Nový Lexus GS oficiálně představen

Na přehlídce v Pebble Beach se ukázal i nový Lexus GS. Samozřejmostí je hybridní pohon a čekejte i "sportovní" verzi F-Sport.

Nový Lexus GS se nepředstavil jen někde narychlo v plechové boudě za městem, ale přímo na prestižní výstavě Concours d’Elegance v Pebble Beach v Kalifornii. Automobilka slibuje, že by se měl nový model více zaměřit na řidiče. To posoudíme, až se svezeme, nicméně design rozhodně nevypadá tolik usedle a docela autu sluší, aspoň z některých úhlů.

Od jara 2012, kdy Lexus GS přijde na trh, bude na výběr jen ze dvou verzí – základní GS 250 a hybridní GS 450h. V Severní Americe se ještě bude prodávat model GS 350. Všechny verze mají benzínové šestiválce, ale přesné technické specifikace Lexus zveřejní až na autosalonu ve Frankfurtu. Americká GS 350 (podívá se ještě do Ruska, Ukrajiny a Kazachstánu) je jediná, u které se ví základní údaje – má výkon 310 koní a točivý moment 375 Nm.

Lexus GS velká fotogalerie

Lexus GS fotogalerie

Lexus GS je dlouhý 4850 mm, široký 1840 mm a vysoký 1455 mm. Rozměry se tedy proti minulé verzi moc nezměnily, přesto automobilka slibuje více místa uvnitř, bohatší výbavu, lepší komfort odpružení a vyšší kultivovanost. Tomu určitě prospěje i redukce neodpružené hmotnosti na kolech a podvozku.Očekává se velmi bohatá výbava včetně všemožných asistentů. Doufejme, že půjdou aspoň vypnout, protože některé působí při jízdě dost rušivě (třeba nešťastný paranoidní aktivní tempomat, ale třeba na něm Lexus zapracoval). Zajímavý by ale mohl být systém přepínající jízdní režimy od ECO přes Normal a Sport S po Sport S+. Ekologický samozřejmě omezuje výkon a má za úkol hlavně šetřit palivo. Auto vám také vypne vyhřívání sedadel či klimatizaci, protože v zájmu záchrany ledních medvědů a vymýcení hladomoru v Somálsku musíte také něco obětovat. Sportovní režim pak naopak přiostří reakci na plyn, ale ještě dál jde Sport S+, který krom ostřejších reakcí motoru ještě přenastaví adaptivní podvozek a změní odezvu řízení.

Na autosalonu ve Frankfurtu uvidíme (a uslyšíme) všechno ostatní a také bychom se mohli dozvědět nějaké přesnější informace o cenách a době uvedení na český trh. S dieselovým motorem, na který se evropští zákazníci občas ptají, ale zatím nepočítejte.

autoweb.cz

19.8.2011 7:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist