Nový Jaguar XF (2015): další technické detaily, velká fotogalerie a videa

(+ videa) Nenechte se zmást těmi povědomými tvary - vůz na fotografiích je skutečně zbrusu nová hliníková generace Jaguaru XF namířená proti BMW 5, Mercedesu E a Audi A6.

Ano, na první a možná ani na ten další pohled druhá generace typové řady XF jako novinka nevypadá, se svým předchůdcem má však jen pramálo společného. Její design navržený pod vedením šéfa stylistického oddělení Iana Calluma je kombinací známých linií výběhového modelu, ale ještě více připomíná nový malý Jaguar XE.

Se svým menším sourozencem má společného i některá nejdůležitější technická řešení. Předně byste měli vědět, že až 75 procent jeho konstrukce tvoří hliník, karoserie s ideálním rozložením zatížení mezi nápravami 50:50 je však o 28 procent pevnější než současný vůz. Rozsáhlé použití lehkých materiálů přitom snížilo hmotnost auta až o 190 kilogramů.

Nová architektura by měla pro posádku zajistit více prostoru při současném nepatrném zkrácení celkové délky. Jaguar XF je nyní o 7 mm kratší a o 3 mm nižší, současně však došlo k prodloužení rozvoru náprav o 51 mm na celkových 2960 milimetrů. Přední zavěšení využívá dvojitý lichoběžníková ramena a vzadu je multilink, a to znamená, že XF a XE jsou si blízcí i v tomto směru. Dále je na palubě elektrický posilovač řízení, systém volby jízdních režimů nazvaný Jaguar Configurable Dynamics upravující práci adaptivních tlumičů, osmistupňového automatu či motoru.

XF Mk2 bude mít pod přední kapotou novou generaci menších čtyřválcových pohonných jednotek Ingenium, přičemž dieselovým základem se stane dvoulitr naladěný na 163 koní a 380 newtonmetrů, respektive 180 koňských sil a nejvyšší točivý moment až 430 newtonmetrů. Standardně tyto auta dostanou šestistupňový manuál, za příplatek pak bude i zmiňovaný automat od ZF. Naftové biturbo 3.0 V6 pro změnu nabídne rovných 300 koní a maximální krouťák až 700 Nm, zatímco benzínový třílitr s kompresorem vyprodukuje 380 koní a 450 newtonmetů.

Předpokládáme, že tímto výčet motorů nekončí, další detaily však bude Jaguar uvolňovat pravděpodobně až po světové výstavní premiéře naplánované na newyorský autosalon, který startuje už příští týden.

25.3.2015 11:16| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist