Nový Ford Ranger

8 fotografiíFord Ranger

Snaží se tvářit jako stylovka pro městské drsňáky, ale neprozradí ho geny užitkového vozu?

Diskuze

6 komentářů

    MC David

    Nevim jak v Praze, ale u nás v Českých Budějovicích se pickupy hrozně rozmohly. Pikantní je, že nikdy nikoho nevidím vézt nějaký náklad. Z toho usuzuju, že si podobný auta kupujou z větší části pózéři.

    Yaroukh

    Modrý ovál neprodal skoro-milion F-150 ale F-Series; F-Series je rodinka a F-150 je pouze jedním (nejdrobnějším) z jejích členů.

    A hádám, že tenhle Ranger k nám spíš než z US přisel z Ford of Asia. (Americký vypadá trošinku jinak, ale hlavně na něj FoMoCo prý už dost dlouho nešáhla.)

    Jirka Červenka, autoweb.cz

    Taky netvrdím, že tenhle konkrétní model přišel z Ameriky. Správně podotýkáte, že tam sice prodávají pick-up stejného jména, ale s jiným technickým základem.

    Zato s tím modelovým označením řady F máte naprostou pravdu. Děkuji a běžím to opravit.

    Yaroukh

    No, možná to (o Asii) byla zbytečná připomínka, beru z5. :o)

    Janci

    Otazocka na recenzenta.Ako to je s pohonom 4×4?

    Da sa radit aj na suchej ceste-a to znamena ze ma ford ranger 2007 medzidiferencial?ALebo sa len priradi predny pohon 50:50,a teda na suchej ceste toto zaradit tak ho znicim.Zadna naprava ma LSD?

    pavel

    Prvního Rangera jsem si koupil krátce po povodních 2002, protože na četná místa kde jsm pracoval jsem nemohl klasickým autem dojet. Dnes mám novější model. Jezdím venkov a velké město. Na rozdíl od testujícího redaktora si nestěžuji na řízení. Natočím se sice při parkování, ale jde to lehce jednou rukou. Zaparkuji do díry asi o 40 cm větší než je auto. Když je potřeba i do menší, ale to se trochu potím a dojdu se podívat jak jsem na tom vzadu(i přes parkovací senzory jdu pro jistotu). Motor je poměrně tichý, až překvapivě. Na dálnici si lehce přede, žádné velké vytáčení do otáček – často si vypnu i rádio a poslouchám ho. Výkon motoru pro moji potřebu je dostatečný, tahám přívěs, vozím pracovní nářadí apod. Bez problému na křižovatkách se rozjíždím rychleji než běžná osobní auta. Spotřebu držím okolo 9 litrů na 100 km (50% hustý městský provoz (prakticky parkovací jízda) 50 % dálnice + trochu terénu). Spotřeba kolísá podle nákladu, přívěsu a hustoty provozu. Na silnicích zejména když je na nich blátíčko a další špína má toto auto chuť se přetáčet a musí se opatrně i rozjíždět. V dešti ve vodě na silnici při rychlém rozjíždění i s přívěsem (vyjíždění na dálnici) zadní kola začnou i prokluzovat, což je celkem něpříjemné, protože se rozjezd zpomalí. Na nerovné silnici nenaložené auto trochu skáče, ale když tam dáte už 3 q nákladu je to již pohoda. V terénu – je to auto do lehkého terénu. Tedy žádný super offroad. Pokud mohu vyhýbám se hlubšímu blátu, vodě apod, aby se mi nic nedostalo do brzd. Nicméně bez problému vyjíždím se standartnímu pneu luční svah okolo 35° i s prázdným přívěsem (dolu s plným, ale taky to jde). Trochu mi vadí, že 4×4 se zapíná vklidu (první zapnutí), ale jde jen o zvyk. na silnici stejně není čas přepnout když je horká chvíle, v terénu si človíček alespoň trochu hraje. Samosvorný diverenciál není žádný zázrak, zřejmě funguje v lehčích případech. Nicméně v pohodě jezdím i po mokrém tajícím ledu na polních cestách do kopce (cca do 20°). Chce to jen klid nezmatkovat. Když je nejhůř existuje možnost navijáku, která mám demontovatelný (jednou jsme s ním spouštěli auto s kopce, protože samo se klouzalo i zabržděné a pokud jsme auto neuvázali ke stromu, asi bychom ho celé pod kopcem nenašli).

    Co dle mne schází, tak 6 rychlost a tím méně odstupňované převodové stupně. Někdy i redukovaná jednička pro mojí praxi je trochu rychlejší.

    Kdysi jsem uvažoval o Nisannu. Jednak byl cenově dražžší, myslím, že měl i kratší korbu, ale rozhodně měl nižší nostnost.

    osobn bych uvítal trochu praktičtější vybavení uvnitř auta. Luxovat koberečky od bláta a dalších přírodních nečistot v pracovním autě není nic dobrého. Ale pokud potřebuji oddělenou kabinu od nákladního prostoru, tak na trhu asi stejně nic jiného slušnějšího nenajdu. Pro přejiždění v terénu při práci (v motérkách) není nic jednoduššího než sebou vozit přehoz na sedačky, a když jedu domu, tak je slušné se převléknout. Tak kožené sedačky mi nedělají problém jak píše redaktor o zednících.

    U staršího Rangeru (najeto cca 120 tisíc km) se čas od času nějaká porucha objevila. Byly to zpravidla drobnosti, asi největší problém byly prasklé péra. Nicméně domnívám se, že jsem si je nalomil při trhání pařezů (asi 80 leté borovice)navijákem, kdy se mi péra mohutně prohly. Po této epizodě jsem již listová péra podkládal proti rámu. U nového je zatím najeto několik destek tisíc km, tak snad nejhorší byla zatuhlá nafta v letošních mrazech (kupovaná u značkového českého prodejce).

    Netvrdím, že Ranger je nějaký super zázrak, ale je to celkem sympatický dopravní prostředek který potřebuji pro svoji práci. V měste neurazí, na venkově je sympatické. Znám několik zemědělců kteří po takovém autě šilhají, ale nakonec si koupí klasické SUV a potom přemýšlí jak v autě odvést to či ono aniž by si auto uvnitř zničili.

    Cenu sice řeším, ale v tomto segmentu aut (5 míst v kabině) je snad levnější Dacia 4×4. A ta rozhodně oficiálně neutáhne až 3 tunový vlek

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist