Renault loni zvýšil prodej o 1,7 procenta

Prodeje automobilky táhl zejména levný Logan, který má společně s novým Cliem zaručit růst i v letošním roce.

Prodej francouzské automobilky Renault se v loňském roce zvýšil o 1,7 procenta na 2,532 milionu vozů. Díky silné poptávce po levných Loganech a nedávnému uvedení nové verze modelu Clio na trh počítá s růstem prodeje rovněž v letošním roce. Prodej automobilů se značkou Renault loni klesl o 3,7 procenta, zatímco prodej rumunské divize Dacia, která vyrábí vozy Logan, se zvýšil o 70 procent. Největšími trhy společnosti byly Francie, Španělsko, Británie a Německo. Nejprodávanějším modelem v západní Evropě zůstal vůz Renault Mégane.

Společnost dále uvedla, že se zaměří na nejziskovější část trhu, protože musí čelit stoupajícím cenám surovin. Nový generální ředitel automobilky Carlos Ghosn příští měsíc zveřejní tříletý strategický plán. Analytici přepokládají, že součástí plánu bude snížení nákladů o miliardu eur. To by si mohlo vyžádat zrušení až deseti procent pracovních míst. Očekává se rovněž, že společnost začne klást větší důraz na luxusní automobily.

autoweb.cz, ČTK

4.1.2006 10:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist