Nový Aston Martin V12 Vantage S pojede 330 km/h

Automobilka Aston Martin odhalila přepracovanou verzi nejvýkonnějšího modelu Vantage. Jeho dvanáctiválec posílil z 517 na 573 koní.

Oslavy připomínající stoleté výročí založení britské značky Aston Martin nekončí pouhým představením dvousedadlového konceptu speedsteru CC100. Automobilka již pár dní po jeho premiéře před čtyřiadvacetihodinovkou na Severní smyčce Nürburgringu začala zveřejňovat krátká videa upozorňující na další novinku, ze které se dnes vyklubal notně přepracovaný dvanáctiválcový Vantage.

Automobilka se chlubí, že jde o „nejrychlejší běžný produkční model“, čímž chce poněkud neohrabaně vyřadit ze hry o „nej…“ limitovanou sérii modelu One-77 a zdůraznit výjimečnost nově představeného vozu schopného dosáhnout až 330 km/h.

Srdcem přestavby a téměř doslovně i přepracovaného vozu je další, v pořadí už pátá evoluce atmosférické dvanáctiválcové jednotky o objemu 5,9 litru, nesoucí zde kódové označení AM28. Ve srovnání s předchůdcem (AM11) je podle Astonu jiný především management řízení motoru od firmy Bosch.Pomocí jistě i dalších úprav se konstruktérům podařilo zvýšit výkon pohonné jednotky z 517 na 573 koní při 6750 ot./min. a hodnota nejvyššího točivého momentu poskočila z 570 na 620 newtonmetrů dostupných při 5750 otáčkách.

Co některé příznivce možná nepotěší, je převodovka. Nové „eSko“ osazené sedmistupňovou robotizovanou skříní značky Graziano s pádlovým řazením totiž nerozšiřuje nabídku typové řady Vantage, ale stává se náhradou původní verze V12 vybavené šestistupňovou manuální převodovkou. Ta je teď pryč, Aston však tvrdí, že kromě vylepšení dynamiky je nový automat o 25 kg lehčí.

Skrze karbonový kardan umístěný v hliníkovém pouzdře se síla motoru přenáší na samosvorný diferenciál a dále na devatenáctipalcová kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa o rozměru 295/30 ZR19. Kolik času vůz potřebuje při akceleraci z 0 na 100 km/h při plném využití potenciálu gum, prozatím známo není, odhaduje se ale, že by to mělo být po čtyři sekundy (dříve 4,2 s). Maximálku má Vantage S ve srovnání s předchůdcem o 25 km/h vyšší.Z výčtu technických dat by vás ještě mohlo zajímat třeba to, že novinka je o oproti výběhovému modelu celkově o 15 kg lehčí a váží tedy 1665 kg. Součástí standardní výbavy auta se systém volby jízdních režimů umožňující řidiči vybrat jeden ze tří dostupných módů Normal, Sport a Track. Přepínáním se ve třech stupních mění charakteristika adaptivních tlumičů dodávaných společností Bilstein, ve dvou úrovních dochází k úpravě intenzity posilovače řízení s 2,6 otáčkami od dorazu k dorazu, pozměňuje se odezva na plyn, momenty řazení převodovky a intenzita zvukového doprovodu výfukového systému.

Bez příplatku Aston dodá také karbon-keramické kotouče značky Brembo (adaptované z modelu One-77) o průměru 398 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 360 mm a čtyřpístkovými brzdiči vzadu.

Pokud budete chtít Aston Martin V12 Vantage S rozpoznat v provozu, kromě písmene S na zádi a jiných černých kovaných devatenáctek (lehčích o 3,3 kg) si všímejte i přední mřížku inspirovanou konceptem CC100. Místo původních hliníkových lamel je zde rám z uhlíkového kompozitu, který může být doplněn mřížkou z karbonu anebo titanu.

Prodej nového Astonu se má rozjet ještě letos, přičemž základní cena nepochybně překoná částku v přepočtu 4,13 milionu požadovanou prodejci v Británii za odcházející Vantage V12.

29.5.2013 9:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist