autoweb.cz > autosalon > Prodej aut přes internet rychle roste
Prodej aut přes internet rychle roste
Celkem se přes web letos prodalo několik tisíc nových a ojetých aut, což představuje jednotky procent z celkového trhu. Vyplývá to z údajů prodejců a Sdružení automobilového průmyslu. Jeden z největších internetových prodejců nových a předváděcích vozů Automodul, zvýšil od ledna do září prodej o 60 procent na 731 automobilů.
Zatímco v klasických autosalonech si drží domácí značka Škoda Auto téměř poloviční podíl, na internetu si ji podle statistiky serveru pořizuje jen čtvrtina zákazníků. Následuje Renault s téměř shodným podílem a třetí je Volkswagen s 11 procenty.
Růst zaznamenal i prodej ojetých vozů. Například přes program Auto-plus, který je zaměřený na internetovou nabídku ojetých vozů koncernu VW, ale prodává i další značky, se loni prodalo 11.400 aut, což představuje nárůst o 14 procent a jejich průměrná cena se pohybovala kolem 416.000 korun.
„V klasickém prodeji jsou nejsilnější jarní měsíce a konec roku, na internetu je zájem o koupi auta konstantní po celý rok, s pozvolnou růstovou tendencí směrem ke konci roku,“ uvedl majitel Automodulu Ladislav Janda. Prodej na internetu podle něj dokáže konkurovat klasickému prodeji zejména nižší cenou, ale i snadnou možností srovnání nabídek z jednoho místa.
Největší weby s nabídkou aut ročně navštíví přes milion uživatelů. Celkový prodej nových osobních aut od ledna do září klesl o 3,8 procenta na 92.667 aut.
autoweb.cz, ČTK