autoweb.cz > silniční doprava > Nový Focus RS nakonec přece jen bude!
Nový Focus RS nakonec přece jen bude!
Nástupce Focusu RS bude. Nebude. Bude. Nebude… Ford si hraje s obdivovateli kultovního hot hatche jako kočka z myší.
Podle nejnovějších zákulisních zpráv se zdá, že se nového Focusu RS přece jen dočkáme. Nebude to ale čtyřkolka s výkonem okolo tří set koní a možná i aktivními diferenciály, jak se původně spekulovalo.
Ford, povzbuzen neuvěřitelným obchodním úspěchem Focusu ST (v Británii poráží konkurenční VW Golf GTI poměrem 2:1), namísto toho kuchtí ještě pálivější variaci na stejný recept. Nový Focus RS dostane tentýž pětiválcový turbomotor jako ST a zůstane mu i pohon pouze předních kol.
Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Zklamání? Počkejte si na pokračování. Charakterní pětiválec s báječně bublavým zvukem by měl po úpravách produkovat 280 koní a nejméně 350 Nm. A mezi přední kola se nastěhuje polo-aktivní samosvorný diferenciál – vynález, který v původním Focusu RS rozhodoval o směru jízdy na hrbolatých silnicích víc než řidič, ale ve správných podmínkách dal autu ovladatelnost a trakci, jakou žádná silniční předokolka nikdy neměla. Ne, ani Integra Type-R ne.
Devetanáctipalcové ráfky a tužší odpružení i tlumení posunou RS o půl třídy dál než ST, které je naladěno víc jako všestranné cestovní auto.
Ukážou-li se předpovědi jako správné, Ford by měl tentokrát vyrobit sérii čítající pět až deset tisíc kusů. Konvenčnější technice než v případě vyšlechtěného originálu bude odpovídat i konvenčnější cena: nový Focus RS by měl ve Velké Británii stát jen o 3500 GBP (150 000 Kč) víc než ST, který v ČR vyjde na 769 990 Kč. Za originální Focus RS jste přitom před čtyřmi lety museli zaplatit 1 145 000 Kč.
Výroba ultimativního Focusu nezačne dříve než v roce 2009 – pokud si to vedení automobilky zase nerozmyslí.
autoweb.cz