Subaru se v ČR daří

V minulém roce dosáhlo české zastoupení Subaru dalšího prodejního rekordu.

Konkrétně se jedná o nárůst prodejů oproti roku 2005 o celých 17%. Celkově dealeři Subaru prodali slušných 885 vozů a poprvé se jí podařilo překonat hranici 0,5% tržního podílu.

Když se řekne Subaru, spoustě automobilových nadšenců se v hlavě objeví obrázek modrozlaté Imprezy STI, ale je jasné, že takový speciál nemůže tvořit hlavní podíl objemu prodaných vozů. Nakonec to ani není jeho účelem. Podle představitelů značky má na úspěchu podíl nejen modernizace oblíbeného Legacy a jeho zvýšené varianty Outback, ale zejména uvedení úplně nového modelu, SUV pojmenovaného B9 Tribeca.

Ředitel Subaru ČR, Petr Neuman, je pochopitelně s vývojem spokojený: „V roce 2006 jsme udělali dobrý kus práce – snažili jsme se zkvalitnit síť servisních a prodejních partnerů, tak, aby naše vozy byly dostupnější každému zájemci z různých koutů naší republiky, citlivě jsme sledovali a reagovali na změny kurzu a tomu přizpůsobovali cenovou politiku. Mnoho našich modelů se tak mohlo už i cenou porovnávat s konkurenčními nabídkami a naopak Subaru mohlo nabídnout přidanou hodnotu v kvalitě pohonu Symmetrical AWD, ve kterou „subarácká rodina“ bezmezně věří. Dále jsme moc rádi, že se nám podařilo tak výborně nastartovat prodeje nového modelu B9 Tribeca.“

Pokud vás zajímají přesná čísla, vězte, že po březnovém uvedení Tribecy se stihlo do konce roku prodat 41 kusů. Nejprodávanějším vozem byl Forester s 372 kusy. Zajímavá srovnání ale nabízejí i ostatní modely. Zvýšený derivát Legacy, model Outback, je žádanější než Legacy samotné, prodalo se 205 kusů oproti 162. A pokud jde o Imprezu, počet prodaných kusů s označením WRX nebo WRX STI je jen o jediný kus nižší, než počet prodaných „obyčejných“ Imprez (47 oproti 48).

Honza Koubek

29.1.2007 12:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist