Nový Mercedes-Benz třídy S bude řídit sám

Na svět unikly informace o chystaném Mercedesu třídy S, hlavně tedy o jeho bezpečnostní výbavě. Tohle auto už pojede prakticky samo.

Nový Mercedes-Benz třídy S by se měl představit už co nevidět, možná že první obrázky uvidíme ještě tento rok. Teď se ven dostaly informace o chystané výbavě – hlavně tedy té, která se týká bezpečnosti. Jak to tak čteme, až máme pocit, že řidič bude v tomhle autě už úplně zbytečný.

Aktivní tempomat Distronic Plus prošel zásadní modernizací, takže nyní bude krom udržování rychlosti umět i zatáčet. Stačí, aby měl řidič ruce na volantu a klidně si může schrupnout, protože auto nejen udrží nastavenou rychlost od 0 do 200 km/h, ale také v rozmezí 30 – 200 km/h udrží auto v jízdním pruhu. Jistě, bude hodně záležet na poloměru zatáčky, ale na dálnice by to mělo stačit.

DOPORUČUJEME: Mercedes-Benz S 320 CDI vs S 250 CDI
Může být čtyřválec důstojným nástupcem šestiválcového motoru? Klikněte a dozvíte se víc.

Protikolizní systém teď bude umět velký Mercedes zastavit až do rychlosti 72 km/h a především bude reagovat i na auta, která vám nedají přednost. Prý to zareaguje rychleji než průměrný řidič. S tím má souviset i systém monitorování dění za vozem. Pokud Mercedes zjistí, že se k vám blíží auto, zapne varovné blikače a pokud ani to nepomůže a auto pozná, že dojde k nehodě, aplikuje plné brzdy, aby se zabránilo kolizi s dalším vozem. Samozřejmě auto také připraví na náraz zezadu posádku vozu.Přepracováním projde i systém hlídající bdělost řidiče, který má být přesnější a novinkou má být i systém, který zaparkuje do jakékoli mezery – podélné, příčné nebo i šikmé. Prý by to mělo fungovat i v podzemních garážích. Mercedes třídy S dostane i nový systém detekující chování chodců, zřejmě má zabránit kolizím s neopatrnými chodci, kteří vkročí do vozovky bez rozhlédnutí.

Čtěte také: Legendy minulosti – AMG Hammer

Co se techniky týče, čekejte přepracované motory, které známe ze současných mercedesů. Velká limuzína by také mohla zhubnout několik desítek kilogramů, samozřejmostí bude hybrid a také základní čtyřválec, aby se snížily emise.

19.11.2012 4:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist