Nový Land Rover Defender je jako zvěř: Tichý

Koncept postavený v Jihoafrické republice má osmdesát koní a jediný úkol: nerušit faunu při poznávacích projížďkách africkou divočinou.

Přestože v Evropě prodeje nejdrsnějšího Land Roveru pomalu slábnou a auto zastarává (po šedesáti letech má na čase), v jiných částech Zeměkoule mu zbývá života dost a dost. Pro všechny druhy konstrukčně jednoduchých off-roadů odjakživa nabízí vděčné trhy Afrika. Právě tam také míří nový koncept značky, Electric Defender Game Viewer Concept (Game – zvěř, view – sledovat). Jméno říká vše důležité: auto určené milovníkům výletů do divočiny pohání elektromotor.

Defender na safari je vyvinutý v Jihoafrické republice. Stavěl jej místní specialista na land rovery Baker Performance Products, avšak na objednávku a ve spoluprci s Britskou automobilkou. Vývoj probíhal v areálu společnosti Gerotek v Pretorii a byl plně v režii zkušených instruktorů programu Land Rover Experience.Pohonné ústrojí má jediný elektromotor o výkonu osmdesát koní. Pro pohyb divočinou je to však víc než dost, nejezdí se tu rychle a řidiči spíš ocení skvělý točivý moment s ideálním průběhem a maximem u 330 newtonmetrů. Nový je pouze motor (převodovka zmizela), stálý pohon všech kol zůstal na místě. V praxi to znamená stejné terénní schopnosti jako dřív, a to včetně víc než půlmetrové brodivosti.Vzduchem chlazené Li-ion baterie od společnosti Axeon pracují s napětím 300 voltů a udrží až 27 kilowatthodin energie. Defender s nimi na jedno nabití ujede sto kilometrů, z nichž dvacet je z pochopitelných důvodů udáváno v kolonce „rezervní“. V praxi to znamená až osm hodin mobilního pozorování zvěře (nebo střelby, přestože tomuto tématu se tisková zpráva vyhýbá), tedy třikrát víc než má průměrná vyjížďka.

Land Rover upozorňuje, že v Africe bude snadné dobíjet auto solární nabíječkou, a jezdit tak v podstatě bez emisí (a „zadarmo“). Velkou výhodou je na safari také tichost auta. Jeho zvuk neplaší zvěř, takže je možné pozorovat přírodu v akci z větší blízkosti. Auto se představilo veřejnosti 7. května v Durbanu. Podnět k jeho stavbě dal park Londolozi, takže pro elektrický Defender teoreticky existuje zákazník

autoweb.cz

17.5.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist