Mírný nárůst prodejů PSA v 1. pololetí

Koncern PSA Peugeot Citroën prodal v letošním roce 1,764 milionu aut, což znamená meziroční nárůst o 0,6 procenta.

S 1 764 000 novými vozy (Peugeot 1 001 000, Citroën 763 000) jsou prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën za první pololetí roku 2006 v mírném vzestupu o 0,6 % v porovnání se stejným obdobím roku 2005.

Západoevropský trh osobních a užitkových vozů mírně rostl (+ 1,5 %), nicméně prodeje vozů PSA Peugeot Citroën zaznamenaly pokles o 2,2 % na 1 265 000 vozů, z toho připadlo 672 000 na Peugeot a 593 000 na Citroën. Tržní podíl skupiny činil v tomto teritoriu za zmíněné pololetí 14 % (Peugeot 7,4 %, Citroën 6,6 %) oproti loňským 14,5 % ve stejném období a 14 % na konci roku 2005.

Prodeje v zemích mimo západní Evropu si připsaly celkem 592 000 nových vozů (360 000 Peugeot, 169 000 Citroën), což značí zlepšení o 3,8 % oproti polovině roku 2005. V přepočtu to znamená 30 % všech celosvětových prodejů (loni 29,1 %).

V Latinské Americe došlo k opětovnému oživení trhů a skupina zde prodala 104 000 aut, tedy nárůst o 24 %. Strmě stoupal trh v Číně (o 47,1 %) a skupina si udržela své postavení budované už od roku 2004 díky společnému podniku DONFENG Peugeot Citroën Automobiles. Za pololetí 2006 prodala 100 200 aut a připsala si nárůst 38 %. Na vzestupu jsou rovněž prodeje skupiny ve střední a východní Evropě, konkrétně o 14 % na 112 000 vozů. V Polsku, Maďarsku, Česku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku sice trh obecně posiloval jen o 1,3 %, ale skupina v šesti středoevropských státech prodala 51 000 aut a drží tržní podíl 11,4 %. V Turecku pak prodeje šly nahoru o 3 % (tržní podíl 7,2 %).

TZ PSA

14.7.2006 6:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist