Odborníkům se nelíbí návrh Kapsche

ČVUT zaslalo ministerstvu své výhrady k návrhu Kapsche na realizaci druhé etapy mýtného.

Odborníkům z ČVUT se nelíbí návrh firmy Kapsch pro druhou etapu mýtného. „Naše vyjádření formulujeme v mnoha námitkách a výhradách,“ řekl šéf týmu Petr Moos. Stanovisko expertů dnes obdrželo ministerstvo dopravy, které si ho objednalo.

Řešení mýtného na silnicích první třídy se tak opět vzdálilo, jednání mezi firmou a MD budou pokračovat příští týden v úterý. Základní rozpor stále panuje kolem druhu použitých palubních jednotek (OBU) a také kolem počtu mýtných bran s mikrovlnnou technologií. Kapsch navrhl kombinaci mikrovlnné a satelitní technologie, ministerstvo a nyní i odborný tým požadují převážně satelitní systém. Brány by měly stát pouze v místech, kde není signál.

Ministerstvo dopravy také žádá, aby systém využíval pouze tzv. inteligentních palubních jednotek vybavených složitým softwarem. To by však znamenalo vyšší náklady pro dopravce, neboť tyto jednotky jsou několikanásobně dražší než ty současné. Kapsch navrhuje technologii, která by umožnila využití obou základních typů jednotek, inteligentní i tzv. lehké, a rozhodnutí by bylo na dopravcích. „Ano, to je možné, my netrváme na tom, že ty podmínky je všechny nutné splnit, to je naše stanovisko,“ řekl Moos na dotaz, zda by mohl Kapsch připomínky týmu zapracovat do nového návrhu a systém nakonec vybudovat.

Kapsch se zatím nechce k výhradám týmu vyjadřovat, dokud se s nimi podrobně neseznámí. Dál však trvá na tom, že mikrovlnné řešení má prokazatelně vyšší efektivitu a nižší provozní náklady než satelit. „Při tvorbě našeho řešení pro druhou etapu jsme se snažili udržet hlavní parametr výběrového řízení požadující minimálně 95procentní efektivitu výběru mýta,“ řekl mediální zástupce Kapsche David Šimoník.

Podle původní smlouvy měla být stejně jako na dálnicích i na silnicích první třídy využita mikrovlnná technologie. MD však požádalo na podzim firmu Kapsch o návrh satelitního řešení. Nyní je jasné, že dopravci nezačnou na silnicích první třídy platit v původním termínu od 1. července. Pokud se jednání mezi oběma stranami protáhnou, je ohrožen i nově určený termín, 1. leden 2008.

autoweb.cz, ČTK

16.2.2007 8:18

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist