slibuje možnost použití třetí řady sedadel. S ohledem na hmotnost kolem 2,3 tuny jsou zvetšené i brzdové kotouče.

Interiér je celý nový a pro řidiče je osvěžený zcela přepracovanou přístrojovou deskou.

Základním benzínovým motorem bude nový vidlicový šestiválec se čtyřventilovým rozvodem (dříve 3 ventily na válec) o výkonu 268 koní.

Úvodní turbodiesel ML 280 CDI bude mít výkon 190 koní a točivý moment 440 Nm.

Dále se počítá s benzínovými osmiválci o objemech od 4,6 do 5,5 litru a šesti- a osmiválcovými turbodiesely s objemy od 3,0 do 4,0 litru.

Tradičním vrcholem bude provedení AMG s osmiválcem 6,3 l o výkonu 462 koní a točivým momentem 600 Nm.

V základní výbavě bude ML vedle klasických položek nabízet dvouzónovou klimatizaci, CD přehrávač, elektricky nastavitelná sedadla a elektronický systém ovládání prokluzu kol při sjíždění kopců.

Za příplatek bude například elektrické ovládání pátých dveří, elektrické polohování volantu, anatomické sedačky, adaptivní bixenony, DVD navigace a DVD displeje pro zadní sedadla a pneumatický podvozek Airmatic.

redakce autoweb.cz

8.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist