Nový Ford Focus – živě z Detroitu

Ford Focus (2010) přinese nové motory EcoBoost s nízkou spotřebou a vysokým výkonem.

Nejprve si neodpustíme poznámku k designu: proč nový Focus vypadá jako mix Renaultu Mégane, Mazdy 2Fordu Fiesta? Tak, to bychom měli a teď se pojďme podívat na nový Ford Focus podrobně.

Důležitá informace se týká evropské a americké verze. Budou prakticky shodné (sdílejí 80 % součástí), takže podobně jako Fiesta bude i nový Focus globálním autem. Stejný osud čeká i nové Mondeo. Nás ale může těšit to, že Focus se bude řídit především evropskými zvyklostmi. A samozřejmě, v drobných detailech se americká verze bude trochu odlišovat (stupně výbavy, motory – v Evropě dostaneme přeplňované jednotky EcoBoost, v Americe nové úsporné atmosférické agregáty s přímým vstřikováním).

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Šéf Fordu Alan Mulally prohlásil, že toto je „jeden z nejdůležitějších produktů Fordu za posledních 25 let“. Během následujících dvou let se na základech nového Focusu představí desítka nových modelů. Těch se bude vyrábět až 2 000 000 ročně a budou se prodávat ve 122 zemích světa. Co si od toho Ford slibuje? Radikální snížení výrobních a logistických nákladů. Mulally se netají s očekáváním, že nový Focus osloví obrovské množství zákazníků v Rusku, Číně a Americe, kde je ohromný tržní potenciál.

Ford Focus bude prozatím k dispozici jako sedan (zejména pro Asii a Ameriku) a pětidveřový hatchback. Později dorazí i třídveřová varianta a spekuluje se i o kupé, které bude konkurovat Volkswagenu Scirocco.

Podvozek je zásadně přepracovaný a Focus dostal nově vyvinutý elektrický posilovač, od kterého si Ford slibuje jak nižší energetické ztráty, tak i dostatek zpětné vazby.

Ze začátku se pod kapotou objeví zcela nový benzínový motor 1.6 EcoBoost, který bude konkurovat motorům 1.4 TSI a 1.8 TSI od VW. Má mít mnohem lepší parametry a spotřebu (i emise) než starý atmosférický dvoulitr. Dále budou k dispozici dva dieselové motory Duratorq. Přesná fakta o motorech a převodovkách (Focus dostane modifikovanou dvouspojkovou převodovku PowerShift) se dozvíme velmi brzy.

Není pochyb o tom, že pro Volkswagen Golf bude nový Ford Focus velmi tvrdý oříšek. Ford slibuje bezkonkurenční jízdní vlastnosti (čemuž rádi věříme) a motory EcoBoost, které mají překonat srovantelné motory TSI od VW ve všech objektivních kritériích (měrný výkon, spotřeba a emise).

autoweb.cz

11.1.2010 11:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist