Nový Ford Mustang Shelby GT500 zvládne 344 km/h, možná jen s automatem

Vrcholná verze faceliftovaného pony caru dostane minimálně 750 koní. Na okruhu je ale vypouštět nehodlá, spíše chce oslnit v závodech ve sprintu. Podřízen tomu bude výběr jízdních režimů a možná i převodovek.
fotogalerie-ford-mustang-shelby-gt500-2019-pojede-344-kmh-1100x618.jpg

Možná již na sklonku příštího týdne se dočkáme premiéry nového Fordu Mustang Shelby GT500. Vrcholná verze bude logicky založena na faceliftovaném kupé, vůči němuž se ovšem bude lišit bodykitem a především pohonnou jednotkou. Ta má dodat pony caru více než 750 koní, načež GT500 nebude mít problém s překročením mety 300 km/h. Challenger SRT Hellcat tak rázem dostane konkurenci, s jakou Dodge rozhodně nepočítal.

Momentálně se již nepohybujeme ve spekulativní rovině, neboť Ford nechtěně mnohé informace o chystané vrcholné variantě potvrdil. Je tedy téměř jisté, že pohon kupé dostane na starosti 5,2litrový osmiválec Voodoo doplněný kompresorem typu Roots. Na rozdíl od zrevidovaného pětilitrového osmiválce Coyote, jenž pohání základní Mustang, však tato jednotka nedostane přímé vstřikování paliva, ale zůstane u portového.

Jak ovšem již bylo zmíněno, nedostatkem výkonu GT500 rozhodně trpět nebude. Na zadní kola zamíří minimálně 750 koní, jenž má dostat na starost desetistupňový automat, který Ford vyvinul ve spolupráci s konkurenčním koncernem General Motors. Je přitom otázkou, zda bude k mání rovněž šestistupňový manuál, nicméně jelikož automobilka výraznou měrou redukuje nabídku Mustangu, dost možná nabídne jedinou převodovku.

Kromě toho Ford okleští rovněž volitelné jízdní režimy, mezi nimiž nebude figurovat nastavení pro sníh, mokro a závodní dráhy. Zejména absence posledního je více než překvapivá, na druhou stranu ale zákazníci dostanou také mód Drag Strip. Vše tedy nasvědčuje skutečnosti, že automobilka upřednostní jízdu v přímém směru před ovladatelností. Na seznamu priorit je kromě toho také nejvyšší rychlost.

Mustang GT500 v tomto směru již prošel certifikací tachometru, pročež víme, že zvládne až 344 km/h. Tím by pokořil veškerou konkurenci, zmíněný Dodge totiž zvládá „pouze“ 325 km/h. Nepřekvapí proto přítomnost karbon-keramických brzd či head-up displeje, s obojím by navíc vrcholné kupé mělo počítat již ve standardní výbavě. Tím nechtěně uvolněné informace končí, další se nejspíše dozvíme na autosalonu v Detroitu.

3.1.2018 10:48| autor: Tadeáš Krátil | zdroj: Ford

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist