Nový Citroën C5

Známé sametové svezení, vyspělejší motory a lepší výbava podtržená moderními a přitom stále francouzskými tvary – tím vším chce C5 po faceliftu uspět.

Nová generace Citroënu C5 je v porovnání s tou předchozí skoro k nepoznání a ve tvrdé konkurenci v rámci své třídy chce bodovat hlavně svěžím tvarem, novými benzínovými i naftovými motory a také lepším interiérem s rozvinutější výbavou, která těží z technologických pokroků poslední doby.

Karosérie s délkou 4,7 m (4,8 metru u verze Break – termín Citroënu pro kombi) vypadá z bočního pohledu stále povědomě, ale vedle té předchozí je mnohem rovnější, klidnější a dospělejší a hodně si tím pomohla.

Čelní maska představuje velkou změnu nejen pro C5, ale i pro všechny ostatní Citroëny, protože nese poprvé nový design továrního znaku, který zabírá celou šířku mezi předními světly. Jejich ohnutý tvar a jasné ohraničení dává výrazu C5 moderní a bytelný dojem a solidně vypadá i chromovaná tenká lišta, která se táhne po celé délce spodní hrany prahů.

Citroën C5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citroen C5 fotogalerie

Stejně progresivně působí i zadní část karosérie, u které se na scénu (i když ve zcela nečekané podobě) vracejí tzv. bumerangy – zadní světla prohnutého tvaru, která kdysi proslavila první generaci novodobého Maserati Coupe a Spyder. Než ale začnete namítat, že to, co funguje na italské exotice, ještě nemusí dobře vypadat na rodinném sedanu francouzského původu, stojí za připomenutí, že Maserati patřilo v první polovině sedmdesátých letech právě Citroënu a že jestli má mít nějaká značka alespoň vzdálený nárok na použití některých prvků Maserati, pak je to samotném Fiatu právě Citroën. Zadnímu pohledu to každopádně prospělo.

V interiéru se objevuje nový typ velurového čalounění, kožené a alcantarové povrchy jsou za příplatek. Vedle samotných přístrojů je nejviditelnější změnou přepracovaný středový panel a lišta v černé či stříbřité barvě, táhnoucí se přes celou délku palubní desky.

Spolu s modernějším tvarem karosérie jsou největší novinkou faceliftované C5 benzínové i turbodieselové motory, které přicházejí s variabilním časováním ventilů a druhou generací common-railu Bosch s celkem šesti vstřikovacími cykly.

Řada benzínových motorů začíná čtyřválcem 1,8 l s výkonem 117 koní a pokračuje dvoulitrem s výkonem 143 koní. Oba motory jsou v nabídce s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou. Nejvyšším benzínovým modelem a zároveň vlajkovou lodí řady C5 je verze 3,0 V6 s výkonem 210 koní a novým šestistupňovým automatem s funkcí sekvenčního řazení. S třílitrovým motorem zrychluje C5 z nuly na sto za 8,6 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h. Průměrná spotřeba šestiválce je 10,0 l/100 km.

Nabídku turbodieselů uvádí 1,6 HDi s výkonem 110 koní a točivým momentem až 260 Nm (s overboostem – krátkodobě zvýšená hodnota) s pětistupňovou ruční převodovkou. Motor 2,0 HDi má 138 koní a 320 (340) Nm a je spojený s šestistupňovou ruční převodovkou, se kterou zrychlí z nuly na sto za 9,8 s a dosáhne až 205 km/h. Naftovou nabídku uzavírá již vyzkoušený 2,2 HDi s výkonem 136 koní, spojený se čtyřstupňovým automatem.

Stejnou škálu motorů nabízí jak sedan Berline, tak i kombi Break, který je v jízdních výkonech zrychlení a nejvyšší rychlosti vždy o několik desetin sekund i kilometrů v hodině pomalejší.

Podvozek u Citroënu je tradičně zajímavý svou stavitelnou světlou výškou a hydraulickým odpružením, které se při jízdě stará o spolehlivé utlumení všech nerovností a rázů. U nové C5 nese název Hydractive 3 a nabízí i přídavný režim Sport pro pevné chování určené pro rychlejší jízdu.

V základní nabídce jsou šestnáctipalcová kola s pneumatikami 215/55, ale jízdní vlastnosti do velké míry upravují i systémy ESP, EBD, EBA (stabilizace, rozdělení brzdného tlaku, nouzový posilovač) a ABS.

Pro vyšší bezpečnost nabízí Citroën vedle standardních šesti airbagů i nový kolenní airbag, který se dosud objevil jen několikrát u aut nejvyšší kategorie. Nové je i sledování tlaku v pneumatikách a také výstražný systém při opuštění vlastního jízdního pruhu, který v takovém případě upozorní řidiče na nebezpečný stav tím, že rozvibruje jeho sedadlo. Podobný systém zatím nedávno uvedlo pouze Volvo u nové generace S60/V70.

Tichost interiéru mají spolu s klasickými tlumicími prvky zajistit i vícevrstvá boční okna, která jsou za patnáctitisícový příplatek. Zavazadlový prostor má u sedanu objem 471 litrů, u Breaku pak 563 litry s možností rozšíření až na 1658 l po sklopení zadních sedaček. Break navíc nabízí nezávisle stavitelnou výšku i při vypnutém motoru pro lehčí nakládání a výklopné zadní okno pátých dveří.

Řadu položek příplatkové výbavy lze objednat jen u dvou vyšších verzích SX a Exclusive. K zajímavým položkám v příplatkové výbavě patří například dělená klimatizace, parkovací čidla, varovný systém AFIL při opuštění jízdního pruhu (25 tisíc), sledování tlaku v pneumatikách (27 tisíc), navigace s CD měničem (55 až 99 tisíc) a sedačky s alcantarou či kůží (od 15 až do 85 tisíc, podle výchozí výbavy).

Nejprodávanější verzí nové C5 bude pravděpodobně 2,0 HDi, jejíž cena začíná u Berline na 704 000 Kč a u Breaku na 744 000 Kč. Podobný rozdíl v ceně mezi sedanem a kombi je i u všech ostatních verzí.

Třílitrový šestiválec se nabízí pouze v nejvyšší výbavě Exclusive a v čtyřdveřové podobě stojí 919 000 Kč. Cena Breaku Exclusive 3,0 V6 je 959 000 Kč.

redakce autoweb.cz

18.10.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist