Nový Lexus GS

Opravdu krásné tvary v kombinaci s nejnovější technologií a pohonem všech kol. Evropská konkurence by mohla mít s novou generací hodně starostí.

Začátkem března vstupuje na americkém trhu do prodeje nová generace Lexusu GS, která bude první ukázkou nastupujícího designového směru značky. Přesto, že jde o japonská auta, trh v USA je v podstatě jejich domácím prostředím, protože právě tam se Toyota rozhodal v osmdesátých letech uvést na svět svou luxusní divizi. V Japonsku se Lexus začal prodávat teprve v minulém roce.

Po tvarové stránce spojuje novou generaci GS s tou předchozí jen základní linie karosérie a čtyřotvorové řešení čelních světlometů. Ve všem jiném je nová verze odlišná, modernější a také mnohem poutavější. Lexus o ní mluví jako o luxusním sportovním sedanu a nový design to jen potvrzuje.

Lexus GS velká fotogalerie

Lexus GS fotogalerie

Zpracování a výbava interiéru je v souladu s dlouholetým záměrem Lexusu poskytnout cestujícím ještě luxusnější, pohodlnější a tišší prostředí než v ekvivalentním Mercedesu. S velkým důrazem na ergonomii je uspořádání přístrojů a ovladačů vyřešeno tak, aby řidiče při jízdě nerušilo nic ve výhledu a pozornosti. Tomu je přizpůsobeno například vnitřní osvětlení a také elektrochromatické prosklení přístrojů s proměnným odstínem pro omezení zpětných odrazů.

Vedle obvyklých položek v této kategorii (kožený interiér, dvouzónová klimatizace, navigace s TV funkcí) figuruje ve výbavě i bezklíčový přístup a startování, větraná sedadla, audio systém se čtrnácti reproduktory a parkovací kamera.

Poprvé se u Lexusu objevuje pohon všech kol s variabilním rozdělením výkonu mezi přední a zadní kola (50:50 až 30:70) ve prospěch zadních kol pro zachování tradičního charakteru pohonu zadní nápravy. Osmiválec 4,3 l zůstává beze změny, nový je však vidlicový šestiválec 3,0 l s variabilním časováním a výkonem 245 koní. Jediná převodovka v nabídce je šestistupňový automat s možností sekvenčního řazení.

Lexus si hodně slibuje i od variabilní tvrdosti podvozku a řady nových elektronických funkcí, od elektronicky řízených brzd až po elektromechanický posilovač řízení. O bezpečnost se vedle klasických airbagů stará i příplatkový systém PCS, který radarem sleduje překážky na silnici a v případě detekce možné srážky automaticky aktivuje napínání pásů a v případě nečinnosti řidiče dokonce sám spustí brzdy až do účinku -0,3 g.

Cena GS 300 začíná na americkém trhu v přepočtu na zhruba 990 000 Kč. GS 430 stojí v základní výbavě kolem 1 175 000 Kč. V případě českých cen je vyhledově nutné počítat s minimálním navýšením kolem 20%.

redakce autoweb.cz

2.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist