Nový Lotus Elite je hybridní supersport

S osmiválcovým modelem Elite chce Lotus sebrat zákazníky Porsche 911. Podle čísel má ale na víc.

Colin Chapman se musí v hrobě obracet tak rychle, že kdyby na něj napojili generátor, vyráběl by proud pro půlku Británie… Co to meleme za nesmysly? Tenhle nový supersport Lotus Elite váží 1650 kilogramů! Přeberte si to, jak chcete.

Ale teď k věci. Tohle je totiž nové GT s uspořádáním 2+2 a odnímatelnou skleněnou střechou, které měří na délku 4,6 metru, a ne nějaký plastový sporťáček na okruhy bez klimatizace a čalounění sedaček. Asi se ptáte na motor, že? Ten je umístěn za přední nápravou a jedná se o osmiválec 5,0 l. Jestli vám to připomíná něco od Toyoty, máte pravdu. Jedná se o osmiválec ze sedanu Lexus IS-F. Poskytuje ovšem výkon velmi zajímavých 620 koní a točivý moment až 720 Nm.​Takových čísel by pomocí atmosférického sání šlo dosáhnout jen těžko. Ale Lotus Elite místo turba či kompresoru používá něco jiného – systém KERS zabudovaný přímo do převodovky. Tou je sekvenční skříň s pádly pod volantem. Tedy, pravděpodobně něco takového, protože tisková zpráva nic konkrétního neuvádí.

Lexus… Ehm, pardon Lotus Elite prý zdolá stovku za 3,5 až 3,7 sekundy a dosáhne na 315 km/h. Automobilka také, ačkoli se zatím jedná o koncept, odhalila předpokládanou cenu ve výši 115 000 liber, tedy asi 3 500 000 korun. A to je hodně slušné na auto, které má přes 600 koní. Prodej by měl být zahájen v roce 2014.

autoweb.cz

21.9.2010 8:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist