Nový Ford Focus – živě z Detroitu

33 fotografiíAutosalon Detroit

Ford Focus (2010) přinese nové motory EcoBoost s nízkou spotřebou a vysokým výkonem.

Diskuze

35 komentářů

    Alois Vdolek

    Ten přední nárazník vypadá jak po srážce s českým tuningovým "odborníkem"…

    martinST

    No mi se teda moc libi. Hlavne tvar na uvodni fotce mi silne pripomina focus I generace. Coz je dle me dobre. K tomu pridam ocekavane perfektni jizdni vlastnosti, novy benzinovy motor 1.6 turbo a je z toho nocni mura pro Golf!

    Lookyn

    musim uznat, že se mi páčí, akorát ty zadní světla mi vzhledem k celýmu autu připadaj jak v měřítku 2:1.. to fakt trošku přehnali..

    milan

    Tak tohle mi vyrazilo dech. Nebyt tam znak Fordu tak bych si myslel ze jde o nejakeho Korejce na tripu. Snad jen tvar prednich svetel,typicke mlhovky a linie blatniku pripominaji typicke prvky Fordova designu. Perlickou na zaver jsou zadni svetla,nic komplikovanejsiho jsem nevidel. Fordu fandim a jednoho mam doma,ovsem za tohle bych ho nevymenil. U VW si muzou oddychnout.

    Vrba

    K úvodní poznámce – je možné dnes udělat vzhledově přijatelné auto u kterého by nebylo možné říct "je to kombinace aut X,Y,Z" ?

    pes

    není

    stunty

    Je. Třeba výše zmiňovaný Golf a Mazda 2. A Civic 8 si taky s ničím nespletete.

    Vrba

    Mazda 2 – sdíli spousty designových prvků s různými auty hlavně ve své kategorii.

    Golf – máte asi pravdu, ale s tou vzhledovou přijatelností je to u mě na hranici

    Civic – já psal auta, ne vesmírné lodě 🙂

    stunty

    Ano, ale řekl bych, že Mazda je měla první a další (Fiesta, Hyundai i-něco) jen kopírovali.

    RS

    Mazda a KIA-Hyundai kopírovaly S-MAX a Mondeo.

    Permon

    JO, a taky Ford serie T! Ten mel taky 4 kola a jeden motor, woe!

    Vlado

    ..presne, Civic 8 – UFO do každej rodiny 🙂

    Subaru4ever

    "Tatí, a bude mít takový ty zuby nahoru?"

    Falta

    Konzumní šílenství…

    paks

    Nikdy by som si nemyslel ze sa raz dožijem toho, že nejaké auto sa bude podobať na Kiu…

    ajo

    po prezreni fotiek som si uvedomil, ze hatchback vyzera ako kia ceed skrizena s fiestou

    M.K.

    Co se týče vzhledu – to je jak víme subjektivní záležitost (je to vidět i tady v diskusi), někoho nadchne, někdo (já) ohrne nos. V souboji s golfem se bude lámat chleba spíš na technice a jízdních vlastnostech. A zde bych vsadil na fokuse. Fordy mají řízení tradičně dobré, koncern VW nikoliv. A ty nové motory budou myslím stát za to, i když TSI se volksu velmi povedly…

    Josef K.

    Na golf nemá focus ani náhodou. Nemá čím. Technicky nepřináší nic nového. A tento facelift (kolikátý už), kterým to přibližují designově k fiestě a vzdalují od mondea a zařazují vzhledově do dnes nepřehledného asijského guláše ničemu nepomůže. Jedinou pozoruhodnou novinkou je prohlášení o produkci světového vozu, čímž chtějí marketingově odpovědět na chevy cruz nikoli na golf. To už ford vzdal. Golf je zcela samostatná kategorie.

    Jinak i ten světový vůz je jen mlácení prázdné slámy, protože i dnes se spousta podobných aut dělá v továrnách na mnoha kontinentech bez vyhlašování světovosti.

    M.K.

    S tím designem jste to vystihl zcela přesně!

    Ale nechápu to nadšení z golfu – je to typické konvenční auto. Sice funkční a spolehlivé, ale kdo si potrpí na příjemné svezení a vazbu od volantu, proč by si neměl vybrat focus?

    Pepan

    Me se novy focus libi, zepredu vypada velmi pekne, jen s temi hoooodne protahlymi zadnimi svetly az nad kolo to vyvojari trochu prestrelili (na HB je to dost videt). Se starymi dobrymi svetly kolem zadniho okna az ke strese by nic nezkazili.

    Nechapu ale, jak si nekdo muze myset, ze golf je neco vic (nejspis skalni fanousek koncernovyh aut). Pro me je v porovnani s focusem golf jen priblizovadlo pro premisteni z bodu a do bodu b.

    Honzip

    Je to tak, také jsem čekal, že zadní světlomety zůstanou v zadních sloupcíh.Byl to poznávací symbol focusů ze zadu.Jeden z nejlepších design. prvků na FFocusu II(čekal jsem možná něco podobného co je na nové fiestě). Líbí se mi boční silueta,přední světla jsou originální, ikdyž decentní.A nemyslím, že je špatně, když se podobá kineticky na ostaní fordy(ikdyž se zdá, že je tu už znát určitý vývoj).

    Za to interier je hodně dobrý + úžasný volant. Při vší nádheře je mi ale líto, že už tu nevidím oválné průduchy. Pro mně to byl druhý poznávací symbol FFocuse II.

    RS

    Podobnych, ale ne stejnych pod stejnym nazvem, treba Golf v US vubec neznaji, prodava se tam totiz pod jmenem GTI, stejne tak vsechny nesvetove regionalni auta. Tak svetove auto Golf neni a nebyl, ale Focus uz zase 100% bude a Fiesta uz je!

    Focus je jen jeden, zadny Rabbit, Jetta, Caribe, City Golf, VW GTI a podobne regioalni variace na starou EU krabici VW Golf.

    Jinak ze Focus III neprinasi nic noveho? Prinasi treba Dynamic Cornering Control a to ten Golf, zrovna nema.

    vanos

    http://www.vw.com/home.html 😀

    Nevím, jak ty, ale já tam toho golfa vidím.

    Jinak ta tvoje fičura není nic jiného než XDS u VW.

    RS

    Nevím, jak ty, ale já tam to GTI vidím jako úplně samostatný model. A Golf tam je tak "týden". Ale pořád ho za světové auto jako Focus nepovažuji. To fakt sorry.

    A Dynamic Cornering Control není XDS, XDS je jen VW chabá náhražka za pořádný eLSD.

    beca

    No jako celek to nevypadá špatně až na ty světla,která mohla být trochu jinak řešena-hlavně ty vzadu. Jsem dost zvědavej jak budou vypadat u kombíka. A taky se mi zdá že to ti Golfíci náko moc řeší, jako by se svého konkurenta báli… Mají taky proč focus byl vždycky dobré auto!!!

    krosnic

    Tak Fiesta se mi nejdřív taky moc nelíbila, ale teď mně příjde v pohodě a u tohohle to asi bude stejné. Interiér je super – jen nevím, jak nadchne starší řidiče a řidičky. Každopádně je dobře, že se vzhled radikálně změnil. Evoluce nynějšího by podle mě nic neřešila.

    Pokud budou nové turbomotory povedené, už nic nebrání Focusu v cestě ovládnout segment…Golf bude mít "navrch" tak maximálně usedlým, neměnícím se designem…

    vanos

    Ford je na tom asi dost bídně, když profil obšvihl od pět let starého leonu , přičemž výsledkem tohoto plagiátorství je "auto" o světelné roky hnusnější než originál. A o tom, že z jiných úhlů vypadá jako zmrvený cedník radši nemluvit. Tohle se opravdu nepovedlo.

    Fuzzy_Stone

    ehm asi mám jiné oči ale srovnávat s Leonem? "jsi upad?"

    Fuzzy_Stone

    srovnávat designy a napadat z plagiátorství, to můžou opravdu jen příznivci VW, kteří jsou zvyklí koukat na svojě 5 generací stejné Golfy. Mě se ten design líbí, interiér je na míle daleko od Golfu. A hlavně, to auto na první pohled říká že jeho majitel je o 30 let mladší než řidič Golfu…

    Gkaga

    Nejsom ani priaznivca golfu ani focusu ale vážne mi presne napadlo ako už niketo hore povedal že je to ceed skrizenyns fiestou.strašne mi to pripomína ceed z predu a zo zadu svetla seci poznáme … No a k interiéru ak si Ford udrží svoju standardnu kvalitu tak to bude hroznee.. Zatial v golfoch som sedel iba v Golf VI GTI a ten bol podľa mna interiérom inde a ďaleko inde než Ford. Materiály focusu a celého fordu sú na zaplakanie

    Geo

    Ford je standardna a prakticka znacka, ktora si za svoje nepyta zbytocne vela penazi ako ini. Ako kazda znacka ma svoje minusy aj plusy. Ak niekto posudzuje kvalitu materialy v interieri u Forda tak otazkou , co v nich dost nesedel, alebo o tom iba pocul. Ludia toho narozpravaju… kazdy mam svoje skusenosti. Jazdil som vdaka kolegom flotilove Golfy IV, V, kus aj Golf VI, (ten je uz maksi ako Golf V) a sukromne aj Focusy I, II, Mondea II, III, IV a posledne 2 generacie Passatov. U VW sa nic prevratne v interieri nedialo. Tam sa mi javi interier ako dost strohy, kvalita ujde. Jazdne vlastnosti sa mozno len po kusku u VW dotahuju na Fordy. Ale este stale je to imom riadeni. Ford je Ford, ma inu strmost riadenia a nastavenie geometrie podvozku. Od kedy je aj u Forda Control Blade zadna naprava je to super. Vsetky diesle sa oproti benzinakom citelne horsie riadili, pretoze auta su hodne tazsie na cumak, a nebyt ASR, tak velky krutak lahko presmykava. Straca prilnavost a s tym kontrola. U kombi to bolo kus hmotnostne vyvazenejsie. Kto tie znacky striedal vie porovnat o com to je. Focusy mozno nie su interierovo na spici, ale nikdy nic nevrzgalo a vsetko prakticky fungovalo. O tom ako su VW chulostibe na spotrebu oleja by sa dalo hodne pisat. Zeby sa firme usli iba nekvalitne kusy VW viacerych generacii? Tych niekolko vyborne fungujucich VW nam nezmenilo pohlad na kvalitu znacky. Proste je to priemer, ako podobne auta. Aj s Fordami boli iste problemy, ale nevieme, preco zanedbatelne mensie nez s VW. Pre niektore Passaty a Golfy servis uz chcel preprogramovat servisny interval a zmenit olej z long life 30000 na 15000 km. Inac sa na 30000 do niektorehoo VW dizla dolievalo skoro 2.5 l oleja. Silne kafe. U Forda interval 20000 km a 1 napln u diezla vystacila do dalsej vymeny. Mozno v niektorych pripadoch sa dolievali po 2 dl. Kolegovia s VW ziadali odpojit kontrolku oleja. :-)D Asi to bol udel jazdit u VW na drahy olej. U VW blbnuce packy smeroviek, vybijanie baterie autoradiom, odchadzajuce zapalovacie cievky (jazda na 3 valce nic moc). Aj ked Pola jazdili standardne s 3 valcami. Problemy s jednotkami ABS, a  stym sa predaval najrozirenejsi Golf. Kto im tie komponenty dodaval asi setril. Ak raz niekto zisti ako sa s Fordom jazdi, uz len tazko vo svojej triede za tu cenu ziska cosi podobne skvele jazdiace. VW u Golfa nezvaldol marketingovu politiku. Od Golf V nepriniesol nic mimoriadne. Verzia Variant prisla az na konci zivota Golf V, Golf VI je len malo vyrazny od Golf V, ale dufajme ze to bolo na cosi dobre, a ani sa neohrial uz ohlasuju Golf VII. K comu bol prichod Golf VI v tej podobe dobry? Proste aby bol. Ford si ide svojou cestou, u FFIII interier skutocne poskocil vyssie. Ergonomia Fordov bola vzdy dobre spracovana. Nikdy neboli zbytocne dute a dvojitymi plastami krytovane casti interieru ako u VW. Nehovoriac, o kolko su VW hlucnejsie, izolacie minusove. Ford vie lepsie izolovat hluk motora do interieru, aj ked tiez pouziva dizle, hoci TDCi. Novy FFII si dava zalezat na vylepseni uz aj tak skvelych jazdnych vlastnosti, tak to bude s novymi motormi vyborne. Par nedokonalosti aj tu sa da ozeliet, prvy dojem je dolezity, hlavne to chce videt auto nazivo. Ale skuste mi ukazat auto, ktoje dokonale. Napr. Insignia sice vyhrala auto roka 2009, to je uz nejaka trieda, ale ako vrzgaju plasty palubovky produkcnych kusov, to uz asi nieje dolezite. Nepamatam si, zeby cosi podbne sme zazili s Fordami, nech su uz akokolvek komentovane. Drzim Fordu palce, nie je to premiovka, maju svoju konkurenciu. Konecne sa posledne generacie zacali v ramci segmentov spravat velmi komkurencne. Stupol ich vyraz. A ich narastajuci predaj o comsi svedci (aj v cechach), prijatelna cenova polotika za primeranu kvalitu (u nich aspon nic zbytocne nepreplati). S Francuzmi sa nemci tazko daju porovnavat. Francuzi maju svoj image, ale kvalita a prevedenie je u nemcov na vyssej urovni. Nechajme sa prekvapit az FFIII pride. Na pohlad prvy dojem je dolezity, ale nazivo je to o inom, aked si clovek do toho este sadne a brazdi klukate cesty…:-)

    gkaga

    Ja som sa vozil v GTi a to je vrcholny model golfu takze nevem ale sedel som v interieri focusu a tam ta tvrdost a ta textura toho plastu je podla mna priserna mondeo to iste

    Geo.

    Je ine porovnavat Golfa GTI skoro cenovy strop a oproti tomu standardny FFII, ci bezne Mondeo Titanim so striebornym dekorom. Potom niet pochyb vyslovit, ze ten Ford je o nicom. Ale aka je cena takto porovnanych vybav? V ramci segmentu treba porovnavat porovnatelne. Ani A3 nema vyznam porovnavat, je to uz premiovka za celkom ine prachy. Ked porovnavat VW GTI tak s FFII RS alebo dokonca ST, tie podla mna posledne maju interier naozaj zivsie spracovany. Ale su to specialy, nie prilis vhodne na nase cesty a bezne jazdenie. Kto na to ma, nech si jazdi. Aj tu sa da dizajnu cosi vytknut, ale prevedenie a materialy su vyhovujuce, podla mna nie take fadne ako u VW. VW vsadil mozno na funkcnost, ale v urcitych mediach aj ta kde si sem tam ujde bokom. Poznam to z praxe. Keby som jazdil len jednu znacku asi by som mal iba skresleny obraz a neobjektivne hodnotil inych, len vdaka tomu co som pocul a niekde videl. Mnohe si treba vysusat. Ak uz berieme v uvahu Mondeo, clovek nejazdil v Titanium "S" v prevedeni cierny obklad s doplnkami carbon dekoru, alebo Mondeo s Individual paketom interieru, kde su az 4 rozne stupne a prevedenia farieb oproti standadrnemu Ghia, ci Titanium. Poniektora kritika Mondeo vyssich vybav hodnoti, ze sa blizi kvalitou premiovemu segmentu. A to je co povedat. Videl som tie vybavy v nemecku nazivo, je to posobive. Sedel som a zajazdil si v Audi S4, kvalita sa zda byt OK, ale nevidel som tam nic mimoriadne oproti Mondeu Titanium S, kde ich ceny navzajom su tak odlisne. Nehovoriac ze S4 je vnutri omnoho mansia (dalsia premiovka BMW 3 je rozmermi podobna k S4) nez Titanium S. Titanium S je znizene a pdovozkovo este pritvrdene, takze na svoju mohutnost jazdi skvele, ale tiez na nase rozbite cesty nie prilis vhodne. BMW3 je zadnokolka, je lahsia a jazdi bravurne, ale za ake peniaze. Zadnokolka na sikmom klzkom povrchu ma znizenu trakciu pre mansiu zataz na hnaciu napravu. Pri rozjazde pomaha elektronika, ale aj tak to kus toci zadkom, ked to musi tlacit s motorom tazky predok. A to Mondeo Individual, ma aj pre mna 1 skaredu kombinaciu potahov oranzovo-ciernu, ale ostatne cierne, alebo kremove, ci biele potahy a k tomu zodpvoedajuci dekor palubovky mi pripada vynikajuci. Mondeo v Titanium prevedeni ma oproti inym standardne velmi dobre tvarovane a rozmerne sedaky, predne s vyraznym bocnym vedenim. Ghia je uz taka civilnjesia, predne sedaky su plochsie. Odpoucam si vsteky tie modifikacie na webe aspon pozriet, ak sa neda v tom sediet, ci jazdit. FFII ST na prednokolku dokaze divy. Na smyklavejsom, nespevnenom povrchu maju 4kolky nepatrny naskok. Mitsu Lancer Evo X v nemeckych dokonca aj v anglickych testoch vysli pomaly lepsie nez povestne Subaru Impreza STi. Subaru akosi spomalilo a konkurencia az prilis dycha na chrbat. Na beznu jazdu je FF skvele jazdiace auto za super prachy. Keby u nas boli ceny Fordov ako v Cechach. Nech sa skusi opytat niekto predajcu Ford na slovensku, ci je mu schopny ponuknut 32-35% zlavu na konfigurovany voz, ktory pojde do vyroby. U nas operuju iba s akciovymi cenami a k tomu pevnymi vybavami. Pri konfigurovanom voze ak povedia zlavu 5% je to smiesne ako chu robit business oproti ceskym bratom, ked na slovensku je aj nepomerne nizsia kupyschopnost obybavetelstva. Predaje v cehach a na slovensku hovoria za svoje. Sam som nakoniec kupoval auto v cechach so zlavou s akou by sa mi na slovensku ani nesnivalo. Ak ked som chcel podporit slovenskych predajcov, ale najskor som hladal tam, kde za to iste nepreplatim. S radostou som nasiel v CZ. Perfekne a ustretove jednanie a agresivna cenova politika Fordu v CZ, maju sa ti nasi SK predjacovia co ucit. Uff, sorry, zasa som toho hodne mapisal? 😉

    Kahn

    Předek..nádhera..ale ten zadek..mno to už není Focus…Jsem zvědavej jak bude vypadat kombi.Jinak samozřejmě Focus vs. Golf?…Focus!..mám doma

    sasa

    Ale di ty brepto…plácáš pičoviny!!! di s tim nudným posraným Golfem do PRDELE!!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist