Nový Lexus LS se konečně představuje

Lexus pokračuje v ofenzivě a představuje další důležitý model - prestižní sedal LS. K dispozici je hned verze LS 460 s osmiválcem a hybrid LS 600.

Nemáme rádi tiskové zprávy, ve kterých se nemluví o motorech ani náznakem… No nic. Máme tu nový Lexus LS a je potřeba říci, že proti minulé generaci znamená poměrně velký posun v designu. Zmizely usedlé a neurčité tvary přídě, Lexus nasadil novou „tovární masku“, která se k autu docela hodí a působí dynamičtěji.

Tyto tvary jsme už viděli třeba na supersportu LFA a přišel s nimi i menší Lexus GS a hybridní hatchback CT 200h. Lexus ale vůbec poprvé zařazuje do nabídky největšího modelu LS „sportovně“ laděnou verzi F-Sport, která se liší jinak nastaveným vzduchovým podvozkem (je níž o 10 mm) a řízením, šestipístkovými brzdami Brembo a unikátními 19″ koly. Verze LS 460 F-Sport má také samosvor Torsen (že bychom si s tímhle dvoutunovým kolosem mohli zadriftovat?) a systém, který propouští do kabiny více lahodných zvuků motoru.Minulá generace Lexusu LS 460 měla osmiválec 4,6 litru o výkonu 380 koní. Zatím nevíme, jak je na tom nový model, ale očekávejte drobné zvýšení výkonu a především snížení spotřeby paliva a emisí. Hybrid LS 600h se spoléhal na stejný osmiválec spojený s elektromotory o celkovém výkonu 445 koní. Zatím víme, že model 460 bude zadokolka nebo čtyřkolka, hybrid 600h bude standardně s pohonem všech kol.

Lexus LS velká fotogalerie

Lexus LS fotogalerie

Na limuzíně Lexus LS ale nebudou důležitá jen čísla, ale také především to, jak jezdí. Výrobce zapracoval na nastavení adaptivního podvozku, takže auto by mělo být kultivovanější a přesto ovladatelnější. Řidič si bude moci vybrat z pěti (!) režimů jízdy – ECO, Comfort, Normal, Sport, Sport S a Sport S+. Až se chce napsat, jestli také bude režim ECO mínus, Racing děleno a Odmocnina z driftu…Jak tak ale koukáme do tiskovky, Lexus si třeba především bezpečnostní výbavou vůbec nezadá s nejprestižnějšími značkami. Dostanete systém varující před kolizí, který umí nejen varovat, ale i sám brzdit – a je jedno, jestli jedete krokem ve městě a motají se před vámi chodci, nebo rychle po dálnici. Novinkou jsou také „aktivní“ dálková světla, která se automaticky tlumí. A záležitosti jako systém pro udržení v jízdním pruhu, hlídání slepého úhlu v zrcátkách či adaptivní tempomat? To se považuje za samozřejmost.

Až budou k dispozici podrobné informace o motorech, ještě jednou se na nový Lexus LS podíváme. A než se s ním svezeme, lze zatím jen předpokládat, že Mercedes třídy S a BMW řady 7 (ano, taky Audi A8) budou mít o něco těžší život.

2.8.2012 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist