Prodej aut přes internet rychle roste

Zatímco celkový prodej nových osobních aut v tuzemsku letos klesá, prodej nových aut na internetu vzrostl o desítky procent.

Celkem se přes web letos prodalo několik tisíc nových a ojetých aut, což představuje jednotky procent z celkového trhu. Vyplývá to z údajů prodejců a Sdružení automobilového průmyslu. Jeden z největších internetových prodejců nových a předváděcích vozů Automodul, zvýšil od ledna do září prodej o 60 procent na 731 automobilů.

Zatímco v klasických autosalonech si drží domácí značka Škoda Auto téměř poloviční podíl, na internetu si ji podle statistiky serveru pořizuje jen čtvrtina zákazníků. Následuje Renault s téměř shodným podílem a třetí je Volkswagen s 11 procenty.

Růst zaznamenal i prodej ojetých vozů. Například přes program Auto-plus, který je zaměřený na internetovou nabídku ojetých vozů koncernu VW, ale prodává i další značky, se loni prodalo 11.400 aut, což představuje nárůst o 14 procent a jejich průměrná cena se pohybovala kolem 416.000 korun.

„V klasickém prodeji jsou nejsilnější jarní měsíce a konec roku, na internetu je zájem o koupi auta konstantní po celý rok, s pozvolnou růstovou tendencí směrem ke konci roku,“ uvedl majitel Automodulu Ladislav Janda. Prodej na internetu podle něj dokáže konkurovat klasickému prodeji zejména nižší cenou, ale i snadnou možností srovnání nabídek z jednoho místa.

Největší weby s nabídkou aut ročně navštíví přes milion uživatelů. Celkový prodej nových osobních aut od ledna do září klesl o 3,8 procenta na 92.667 aut.

autoweb.cz, ČTK

27.10.2006 6:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist