MfD: Prodat v ČR auto stojí až 42 tisíc

Nejvíce utrácejí firmy z Asie – Mitsubishi vyjde reklama na jedno prodané auto sedmkrát dráž než Škodovku.

V rozmezí od šesti tisíc do čtyřiceti tisíc korun se pohybují reklamní náklady na prodej jednoho auta na českém trhu. K těmto číslům dospěla Mladá fronta Dnes, když celkové náklady na reklamu jednotlivých automobilek vydělila počtem prodaných vozů za loňský rok. Podle jejích výpočtů do reklamy nejvíce investují hlavně asijští výrobci, naopak nejméně utrácejí tradiční značky.

Zatímco Škodu Auto stálo loni jedno prodané auto na reklamě šest tisíc, reklamní náklady na prodej jednoho Mitsubishi byly podle deníku přes 42 000 korun. V první pětici žebříčku nákladů na prodej se umístily i další dvě japonské značky – Toyota a Suzuki.

Podle MfD dávají automobilky přednost hlavně tištěné reklamě. „Na přímý prodej modelů je lepší, protože je možné v ní uvést všechny výhody. Televizní reklama je dobrá hlavně pro dlouhodobé budování značky,“ cituje kreativního ředitele reklamní agentury Mark BBDO Martina Charváta.

Velké rozdíly ve výdajích mezi Evropou a Asií přitom nejsou českou zvláštností. Například v sousedním Německu nejvíce utrácí Toyota, v přepočtu na jedno auto bezmála 50 tisíc korun. Na tamním trhu dominující VW utratí zhruba čtyřikrát méně.

Žebříček reklamních výdajů MfD vychází z výzkumu společnosti TNS Media Intelligence. Ta sleduje veškerou inzerci v českých médiích a přepočítává ji podle tabulkových cen. Ve skutečnosti reklamní výdaje mohou být i o polovinu nižší, záleží na velikosti firmy a jakou slevu si vyjedná, poznamenává deník. Upozorňuje ale, že mohou být i vyšší.

autoweb.cz, ČTK

29.5.2007 9:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist