Novitec Alfa Romeo 8C Spider Kompressor

Co udělal Novitec Spideru 8C je jasné, 600 koní a stovka za 3,9 sekundy přesto překvapí. Nový je také podvozek s nastavitelnými tlumiči.

Německý úpravce Novitec má několik divizí, všechny specializované na italská auta. Upravit Alfu Romeo 8C Spider trvalo společnosti neobvykle dlouho, ale výsledek jako vždy stojí za to. Auto s motorem z Ferrari F430 dostalo velký kompresor s mezichladičem stlačeného vzduchu, nvoý výfuk i řídicí jednotku. Výkon osmiválce vyskočil na 600 koní a ostrá Alfa zrychlí na stovku za 3,9 sekundy, o tři desetiny rychleji než tovární stroje.

Alfa Romeo 8C neplatí za nejovladatelnější stroj. Italové věnovali tolik pozornosti úchvatné karoserii, že na ladění podvozku jim nezbyl čas. Obstarožní platforma z devadesátých let možná nemá potenciál, nicméně u Noviteku pracovali i na jízdních vlastnostech a osadili auto mimo jiné novým nastavitelným podvozkem. O výměně brzd Novitec nemluví.

Ten se jistě bude hodit. Jak už bylo řečeno, motor o objemu 4,7 litru s kořeny u Ferrari má namísto původních 450 rovných šest set koní. Podobně hrozivý je nárůst točivého momentu ze 470 na 590 newtonmetrů. Úpravy motoru si inženýři divize Novitec (ladí fiaty a alfy) půjčili od kolegů z Novitec Tridente, specialistů na vozy Maserati. Stejný kompresor, mezichladič i další díly dostalo nedávno Maserati GranCabrio.

Novitec patří k těm vkusnějším úpravcům, a také s Alfou 8C Spider se jeho designéři drželi při zdi. Auto má nová kola – jednadvacetipaldová vpředu a o palec větší vzadu, všechna obutá do pneumatik Pirelli. Je ovšem zajímavé, že auto na fotkách má na levé straně stříbrná kola a na pravé černá.

4.5.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist